Toon posts:

SBS2003 mailboxen en cals

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie schets

Kantoor: 3 medewerkers, 4 computers/laptops, 1 sbs server (met 5 standaard cals)

Ik heb de 3 users aangemaakt en mailboxen ingesteld voor ze. Ze hebben alleen meerdere bedrijven/websites en willen dus meerdere mailboxen, en ook kunnen mailen alszijnde dat mail adres, zonder dat hun bedrijfsnaam word gebruikt

user1@bedrijfsnaam.nl
user2@bedrijfsnaam.nl
user3@bedrijfsnaam.nl

Nu heb ik 7 andere users aangemaakt
info@bedrijf1.nl
sales@bedrijf2.nl

etc. Omdat als ze mail sturen vanaf een andere mailbox er als afzender komt te staan:
sales@bedrijf2.nl sent bij user@bedrijfsnaam.nl maken ze voor de andere mailboxen gebruik van imap.

Helaas worden die mailboxen allemaal gezien als users, en loopt de sbs nu te klagen dat de licenties op zijn. Hoe pak ik het aan, dat ze toch kunnen mailen vanaf (de afzender is dus): sales@bedrijf2.nl

Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 21:50 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Alleen een mail adres maken en deze aan een user koppelen en niet gelijk een user erbij laten aanmaken automagisch.

Verwijderd

ipv mailbox distributiegroup aanmaken en send as rechten geven...Heb je geen cals voor nodig.
Nadeel is alleen dat er dan geen centrale box is...Dus verzonden mailtjes etc komen in ieder zijn eigen box.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:51:
Alleen een mail adres maken en deze aan een user koppelen en niet gelijk een user erbij laten aanmaken automagisch.
dan komen alle mails in de standaard inbox binnen en weet je niet naar welke mailbox wat verstuurd is. helaas dus geen optie
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:02:
ipv mailbox distributiegroup aanmaken en send as rechten geven...Heb je geen cals voor nodig.
Nadeel is alleen dat er dan geen centrale box is...Dus verzonden mailtjes etc komen in ieder zijn eigen box.
das dan ook weer niet de bedoeling

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:28:
[...]

dan komen alle mails in de standaard inbox binnen en weet je niet naar welke mailbox wat verstuurd is. helaas dus geen optie
Als dat je grootste probleem is kan je één gezamelijk mailbox maken en regels gaan toepassen (automatisch verplaatsen naar submappen)
Je grootste probleem zal denk ik Send As zijn. Extra mailadressen zijn alleen aliassen en kunnen niet als afzender gebruikt worden. Dat werkt alleen als je een aparte gebruiker of distributiegroep aanmaakt.

Verwijderd

Extra Cals kopen..of werken met distributiegroepen....Meer opties heb je simpel weg niet...En de prijs zit hem toch niet echt meer in de CAL tegenwoordig toch of wel?
Pagina: 1