Toon posts:

PC start helmaal niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ongeveer 2 jaar oude Acer vervangen voor een nieuwe (één week geleden), nu wilde ik de 'oude' pc gereedmaken als http server maar bij het aanzetten hoor ik enkel de fans aanslaan, enkele tikken en daarna is hij redelijk stil, op de monitor blijft het beeld "No input" staan en zelfs het opstartscherm van Acer komt niet in beeld.
Ik krijg dus ook geen foutmeldingen of zoiets dergelijks te zien...
Ik heb geen reserve onderdelen (tenzij ik de nieuwe sloop wat geen optie is) dus ik kan eigenlijk niet testen of het nu de HD, processor of videokaart is. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? wil namelijk niet meteen een nieuwe processor kopen.

PS.
Ik kan dus niet in het bios komen of zo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 02:49 ]

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Geen piep die je na het POST process altijd hoort? Zit alles wel goed? heb je het geheugen er goed in gedrukt?

[ Voor 10% gewijzigd door johanschr op 16-10-2009 09:36 ]

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Geheugen, voeding of videokaart.

Trek eens je geheugen eruit en luister naar een piep (duidelijk).
Daarna geheugen erin en videokaart zo testen.

Als je een piep hoort is dat onderdeel brak.

ps. het je (echt bijna) nooit je proccesor.

[ Voor 10% gewijzigd door Maxxi op 16-10-2009 09:39 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:24
Ik hoor heel vaak dat het (echt bijna) nooit je processor is. Echter als die eruit is geweest en je hem terugstopt kan dit zeer zeker wel een onderdeel zijn wat het begeeft. Het is geen stevig onderdeel van je computer en een verbogen pinnetje, omdat je hem er niet helemaal recht inzet is zo gebeurt.

Ik hoor toch ook best vaak dat mensen zelf een computer "fabriceren" en dat ze ook een duwtje op de processor geven.
Als je 'm er goed voor hebt staan zakt die er bijna vanzelf in, dan is er geen duwtje nodig.

(overigens beweer ik niet dat die hier wel kapot is, maar de symptomen kunnen hier wel op duiden)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
jbdeiman schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:47:
Ik hoor heel vaak dat het (echt bijna) nooit je processor is. Echter als die eruit is geweest en je hem terugstopt kan dit zeer zeker wel een onderdeel zijn wat het begeeft. Het is geen stevig onderdeel van je computer en een verbogen pinnetje, omdat je hem er niet helemaal recht inzet is zo gebeurt.

Ik hoor toch ook best vaak dat mensen zelf een computer "fabriceren" en dat ze ook een duwtje op de processor geven.
Als je 'm er goed voor hebt staan zakt die er bijna vanzelf in, dan is er geen duwtje nodig.

(overigens beweer ik niet dat die hier wel kapot is, maar de symptomen kunnen hier wel op duiden)
Hij heeft z'n pc niet open gemaakt of eraan gesleuteld..

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maxxi schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:51:
[...]

Hij heeft z'n pc niet open gemaakt of eraan gesleuteld..
Maar wel verplaatst? Ik zou eerst de kast eens openmaken om te kijken of er niets losgeschoten is door verplaatsen van de kast.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36
dus geen bios?
resetten?
batterijtje vervangen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter?

[ Voor 53% gewijzigd door beascob op 16-10-2009 11:18 ]

gewaarwordingshorizon

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 13:55
Controleer eerst de kabels eens, misschien is er een pinnetje afgebroken oid. Toevallig nog niet zo lang geleden ook mee te maken gehad op het werk met het aansluiten van een beamer. We begrepen er niets, uur lopen testen etc, totdat ik ineens ontdekte dat er een pinnetje te weinig in de stekker zat. :) Soms zijn de oplossing zo simpel, maar je denkt veel verder...

Foutje welke ik ook wel eens gemaakt had, monitor aangesloten op de onboard vga-aansluiting terwijl deze uitgeschakeld was in de bios ivm losse videokaart... en maar mopperen dat het niet werkt :)

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 16-10-2009 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op mijn werk, zal vanavond (mag helaas tot 24 uur) eens de kast 'openbreken' en het geheugen plus videokaart er eens uithalen... ik hoop dat hij dan nog piept.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:18:
Ik zit nu op mijn werk, zal vanavond (mag helaas tot 24 uur) eens de kast 'openbreken' en het geheugen plus videokaart er eens uithalen... ik hoop dat hij dan nog piept.
Dat zijn oude wijvenverhalen. Een PC werkt op één manier goed, maar kan op oneindig manieren fout gaan. Op basis van wel of niet piepen bij uithalen onderdelen kun je allerminst concluderen dat het wel of niet aan die onderdelen ligt. Enige manier om zekerheid te hebben is de onderdelen te vervangen met known-good onderdelen en kijken of het dan wel werkt.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:45:
[...]

Ik heb geen reserve onderdelen (tenzij ik de nieuwe sloop wat geen optie is) dus ik kan eigenlijk niet testen of het nu de HD, processor of videokaart is. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? wil namelijk niet meteen een nieuwe processor kopen.
Je hebt dus wel reserveronderdelen maar wilt er zelf niet mee werken, en je wilt ook niet op andere wijze aan reserveonderdelen komen... dan houdt het nogal op :o

Zie sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - er is zat wat je kunt doen, maar muv de echte basics (alles uit de kast halen om kortsluiting uit te sluiten) zul je dingen moeten gaan uitwisselen. Aangezien het niet de bedoeling is om hier het wiel steeds opnieuw uit te vinden (alle tips tot nu toe voorzover steekhoudend staan al in de troubleshooter) gaat dit topic dicht. Daarbij speelt ook dat je veel te weinig info geeft - op GoT verwachten we dat je eerst doet wat je zelf kunt voor je een topic opent (incl gebruik FAQ/guide/troubleshooter) en als je er een opent je volledig bent, minimaal mbt specs van je systemen.

Kom je er niet uit met de troubleshooter, dan mag je rustig een topic openen, maar geeft dan exact aan wat je geprobeerd hebt en wat er dan gebeurde, welke onderdelen er in je systeem zitten, en met welke onderdelen je uitgewisseld hebt. Een topic heeft geen zin als je dat laatste niet kunt/wilt, wij kunnen ook niet ruiken wat je systeem gedaan zou hebben als je met een ander onderdeel getest had :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.