• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Heb hier in huis de onderstaande situatie:

Woonkamer: 37" LCD, digitale tv via UPC Mediabox. Aangesloten via RGB scart. De beeldkwaliteit op deze tv is goed op alle zenders.
---
Slaapkamer: 32"LCD, analoge tv, de coax kabel die van de splitter naar de slaapkamer gaat is ongeveer 12M lang. De beeldkwaliteit op deze tv is op vrijwel alle zenders goed, maar op één zender erg slecht. Het gaat om Discovery Channel.
---
Overig: alle coax kabel in het huis is Hirschmann KOKA799, met KOSWI3 connectors. De connectors zijn correct gemonteerd.

Hoe kan het dat de beeldkwaliteit op één zender zo slecht is? Het beeld is erg onrustig en vol ruis. Ik heb het volgende al geprobeerd: connectors van alle coax kabels opnieuw monteren, controleren of de kabel niet geknikt is, controleren op oxidatie in wandcontactdoos, zender handmatig afstemmen. UPC kan me ook niet verder helpen, zij zeggen dat ik maar een 2e Mediabox moet nemen als ik ook op de slaapkamer van goede kwaliteit wil genieten. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op welke kanaal zit Discovery Channel? Hoe is het beeld als je de TV direct aansluit op het punt waar de kabel je huis binnenkomt?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
welke connectors gebruik je ? fatsoenlijke metalen connectors van de electronicaboer hier maakten voor mij het verschil.

• Janssen
Discovery channel zit hier op kanaal 62. De connectors die ik gebruik zijn de onderstaande. Ik ga morgen testen hoe het beeld is wanneer ik direct op de wandcontactdoos zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.electronica-webshop.nl/b_487.jpg

• Janssen
Vandaag heb ik de tv rechtstreeks op de wandcontactdoos aangesloten. Discovery Channel ziet er dan nog steeds niet goed uit. Het is nu wel duidelijk dat het niet aan de bekabeling ligt.

Ook heb ik de andere tv op de wandcontactdoos aangesloten. Op die tv is het beeld ook niet goed, aan de tv ligt het dus ook niet. Zou het kunnen dat het probleem in de wandcontactdoos / het signaal van UPC zit?