Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Heb een tijdje geleden een E5200 overgekocht van thijszor hier op het forum, die uitzonderlijke resultaten neergezet heeft onder LN.
Probleem is dat ik het systeem voor geen meter geboot krijg !

Geprobeerd met:
Asus P5K-E (P35)
Asus P5Q-E (P45)

Superflower 450W psu
Antec 400W psu

Maar telkens gebeurt dit:
1. schakel PSU in -> power-on ledje van mobo gaat branden, ok so far
(Ook 8-pins connector aan de CPU aangesloten, jaja!)
2. start via moederbord -> fans gaan aan voor een fractie van een sec., daarna weer uit, mobo ledje blijft aan ! Dus het is geen kortsluiting zoals het doet vermoeden !

(Dus telkens enkel mobo+cpu+psu, geen ram of graka, mét ram en graka gaan de fans ook niet aan duss)

Ik heb dus het vermoeden dat die E5200 voor geen meter werkt, maar ik vind het wel hééél rare symptomen voor een kapotte CPU, daarom kom ik het hier nog eens vragen.
(Zou het ook uiterst raar vinden dat de CPU die onder LN nog werkte plots kapot gegaan is.)

Eeuwige dank voor wie mij kan helpen, echt, ben er al weken op aan het zoeken. _/-\o_

edit: overlaatst met 2 andere cpu's getest icm mijn P5K-E, werkt perfect.
P5K-E heeft ook het laatste bios, P5Q-E weet ik niet. (Maar beide mobo's werken dus zéker)

[ Voor 9% gewijzigd door Ward Vr op 15-10-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Zou het ook uiterst raar vinden dat de CPU die onder LN nog werkte plots kapot gegaan is.
Ik vind dat niet zo raar.

Hij kan dan wel gewerkt hebben onder LN, maar de hitte die in extreme OC's wordt gegenereerd moet worden afgevoerd. Dit grote temperatuur verschil zorgt voor spanningen in het materiaal, en kan wellicht tot schade lijden in de processor.

In ons laboratorium worden materialen dagelijks aan dit soort spanningen onderworpen om bijv. coatings op die materialen te testen.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:09
0scar schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:23:
[...]

Ik vind dat niet zo raar.

Hij kan dan wel gewerkt hebben onder LN, maar de hitte die in extreme OC's wordt gegenereerd moet worden afgevoerd. Dit grote temperatuur verschil zorgt voor spanningen in het materiaal, en kan wellicht tot schade lijden in de processor.

In ons laboratorium worden materialen dagelijks aan dit soort spanningen onderworpen om bijv. coatings op die materialen te testen.
Serieus, wat een onzin verhaal. :X

Ik heb al heel wat cpu's getest met droogijs en stikstof en nog nooit zulk soort problemen meegemaakt. En velen met mij.

Je voegt ook lekker veel constructiefs toe door mensen bang te gaan maken ipv te helpen. :X

Heeft de cpu wel nog gewerkt? Of was ie vanaf het begin al slecht?
Zitten er debug leds op je mobo? Zo ja, wat geven die aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Naast het feit dat wij het prima kunnen oplossen, wil ik je hier best inhoudelijk wat proberen te helpen.

1) probeer je cpu nog 1 keer opnieuw te plaatsen
2) test eens met een ander ram setje

heb je het echt al geprobeerd met je mobo en alles buiten je kast? oftewel, weet je echt zeker dat het geen kortsluiting is?

kan je wellicht ook een foto maken van de onderkant van de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
bedankt voor de tips al iedereen !

1) cpu opnieuw geplaatst, nog altijd hetzelfde
2) ander ram setje ... nu probeer ik meestal zonder ram, dus enkel mobo+cpu, zonder ram zouden de fans toch ook gewoon moeten aangaan en blijven draaien ?! Heb toch nog nooit iets anders gezien :+

Dit is de opstelling waarmee ik test; kortsluiting uitgesloten dus, moest het kortsluiting zijn denk ik dat de ledjes op het mobo niet meer zouden branden.
Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/376133101.jpg

De contactvlakjes zien er perfect schoon uit, heb er ook niets speciaals mee gedaan ofzo :9
Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/376133103.jpg

Dus zit ik nog altijd met de handen in het haar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andere CPU op zelfde borden en voedingen werkt allemaal wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Heb enkel de P5K-E meegenomen naar de pc-boer, die dus nog werkte.
Die SuperFlower voeding heeft altijd gewerkt met de P5K-E, voltages zijn ook correct.
De Antec heb ik niet nagemeten, maar ik vermoed dat die ook niet zomaar zal dood gegaan zijn door in de kast te staan.
Pagina: 1