Ik zoek een stuk software wat een volledig automatisch een online webgalerie kan genereren op basis van foto’s die op mijn server (windows XP) staan (liefst dat ik nog zelf kan stylen via css). Zonder dat ik dus eerst foto’s moet uploaden naar een of andere webservice ofzo. Hij moet het gewoon rechtstreeks van mijn server kunnen tonen op elke willekeurige pc dat is verbonden met internet (door mijn ip met poortnummer in de adresbalk in te voeren ofzo). Het enige wat ik aangeven is de map op de server waar de foto’s staan (deze zijn hoge resolutie). En hij moet on the fly als ik mij via een webbrowser aanmeld een galerie met thumbnails genereren en een verkleinde versie van de foto (Uiteraard mag hij het natuurlijk wel allemaal van te voren cachen.
Als ik google zoek, wordt ik een beetje overspoelt met online foto services om foto’s te uploaden. Maar dat is dus niet wat ik zoek.
Veel NAS-en hebben dit soort software standaard aan boord, maar ik kan het mij niet voorstellen dat het stand alone niet te vinden is.
Iemand die weet waar ik dit kan vinden?
Als ik google zoek, wordt ik een beetje overspoelt met online foto services om foto’s te uploaden. Maar dat is dus niet wat ik zoek.
Veel NAS-en hebben dit soort software standaard aan boord, maar ik kan het mij niet voorstellen dat het stand alone niet te vinden is.
Iemand die weet waar ik dit kan vinden?