Formule voor prestatieverschil bij overclocking

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Tijdens een bui van extreme verveling onder de laatste wiskunde les voor de vakantie kwam ik met het idee om het verband tussen CPU prestatieverschil en overclocking in formule te brengen. Ik kwam op de volgende formule (iemand zin om dit uit te benchen?).

Sn+(Bn-Bo)(|Mn-Mo|)

So

Sn=Nieuwe snelheid (Mhz)
So=Originele snelheid
Bn=nieuwe FSB
Bo=oude FSB
Mn=nieuwe multiplier
Mo=oude multiplier
So=oude snelheid

PS de "|" tekentjes zijn modules streepjes

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Lijkt (SN/SO-1)*100% je niet wat? Dus ((Bn*Mn)/SO-1)*100%

Je bent hier natuurlijk niet uit aan het rekenen wat het prestatieverschil is, maar het verschil in kloksnelheid.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Houdt er rekening mee dat 150 (2x75) sneller is dan 166 (2.5x66), dus jou formuletje geeft alleen het procentuele Mhz verschil

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
alleen jammer dat de nieuwe rocs multiplier locked zij, dus is (Mn-Mo)=0! Dus je vermenigvuldit met 0 krijg je dus Sn gedeelt door So dit is dus gewoon de theoretische verbetering. Dus een 566@850 zou dan 1,5x zo snel zijn dan een 566@566 en dit klopt niet! Wel leuk gevonden. Heb ik ook weer wat te doen onder Wis B!

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
alleen jammer dat de nieuwe rocs multiplier locked zij, dus is (Mn-Mo)=0! Dus je vermenigvuldit met 0 krijg je dus Sn gedeelt door So dit is dus gewoon de theoretische verbetering. Dus een 566@850 zou dan 1,5x zo snel zijn dan een 566@566 en dit klopt niet! Wel leuk gevonden. Heb ik ook weer wat te doen onder Wis B! Je kunt beter een verband proberen te vinden tussen benchmarkresultaten bij een overclocked proc. Hmm, dat ga ik maar eens doen denk ik
:) Thnx for the idea!

Sorry voor de dubbele post