Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb op aanraden van velen sinds vandaag een nieuwe CPU aangeschaft voor mijn computer. Ik ben van een AMD Athlon II 6000+ naar een Phenom II 945 gegaan.

Mijn geheugen dat op de oude processor niet op DDR2-800 kon draaien vanwege CPU limitaties draaide prima. Nu met nieuwe processor echter draait deze volgens mobo wel op maximale snelheid, maar ik merk op dat mijn XP boot ongeveer 2 keer zo lang duurt als voorheen (alle processor drivers en dual core optimizer voor installeren verwijderd, en nieuwe geinstalleerd)

Ik heb vervolgens de EPP uitgezet en op normal gezet (1.8v 5-5-5-18 latencies) maar het mocht niet baten, hetzelfde probleem. Van unganged naar ganged gezet (whatever that may be?) en nog steeds hetzelfde probleem.

Ik ben gaan zoeken nadat ik een poging gewaagd had win 7 64bit te installeren en ik 10 minuten heb moeten wachten op language selection screen en vervolgens nog eens 10 minuten voor de volgende stap, waarna ik de installatie heb afgebroken.
Iemand met een vergelijkbaar probleem schreef dat ik de northbridge voltage omhoog zou moeten zetten voor stabieler geheugen. Dit gaat echter mijn kennis te boven en weet niet precies hoe dit werkt en wat de risico's zijn van een dergelijke verhoging van voltage.
Ik dacht dat met de nieuwe generatie AMD processoren de interactie tussen CPU en geheugen direct was en niet meer over de NB ging?

Hoe dan ook, ik zou graag wederom gebruik willen maken van jullie expertise _/-\o_

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Update van de bios uitvoeren het kan zijn dat deze wel herkent wordt maar niet 100% ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op dit moment bios versie FD, wat volgends fabrikant een bios moet zijn met support voor mijn CPU, dit had ik van tevoren al opgezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
Wat je zou kunnen proberen is je pagefile te zetten op 3x je ram geheugen. Zie:

http://www.vistax64.com/general-discussion/200882-slow-boot-vista-ultimate.html

In het artikel staan ook een aantal andere dingen die je zou kunnen proberen.