Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] BSOD bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc (zelfbouw) en heb windows xp geinstalleerd, verder alle drivers die bij de hardware geleverd worden. Nu krijg ik bij het opstarten een BSOD en zelfs in veilige modus.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP: 0x000000D1 (0x000001A8,0x00000007,0x00000001,0xF796418B)

*** nvgts.sys - Address F796418B base at F7952000, DateStamp 46bb58db

Ik heb al op internet gezocht maar het wordt mij niet duidelijk wat er aan de hand is! Memtest heb ik al gedraaid en die geeft geen errors aan dus ik neem aan dat het niet aan het geheugen ligt.

specs.
Voeding: Fatal1ty 550w
Mobo: Asus P5N-D
Cpu: Intel Core 2 Duo E7400 2x 2800 MHz
Geheugen : DDR2 - 800 2x 2GB
Videokaart: NVIDIA GeForce 9800 GT

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In dit geval geeft de BSOD je al een heel duidelijke hint dat je wellicht naar je videodriver moet kijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Insomnia1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 19:02
@alt-92,

Ik kan me vergissen maar klopt het niet dat als je boot in safe mode, dat ie dan de drivers links laat liggen en toch krijgt hij een BSOD
dus er is denk ik meer aan de hand (corrigeer mij aub als ik het fout heb)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Kennelijk laat hij niet alle drivers links liggen wat anders gaf hij de BSOD niet op het Nvidia bestandje.
Wat je kan doen is uit de c:\windows\repair map het bestand system naar c:\windows\system32\config verplaatsen maar eerst een volledige backup maken van deze map. In de map repair wordt het bestand systeem aangemaakt tijdens je installatie van windows. Dit is hoe jou hardware er op dat moment uitziet. Dus reset je je hardware register om zomaar te zeggen terug na het moment waar je windows geinstalleerd hebt. En zul je dus ook al je drivers opnieuw moeten installeren.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
top ik ga gelijk aan de slag en laat weten hoe het afgelopen is
alvast bedankt!