Toon posts:

Sony SA-P55H + SA-VS150H 5.1 Speakerset ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sony heeft 2 nieuwe 5.1 speakersets uit. Ik overweeg sterk om 1 van deze 2 sets aan te schaffen. Mijn eerste voorkeur gaat naar de SA-P55H op basis van specificaties

Zie link:

http://www.sony.nl/product/hcs-home-cinema-speaker/sa-p55h

De andere set:

http://www.sony.nl/product/hcs-home-cinema-speaker/sa-vs150h

Ik kan van de SA-P55H geen reviews of wat dan ook terugvinden op het internet. Ik vroeg me af of er onder jullie al waren die ervaring hebben met deze set(s)?

Tevens had ik graag jullie mening over de specificaties van beide sets omdat ik niet thuis ben in tweeters en impedanties etc... Welke van de 2 heeft bv. de beste specificaties ?

Indien het er toe doet: Dit is mijn versterker: Sony STR-DA3400ES

Zie link: http://www.sony.be/lang/n...ema-receiver/str-da3400es

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De eerste fout die je maakt is een voorkeur uitbrengen op basis van specificaties. Natuurlijk kan je wel naar de specificaties kijken om een eerste indruk te krijgen, maar op specificaties alleen koop je zeker geen speakers. Speakers koop je op gehoor en naar gelang de klank je bevalt. Dus er zit niets anders op dan naar winkels te gaan waar beide sets staan en dan te luisteren. Je mag dus eigenlijk ook geen waarde hechten aan wat er hier gezegd gaat worden (al zal dat niet snel gebeuren, want zulke sets zie je niet vaak bij mensen in de kamer staan). Het gaat er dus om wat jij vind en niet wat wij de andere users vinden. En nogmaals: speakers op specificaties kopen is een hele grote not-done!

Zie ook de Audio FAQ met betrekking tot het kopen van speakers. En ook wat de diverse termen als Ohm, weerstand, Watt, RMS, etc inhouden.

Overigens vind ik de beide sets speakers best wel onder de maat voor een receiver van het kaliber wat jij hebt staan. Ikzelf zou geen complete 5.1 set van nog geen €700,- aan een receiver hangen welke twee keer de prijs is van de complete set. Ik zou dan eerder een Hobo Hifi of dergelijke zaak binnen lopen en daar los gaan met speakers luisteren.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 16-10-2009 00:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je punt maar het probleem is dat deze sets nergens te beluisteren zijn omdat geen enkele audio zaak ze opgesteld heeft staan. Een beetje te "low range" denk ik.

Een ander hekel punt is mijn partner :+ , (zoals misschien veel vrouwen ? :-) ) ,wil ze niet van die joekels van Klipsch of wat dan ook binnen hebben staan. Maar zoals je zelf al aangeeft wil ik wel een set die kwalitatief goed is en in lijn zit met de receiver. Op zoek dus naar een midden weg *zucht*

Ik wil tot 1500 euro uitgeven aan een 5.1 set en hier heb ik een Klipsch set voor (RF52 + RW10D +RC52 + RS42) Deze zou ik graag willen maar helaas too big.

Misschien heeft iemand op dit forum dan een ander alternatief dat kwalitatief aan leunt tegen Klipsch maar qua omvang wat kleiner is.

PS: De reden waarom ik die receiver heb gekocht is omdat deze ondermeer 1080p kan doorsturen en de theatre modus van mijn Sony lcd ondersteunt. Uiteraard is hij qua audio ook meer dan ok.

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
Kef heeft enkele leuke kleine surroundsetjes en wordt overal geprezen, kijk daar eens naar

• F2_ride
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:56:
Ik snap je punt maar het probleem is dat deze sets nergens te beluisteren zijn omdat geen enkele audio zaak ze opgesteld heeft staan. Een beetje te "low range" denk ik.

Een ander hekel punt is mijn partner :+ , (zoals misschien veel vrouwen ? :-) ) ,wil ze niet van die joekels van Klipsch of wat dan ook binnen hebben staan. Maar zoals je zelf al aangeeft wil ik wel een set die kwalitatief goed is en in lijn zit met de receiver. Op zoek dus naar een midden weg *zucht*

Ik wil tot 1500 euro uitgeven aan een 5.1 set en hier heb ik een Klipsch set voor (RF52 + RW10D +RC52 + RS42) Deze zou ik graag willen maar helaas too big.

Misschien heeft iemand op dit forum dan een ander alternatief dat kwalitatief aan leunt tegen Klipsch maar qua omvang wat kleiner is.

PS: De reden waarom ik die receiver heb gekocht is omdat deze ondermeer 1080p kan doorsturen en de theatre modus van mijn Sony lcd ondersteunt. Uiteraard is hij qua audio ook meer dan ok.
Hoi,

ik was benieuwd of je inmiddels een set hebt aangeschaft?
zelf heb ik ongeveer het gelijke probleem met mijn partner (wie niet)
de sony sap55h set stond ook op mijn lijstje.
inmiddels denk ik dat een 5.0 set van Magnat Quantum 600 serie het gaat worden.