Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows heeft Linux verborgen

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Hallo GT,

Aangezien mijn nieuwe Windows installatie GRUB heeft opgesnoept en *rhawhrs$%^&#* MBR er op gezet heeft (ze moeten GVD geen software maken als ze stoned zijn<--MBR).

Ik zal kort zijn:
Hoe kan ik vanuit een Windows systeem een Linuxpartitie benaderen?
En nee, ik heb geen Samba of iets dergelijks opgezet.
En ook nee: de linux partitie bestaat nog steeds. Aangezien mijn Win. 600 GB is op een 1TB schijf.

Als het echt niet anders kan.....

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Live CD opstarten en je grub bewerken/opnieuw installeren. Je moet hem weer voor je windows bootloader neerzetten. Of je pakt de windows bootloader. Over welk OS spreken wij hier precies?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

Duinkonijn

Huh?

Windows kan alleen fat / ntfs* aanspreken.. linux is meestal ext dus dat gaat niet werken..

je kan met een knoppix cd opstarten en kijken of je het kan benaderen

* indien NT based

[ Voor 6% gewijzigd door Duinkonijn op 15-10-2009 20:57 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Activeer de partitie waar grub op staat, zou moeten werken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=restore Grub bootloader] is sowieso een stap die ik mis in je topicstart.
Daarnaast snap ik niet helemaal wat dat gevloek er moet terwijl het redelijjk voor de hand liggend is dat de installatie van een bootloader die geen Grub zal herkennen die zal overschrijven.

Dit topic gaat dicht, omdat er teveel mist aan eigen inzet. Je mag het opnieuw proberen, maar dan wel graag met een topicstart (en titel) die voldoet aan het Windows Clients - Beleid .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.