Toon posts:

PC flipt door ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week kan ik niet meer een Opengl spel spelen zoals Quake 2 en Quake 3
:(
Ik vind dit maar erg raar, hij loopt dan gelijk vast. Ik heb al alles geprobeerd, format, winme opnieuw geinstalleerd maar niks hielp, ik heb er vorige week nog lekker online mee kunnen gamen :9~
ik heb een via apollo 5mvp3 chipset mobo met k6-2 450@550 mhz, 128 mb ram, sb live 1024, viper v770, netwerkkaart, usb kaart, scanner kaart, en usb touch modem adsl (alcatel)
het probleem is eigenlijk gekomen toen ik die usb kaart erin stopte, maar ik heb die al omgeruild en het hielp niks. Ook alsdie kaart eruit is heb ik nu het probleem, echt heel vreemd, weet iemand raad voor mij??? :?
ik hoop van wel, ik ga seffes toch maar eenz :Z

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
VIA 4in1 drivers? :?

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

wat voor USB kaart moet dit dan wel niet zijn als ik vragen mag???

En hoe oud is je moederbord? vele (oudere borden...van 2 of meer jaar oud) borden die ik ken hebben al een usb aansluiting onboard, misschien niet direct de poortjes, maar dan wel een aansluiting op mobo waar usb poorten op kunnen aangesloten worden...dus misschien is een extra USB-addon-kaart overbodig en heb je dus alleen de "bracket" nodig.. :)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Je zegt als de kaart eruit is heb je het probleem echter voor de kaart wordt een irq toegewezen door windows dit wil dus zeggen voordat je een kaart verwijdert moet je eerst in apparaatbeheer de kaart verwijderen. Als je dat niet doet blijft de irq toegewezen aan de kaart hoewel windows hem in apparaatbeheer niet meer zal weergeven (is raar maar waar) behave als je het systeem opstart in safe(veilige) modus en dan kun je vanuit apparaatbeheer de kaart verwijderen. Het probleem zou dus kunnen zitten in het feit dat de toegewezen irq voor de kaart een conflict veroorzaakt met een ander apparaat dat hetzelfde irq toegewezen krijgt. Maar zoals al genoemd de meeste moederborden die niet echt vreselijk antiek zijn hebben een zgn USB root hub waarop je via zeg maar plugjes twee usb poorten op je mobo kunt aansluiten.