Toon posts:

Booten vanaf iso op HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag CentOS op mijn pc installeren (naast mijn win7), maar mijn cd brander is kapot, en ik heb zo snel niet de beschikking over een andere. Ik vraag mij af of er een mogelijkheid is om direct van de iso op de HD te booten. Of misschien om de inhoud van de iso naar een partitie te kopieren, en deze bootable te maken.

Ik heb hier een manual gevonden over hoe je iets dergelijks kunt doen mbv grub4dos en een kernel. Deze methode is echter nogal omslachtig, dus ik hoop dat er inmiddels een makkelijkere methode bestaat.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Werkt https://fedorahosted.org/liveusb-creator/ toevallig? En mijn eerste gedachte is om dit met een usb stick te doen.

Verder zie ik https://projects.centos.org/trac/livecd/wiki/ImageFlash , maar dat lijkt wel voor als je het al hebt..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ubuntu heb ik met een 3rd party tool op een USB stick gekregen. De tool kon meerdere varianten op een USB stick zetten, wellicht ook CentOS. Wellicht dat je dat kunt doen ipv omslachtig doen met andere 3rd party tools.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
VMware workstation, dan een raw device mapping maken naar je eigen hardeschijf. Dit komt wel met wat nadelen zoals dat windows waarschijnlijk dat allemaal niet zo leuk vind. Zorg dus dat je in Windows je partities resized en dergelijke met bijvoorbeeld Partition Magic, op die manier merkt windows niet dat er iets gebeurt.

ps. dit zelfde truukje kan je doen om bijvoorbeeld een oude machine (say p1) snel even debian op te installeren vanaf een USB schijf (omhulsing zelfbouw ding), je swapt de P1 disk in de USB casing, connecteert hem in VMware via USB device en installeert er snel iets op.

[ Voor 29% gewijzigd door analog_ op 16-10-2009 02:27 ]

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
Heb je een USB-stick die groot genoeg is, dan zou ik UNetbootin gebruiken.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:44

arie_papa

Running on Ubuntu

Even UltraISO downloaden en installeren onder windows. Iso selecteren, USB stick selecteren als doellocatie en dan in het menu Bootable > Write Disk
Even geduld en voila, we hebben een bootable usb-stick ;-)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 01:54:
Ik vraag mij af of er een mogelijkheid is om direct van de iso op de HD te booten.
Ja dit kan met RedHat en Fedora en wel zo:

http://www.redhat.com/doc...lation_Guide/ch02s06.html

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:49
met diskpart in een cmd de partitie WAARVAN je wil installeren active maken en dan daar de iso uitpakken. en dan vanaf die partitie booten.
Zo heb ik het tenminste gedaan alleen dan met me externe hardeschijf

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Pagina: 1