Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Powerpoint 2007] Eigen tabel ontwerp als standaard opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop gepruts heb ik eindelijk een tabel-layout gemaakt die mij aanstaat: alleen borders bij de rijen (niet bij kolommen), bepaalde kleur borders, even kolommen een lichtblauwe achtergrond, oneven kolommen een witte achtergrond. Tabel headers Calibri (ik weet het!) 20, etc.

Maar telkens als ik een nieuwe tabel maak, loop ik nu stap voor stap die layout te creeren: borders uitzetten, dan allen rijen aanvinken, even kolommen selecteren, rechter muisknop, achtergrond kleur selecteren, etc.

Is het niet mogelijk om die tabel die ik nu heb als standaard layout op te slaan? Met andere woorden: als ik op een slide een 10x5 tabel aanmaak, dat de kolommen dan automatisch gekleurd worden, de borders goed zijn, etc. Dat ik dus niet meer elke tabel handmatig gelijk de vorige tabellen hoef te maken?

Op internet (Google: table layout, set table layout as default powerpoint 2007, powerpoint templates, etc.) vind ik alleen informatie over het aanpassen van de master slide (fonts, achtergrond, bullets) maar daar kun je geen tabel stijl in definieren. Ook vind ik een hoop informatie over hoe je handmatig een tabel kunt vormgeven, maar nergens info over hoe je die stijl ook kunt opslaan.

Is dit ueberhaupt mogelijk en zo ja, wie heeft er wel een link naar een goede tutorial?