Toon posts:

[Wii] Een perfecte console voor de familie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij met ons gezin thuis, zijn van plan om een game console te kopen voor de gezelligheid. Ik heb van verschillende personen gehoort dat de Wii een perfect console is voor de familie.

Maar ik had ook gelezen dat binnenkort voor de ps3 of xbox360 een infarood iets dat bewegingen kan Detecteren uitkomt.

Dus wat is jullie advies voor een gezin met kinderen van leeftijd: 0 tot 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 16:53

hayate666

zwaardfetisjist

Het is erg afhankelijk van persoonlijke smaak, maar je kan zeggen dat de Wii de meeste partygames heeft en daarom het best geschikt is voor families met jonge kinderen. Je speelt met maximaal 4 tegelijk en zeker met wat simpelere spellen als Marioparty of Wii sports is er weinig ervaring met spelcomputers voor nodig om het naar je zin te hebben.

Het nadeel van de Wii is naar mijn mening weer dat er weinig spellen zijn die leuk zijn om alleen te doen. Het meeste plezier heb ik toch altijd wel als ik met vrienden speel. Op de 360 en de PS3 heb je wat single player spellen betreft veel meer keus. Het nadeel daarvan is weer dat veel van die spellen ook voor de PC te krijgen zijn en dat je dus met minder man speelt.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:19

PromoX

Flying solo

Meer discussie dan een vraag/probleem, dus een tikje naar Hardware & Spielerij Algemeen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wii is inderdaad een hele leuke console voor de familie. Je hebt daar gigantisch veel familiespellen op. De ps3/xbox 360 zijn meer voor de echte gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47

Spooksel

Spooksel!

Toch denk ik dat de Wii sneller gaat vervelen dan games op de 360/PS3. Mijn ouders hebben ook een Wii staan en na een paar weekjes met die verschillende sportspelletjes komt het je neus wel uit hoor :(

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ok, wat ik ga zeggen klinkt fout, maar het is wat ik ervaar bij nagenoeg elke wii-gebruiker die ik ken.

Die Wii is een family ding, waarom? Hij is gekraakt. Het aanbod van games is dus bizar groot (via je juiste kanalen), iets wat je bijvoorbeeld met een PS3 (die ook leuke spellen heeft) niet kan doen. Een game zat? Download gewoon een ander. Ik juig het niet toe, integendeel, maar daa zit wel een groot deel van het succes, hetzelfde met de DS.

Maar ben het wel eens, de spelletjes worden vrij snel saai (buiten wat kleine uitzonderingen of onderdelen van bepaalde games),

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 16-10-2009 15:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gezelligheid, familie, kleine kinderen = Wii, zonder twijfel.

PS3 heeft een controller met motion detection ja, maarja daar heb je nog geen Wii games mee. Wii is gewoon leuk om met meerdere personen te spelen, van eigenlijk alle leeftijden.

Ik heb zelfs mijn moeder en vader er nog eens aan gekregen, en dat is toch niet zo makkelijk normaal gesproken. Alleen mijn broertje van 20 voelt zich er te groot voor...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
SinergyX schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:06:
Ok, wat ik ga zeggen klinkt fout, maar het is wat ik ervaar bij nagenoeg elke wii-gebruiker die ik ken.

Die Wii is een family ding, waarom? Hij is gekraakt. Het aanbod van games is dus bizar groot (via je juiste kanalen), iets wat je bijvoorbeeld met een PS3 (die ook leuke spellen heeft) niet kan doen. Een game zat? Download gewoon een ander. Ik juig het niet toe, integendeel, maar daa zit wel een groot deel van het succes, hetzelfde met de DS.

Maar ben het wel eens, de spelletjes worden vrij snel saai (buiten wat kleine uitzonderingen of onderdelen van bepaalde games),
Die ervaring ken ik ook....ook binnen mijn famillie genoeg lol met de wii.
Zeker in het begin met een nieuw spel... vermaken we ons kostelijk... soms met de domste spelletjes ( ben je wel het snelst zat... maar leuk blijft het wel... domme spelletjes... bijvb papieren vliegtuig gooien en dan sturen... , trefbal.... ach noem maar op).

En het is wat je zelf wil... shooters en dat soort spellen, kun je beter een andere console dan de wii nemen.
Humor, met zijn allen bezig... absoluut de wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb ervaring met alle 3 de consoles, zoals velen hier :)

Ik zou in jouw situatie ook gewoon lekker een Wii halen. Zeker met kleinere kinderen of gewoon als gezinsding is het gewoon veel leuker dan de andere 2. Houd wel even rekening met de kosten. Extra controllers (tot 4 in jouw geval?) of zo'n wii fit ding kan de prijs best opdrijven natuurlijk.

En ook in een gezien met kinderen van 0-17 ga je natuurlijk niet modden, en gewoon je spellen kopen. Als volwassenen al niet het goede voorbeeld kunnen geven...

Laat ze maar sparen voor een spel, dat maakt het sowieso veel leuker (genoeg op Ebay en Marktplaats). Word je auto tenminste ook nog eens gewassen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 16-10-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
En kijk ook op budgetgaming dot nl voor de goedkoopste prijs van je wii spel :)

Wii is echt een familieconsole, geef het met sinterklaas of met kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Weet iemand meer over de PS3 motion controler of zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hier heb je in ieder geval alle info over de 360 aanpak: http://www.xbox.com/en-US/live/projectnatal/

Verwacht ergens voor de zomer. Let niet op het blije gezin in de eerste video. Amerikanen vinden dat wel leuk :)

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 16-10-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Wii verveelt snelt. Ik zou een Xbox360 of PS3 kopen, die raken niet zo snel onder het stof. Hebben mooiere graphics en in 2010 krijgen zij allebei ook nogeens motion control. De kwaliteit van de spelen is over het algemeen ook hoger, op de Wii komt ontzettend veel troep uit.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 14:46

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Toch ben ik het niet eens met het gegeven feit dat de Wii snel verveelt. Ik ben geen consoler (nooit geweest, altijd mijn PC gehad) maar ik heb wel meerdere consoles staan. Ik kan vertellen dat ik vaker de Wii aan heb staan dan de xbox of playstation.

Gegeven feit is dat er voor de Wii veel meer verschillende soorten spellen uitgegeven worden waar heel veel mensen, die geen echte console gamers zijn, veel meer plezier aan beleven dan de flink uitgebreidere xbox of playstation.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
KatirZan schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:55:
Toch ben ik het niet eens met het gegeven feit dat de Wii snel verveelt. Ik ben geen consoler (nooit geweest, altijd mijn PC gehad) maar ik heb wel meerdere consoles staan. Ik kan vertellen dat ik vaker de Wii aan heb staan dan de xbox of playstation.

Gegeven feit is dat er voor de Wii veel meer verschillende soorten spellen uitgegeven worden waar heel veel mensen, die geen echte console gamers zijn, veel meer plezier aan beleven dan de flink uitgebreidere xbox of playstation.
Oftewel.... gewoon smaakgebonden per persoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:52:
De Wii verveelt snelt. Ik zou een Xbox360 of PS3 kopen, die raken niet zo snel onder het stof. Hebben mooiere graphics en in 2010 krijgen zij allebei ook nogeens motion control. De kwaliteit van de spelen is over het algemeen ook hoger, op de Wii komt ontzettend veel troep uit.
Mooiere graphics, true. Kwaliteit van de spellen hoger, nope. Op alle consoles komt rotzooi uit, op de Wii misschien wel meer, maar dat filter je er toch ook zo tussenuit.

Dat de Wii verveelt? OK, voor jou misschien, maar voor kleine kinderen zal dat heel anders zijn.

Ik ben zelf 24 en heb ook alledrie de consoles, maar speel toch redelijk vaak Mario Kart of Mario Galaxy om maar iets te noemen. Dat zijn spellen die die andere consoles niet kunnen evenaren qua feeling imo.

En dan de doelgroep, familie/kinderspellen. Ik bedoel, je kunt dan zo'n grafisch mooie shooter hebben, in combinatie met (kleine) kinderen en familie zal dat niet zo'n succes zijn gok ik zo.

Het vermakelijkste vind ik overigens nog altijd nes/snes achtige games, maargoed de huidige jeugd is al zo verwend dat ze hier niet meer naar om zullen kijken.. :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
oh nee, we gaan niet weer de eeuwige strijd opdiepen tussen ps3, xbox 360 en Wii daar vraag de vrager niet om.

Geen enkele console is perfect, laten we dat voorop stellen :) maar als Familie console is de wii Prima,
Grafisch absoluut niet aan de top maar dat zegt niks, tenslotte zijn er zat mooie games , maar als de gameplay faalt..

Er zijn zat mooie pareltjes op Wii ware kanaal, Lost wind 1 en 2 bijvoorbeeld, Dan heb je natuurlijk Mario Party, kan je gerust een avond mee vullen, en soms heel frustrerend, (vooral als je winnend bent en opeens alles door elkaar geschud word )

Dan hebben we bv Mario Kart, ! blijft retegaaf.

Wii Fit zit ook wel wat in voor ieder wils, komt een vervolg op !

Sports Island resort met vernieuwde Wii Motion plus werkt verbazend goed, Golfen bv , of bowlen !

ook voor ouodere gamers zijn er mooie spellen, Resident Evil, Zelda, Mario Galaxy 1 (en 2 in de maak )

Metroid prime serie, Pikmin (van gamecube in nieuw jasje .. deel 3 in de maak als het goed is ) en ook voor jongere gamers zijn er spellen, Kororinpa, een evenwicht spel met balletje !

Uiteraard is het kaft van koren scheiden maar dat is met elke console zo, en net wat voor smaak je hebt ! Dan zijn er nog de oude console games die je kan kopen vie Wii Ware,

De blob is ook leuk. het gaat om de fun en samen doen.

heb zelf een Xbox (geen ps3 , omdat ik persoonlijk vindt dat meeste meuk wel op allebei de consoles uitkomt ) en daar zijn weer hele andere dingen leuk , De Wii is een andere doelgroep dan de Xbox of de ps3 , elk heeft zijn eigen plus en minpunten.

Dan heb je nog Trauma center (mag je zelf voor chirurg spelen , ) en bv Zack and Wicki !
Ga anders eens in een bibliotheek (hier in Capelle kan dat dus bv ) spelen op een wii als dat mogelijk is,

Succes met je keuze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp.. is er al iets bekent over de prijs van Project Natal voor de Xbox360?

Als dat niet al te duur is ga ik even overleggen met de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:08:
Bedankt voor jullie hulp.. is er al iets bekent over de prijs van Project Natal voor de Xbox360?

Als dat niet al te duur is ga ik even overleggen met de anderen.
Alleen game analist Pachter heeft een uitspraak gedaan dat hij wel eens $50,- zou kunnen gaan kosten. http://www.joystiq.com/20...-sphere-will-be-over-100/

Wat daarvan waar is weten we pas volgend jaar :)

Mocht je een 360 overwegen, dan zit net goed, aangezien gisteren de prijs van de Pro verlaagd is naar 209,- (zolang de voorraad strekt).

Je kan overigens op Marktplaats ook veel Wii's vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 18-10-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Rockvee2 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:35:
En kijk ook op budgetgaming dot nl voor de goedkoopste prijs van je wii spel :)
Hebben we ook onze eigen Pricewatch voor!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:52:
Het nadeel van een discussie is vaak dat diverse mensen hun mening als een feit presenteren ....

Bij het samenstellen van allerhande nieuwe audio en video meuk in woonkamer was in mijn nopjes met mijn HDMI aansluiting, en tuner welke component over scart uitstuurde.
Jammer genoeg zag mijn vrouw geen enkel verschil tussen dat en de situatie toen het allemaal op een composiet kabeltje zat aangesloten.
Laat staan dat de kinderen uberhaupt verschil zagen ...

Enfin, dat gezegd hebbende: hoe groot is de kans dat kinderen het verschil zien tussen de graphics van een PS3 of die van een Wii?

Zowel PS3 als Xbox 360 komen binnenkort met Wii achtige oplossingen (meen ik), maar volgens mij is er nog niets in het wild te krijgen (toch?)
Het is dus afwachten wanneer het komt, en dan ook nog hoe goed het werkt (en welke games er voor komen).
De Wii is idd een echte family en party platform.
Bij ons thuis (standaard gezin, 2 kids in de leeftijd 3 en 6) is het een succes. De kinderen spelen graag zelf op de Wii en vrijwel alles lukt ze wel.
Ook de balance board games vinden ze erg leuk.

In mijn ogen koop je een Wii voor de family/party/manier van besturen en weet je dat de graphics in vergelijking met andere platforms minder kunnen zijn. Dat neemt dus niet weg dat de graphics per definitie zuigen als nilfisk.
Ik speel nooit spelletjes. Er staat geen enkele game op mijn PC en mijn videokaart is er eentje uit het jaar 0. En toch vind ik de Wii qua graphics prima en mooi :Y)

Een Xbox of PS3 zal ik nooit kopen, ook mijn PS2 heeft veel stof staan happen. Ik weet zeker dat als ik hier een PS3 of Xbox neer zou zetten, ik de enige ben die er mee zal spelen, en dan zal hij vrij snel stof gaan happen omdat ik er ook niets aan vind.

Aanraders voor een gezin met kleine kids:

- Wii Sports
- Wii Sports Resorts
- Wii Play
- Wii Fit
- Wii Fit Plus
- Disney Enchanted Journey
- Disney Think Fast

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Ik denk dat je voor die kinderen van 17 beter een ps3 aan kan schaffen, daar heb je meer serieuze spelen op, en inderdaad, in je eentje wii'en gaat heel snel vervelen.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mocht je toch een PS3 overwegen, kijk dan regelmatig op de site van Bart Smit of kijk regelmatig naar "Het playstation3 ervaringen"-topic.
Een aantal keren een PS3 voor €180,- voorbij gekomen en vandaag zelfs voor €160,-

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

thijsje66 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:00:
Ik denk dat je voor die kinderen van 17 beter een ps3 aan kan schaffen, daar heb je meer serieuze spelen op, en inderdaad, in je eentje wii'en gaat heel snel vervelen.
Ik ben juist blij als het spul hier op bed ligt en ik eindelijk eens alleen kan spelen op dat ding :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:36
Ik heb zelf ook ervaring met alle 3 de consoles, en ik ben van mening dat de 360 de beste keuze is. De 360 is namelijk een beetje de tussen weg. De Wii heeft family games, de PS3 is voor de echte gamers. De 360 heeft beide, maar de in deze beide spellen blinkt hij niet uit.

Maar omdat U kinderen hebt van 1-17, is dit misschien toch de beste keuze. De jongere kinderen kunnen een familie game doen, en 's avonds kunnen de oudere een shooter doen, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
ahum... ik zie wel de verschillen tussen de games, maar zie amper games voor kids op de 360, dat zijn toch voornamelijk , race, shoot, rpgs en ander games.

Bazooka banje (of zoiets, ) was geloof ik niet echt een succes. en Viva Pinjata heb je nog maar veel meer bekend (let op bekend... ) spul voor jongeren kinderen kan ik toch niet echt vinden.

Wat ik ook een voordeel vindt van de WIi is dat men in zijn algemeenheid toch veel meer beweegt dan passief op de bank met een controler. (en ja .. ik weet dat je ook rustig kan zitten met een wii spel ) maar merendeel wat ik zie spelen beweegt met armen en benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wo0w, Nooit gedacht dat ik zoveel reacties zal krijgen.. Bedankt. ik heb ze allemaal doorgelezen. en ik heb via via een Xbox 360 te pakken voor 130 euro. Met de spellen:
Gears of War
Halo 3
en nog 2.

Met 1 controler en hdd van 20 GB.

Is dat een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:36:
Wo0w, Nooit gedacht dat ik zoveel reacties zal krijgen.. Bedankt. ik heb ze allemaal doorgelezen. en ik heb via via een Xbox 360 te pakken voor 130 euro. Met de spellen:
Gears of War
Halo 3
en nog 2.

Met 1 controler en hdd van 20 GB.

Is dat een redelijke prijs?
Wet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar GoW2 is niet voor de allerkleinste ogen aan te raden.

Desalniettemin is het volgens mij een prima prijs.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die Gears of War en die Helo 3 is natuurlijk voor de ouderen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
Is een hele mooie prijs. Maar hij is neem ik aan tweedehands. En het is een ouder model (20GB HDD) dus je hebt een hogere kans op een RROD dan bij de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraag :P Als ik een xbox acarde koop en dan een external HDD werkt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:32:
nog een vraag :P Als ik een xbox acarde koop en dan een external HDD werkt dat ook?
ja nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De meeste mensen die ik ken en een Wii hebben gekocht hebben deze de eerste paar weken fanatiek gebruikt. Daarna wordt de console enkel nog met feestjes en verjaardagen van stof ontdaan. Zonde! Een PS3 bijvoorbeeld, kun je als media centre en blu-ray/dvd speler gebruiken. Natuurlijk een pak minder familie spellen, maar met buzz en singstar kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
Nee, een normale externe HDD zoals bij een PC werkt toch niet op de 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:21
Remy669 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

werkt inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Remy669 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

Excuses, ik had het verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik heb eventueel wel een 20 Gb HDD voor de 360 over.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Pagina: 1