Toon posts:

Tips voor geheel nieuwe apparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb meerdere vragen, dus ik realiseer me dat niet alles hier thuishoort. Maar hopelijk kunnen jullie toch met wat tips komen. Het gaat over al mijn apparatuur voor bij mijn tv. Ik ga namelijk op mezelf wonen en moet dus alles nieuw kopen. Wat ik in ieder geval aan ga schaffen, is een Samsung UE46B6000 Led tv (117cm). En ik heb al een Wii, maar dat wordt vast niet lastig om aan te sluiten.

Wat ik wil: Blu-ray kijken via een mediaplayer. Ik wil dus geen schijfjes gaan gebruiken (ik wil btw wel een dvd-speler aansluiten). Muziek kunnen afspelen lijkt me ook ideaal. Verder wil ik daar 5.1 geluid bij. Ik ga in een flat wonen, dus ik ben van mening dat ik hierbij niet het beste van het beste hoef te hebben (ivm geluidsoverlast). Ik wil wel DTS en het moet dus aan te sluiten zijn op mijn tv (of op de mediaplayer). Ik schrok wel van de prijzen in de mediamarkt voor een geluidsetje moet ik zeggen.

Nu wil ik graag horen wat jullie van de tv vinden. Maar vooral welke mediaplayer jullie aanraden en wat voor geluidssetje. Ik begreep dat er ook mediaplayers zijn die zelf kunnen downloaden, maar om dit via mijn pc te doen lijkt me ook best (weet niet of het veel scheelt qua prijs). Het lijkt me wel handiger om een externe harde schijf te gebruiken in plaats van een kabel tussen de player en de pc.

Verder hoop ik dat jullie me wat kunnen vertellen over het aansluiten van het geluid en of jullie een (goedkoop) goed 5.1 setje weten.

<EDIT>
Vergeet ik nog iets te vragen: ik begreep dat Digitenne zeer slechte kwaliteit levert. Wat raden jullie aan (rekening houdend met de prijs/kwaliteit)? Voor mijn internet lijkt de keuze makkelijk. Ik wil minimaal 20mbit, en volgens mij is tele2 hier veruit de goedkoopste.
</EDIT>

Vast bedankt!!

Groeten,
Martin

PS
Nogmaals pardon voor de vele vragen. Maar er komt gewoon veel bij kijken en dat allemaal tegelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 22:04 ]

Verwijderd

de Samsung UE46B6000 is goed, die neem ik zelf ook

mediaspeler, zou ik gaan voor de Eminent HD EM7071, inclusief 500GB of een lege, waar je zelf een hardeschijf in stopt, voor 60euro heb je al 1000GB, ook dit ga ik kopen

en kwa 5.1 setje.. zijn er genoeg, al voor 250euro en zelfs minder ;)

en dan nog een tip, doe eerst informatie op in BCC, It's of wat dan ook
kijk daar naar de goedkope prijzen van de 5.1 setjes
en ga dan op bijv. www.redcoon.nl al die producten opzoeken, scheelt je veel geld

ik zelf bestel ook zoveel mogelijk via internet, scheelt echt veel geld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Die tv lijkt me inderdaad heel vet! Evenals die mediaplayer. Heb er even een filmpje van bekeken. Ideaal zeg! Kan alles wat je nodig hebt. Denk dat ik voor een losse schijf ga. Thnx voor de tip. Wil die mediaplayer gelijk hebben.

Heeft iemand ook nog tips betreft een televisie abonnement? Is kanaal digitaal wat?

Tips voor 5.1 setjes zijn ook zeer welkom!

<EDIT>
Schiet me nog een vraag te binnen. De hdmi kabels. Heb je echt een goeie/duurdere nodig? Of komt het eigenlijk allemaal op hetzelfde neer?
</EDIT>

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 20:32 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-01 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:25:
<EDIT>
Schiet me nog een vraag te binnen. De hdmi kabels. Heb je echt een goeie/duurdere nodig? Of komt het eigenlijk allemaal op hetzelfde neer?
</EDIT>
de zoek functie al gevonden :?

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

edit:
gewoon voor een degelijke kabel gaan met goede connectoren.
die hoeven niet duur te zijn :)

[ Voor 29% gewijzigd door Killerbert op 16-10-2009 20:41 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Martin6333,

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Daarbij zijn je vragen niet te beantwoorden aangezien je geen verdere “eisen” stelt aan bijvoorbeeld je nieuwe scherm. Denk hierbij aan de grootte van het scherm, resolutie, inputmogelijkheden, etc. Je zegt wel dat je oog is gevallen op de Samsung UE46B6000, maar niet waarom. Plus dat het niet uit maakt wat andere vinden, want het gaat erom wat jij mooi vind. Mocht je specifieke vragen hebben over Samsung (LED) tv's kan je terecht in het [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14.

Wat geld voor bovenstaande geld ook voor de te komen Mediaspeler en de 5.1 surround-set. Dingen als "goedkoop" zeggen niets: voor de één valt een Reference serie speaker van €5300,- onder een koopje terwijl de andere blij is met zijn complete set ter waarde van €500,-. Dit als voorbeeld om maar even aan te geven dat er toch wat meer eisen van jouw kant moeten zijn om advies te geven. Op dit moment is het gewoon wat vragen/eisen neer gooien en hopen dat er mensen zijn die oplossingen aandragen. Dat is dus niet de bedoeling van GoT. Ga eerst zelf eens naar winkels en kijk wat er te koop en te krijgen is. Stel aan de hand daarvan een short-list op van mogelijke kandidaten en dan kan je feedback vragen en/of deze apparaten goed voor jou zijn. Maar nu ontbreekt iedere vorm van inzet.

Voor Blu-ray spelers en andere mediaspelers hebben we een apart forum binnen Tweakers, namelijk Mediaspelers en HTPC's. Daar kan je dus je vraag over een mediaspeler en/of Blu-ray speler stellen. Let er wel op dat ook in dat forum je topic aan bepaalde eisen moet voldoen. Welke eisen dat zijn kan je hier vinden: MSH Beleid en MSH FAQ

Als je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.