• wiebenik?
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 22:54
Hallo,
Ik heb een heel vreemd probleem vind ik zelf, daarom vraag ik hier even of het kwaad kan en of ik er wat mee moet doen. Het gaat om het volgende:
Als ik mijn pc aanzet krijg ik geen beeld en laat het mobo ook geen piepje horen dat hij aan het booten is, maar geeft de melding '01' of 'CI' (op het meldinggebeuren van het DFI T2RS+ mobo.). Het gebeurt ongeveer eens in de week dat hij niet wilt booten en een van deze meldingen weergeeft op het mobo. Als ik dan gewoon op de reset knop druk dan boot hij wel normaal, maar ik vind het nogal raar dat hij zo vaak niet gewoon meteen wil booten. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dit op kan lossen? Ik heb niks overclockt ofzo (wel de processor geondervolt, maar dat heb ik gewoon goed gedaan).

Mijn specs btw:
DFI T2RS+
C2D E8400
XFX GTS250
Corsair XMS2 2x1gb (2x, dus 4gb totaal)
Western Digital WD6400AACS
CoolerMaster M620
Asus dvd-brandertje
En een leuke Lian Li kast met lekkere koeling maar dat lijkt me niet zo van belang ;)

Alvast bedankt :)

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

wiebenik? schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:19:
Ik heb niks overclockt ofzo (wel de processor geondervolt, maar dat heb ik gewoon goed gedaan).
Ik zou eerst alles maar eens default zetten, en dan eens een weekje aankijken. Dus gewoon de VCore weer op default/auto.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• wiebenik?
Oke, ik heb dat uitgezet, maar het lijkt me sterk dat dat de oorzaak zou zijn aangezien het pas undervolt wordt d.m.v. een programma in windows (Rightmark) waardoor het nog niet bij het booten undervolt is en dus het standaard voltage krijgt.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
wiebenik? schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:19:
Als ik mijn pc aanzet krijg ik geen beeld en laat het mobo ook geen piepje horen dat hij aan het booten is, maar geeft de melding '01' of 'CI' (op het meldinggebeuren van het DFI T2RS+ mobo.).
Altijd leuk om te weten wat 01 of Cl betekent. Zoek dat eens uit, en misschien weet je dan meteen welke hardware met een kater en met het verkeerde been probeert te booten ;)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• wiebenik?
Ja, C1 betekent dat hij het geheugen aan het controleren is en 01 kan ik nergens vinden.
Ik ga morgen eens mijn geheugen testen met memtest86+, maar weet iemand welk bestand ik moet gebruiken om hem vanaf een usb stick te laten booten? Ik kan overigens in de bios dan kiezen tussen ''usb-cdrom/usb-zip/usb-fdd'', welke van de 3 moet ik dan hebben? Ik heb namelijk net al met een iso bestand geprobeerd te booten vanaf een stick maar dat werkte niet.

[ Voor 67% gewijzigd door wiebenik? op 15-10-2009 21:16 ]