Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische web foto galerie software voor server gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 16:42
Ik zoek een stuk software wat een volledig automatisch een online webgalerie kan genereren op basis van foto’s die op mijn server (windows XP) staan (liefst dat ik nog zelf kan stylen via css). Zonder dat ik dus eerst foto’s moet uploaden naar een of andere webservice ofzo. Hij moet het gewoon rechtstreeks van mijn server kunnen tonen op elke willekeurige pc dat is verbonden met internet (door mijn ip met poortnummer in de adresbalk in te voeren ofzo). Het enige wat ik aangeven is de map op de server waar de foto’s staan (deze zijn hoge resolutie). En hij moet on the fly als ik mij via een webbrowser aanmeld een galerie met thumbnails genereren en een verkleinde versie van de foto (Uiteraard mag hij het natuurlijk wel allemaal van te voren cachen.

Als ik google zoek, wordt ik een beetje overspoelt met online foto services om foto’s te uploaden. Maar dat is dus niet wat ik zoek.

Veel NAS-en hebben dit soort software standaard aan boord, maar ik kan het mij niet voorstellen dat het stand alone niet te vinden is.

Iemand die weet waar ik dit kan vinden?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wellicht bedoel je "digital signage"?

• satoer
huh, digital signage?
Wikipedia: Digital signage
"Digital signage is a form of electronic display that shows information, advertising and other messages."
Dat is totaal niet wat ik bedoel.

Wat ik wil is in een internetbrowser een galerie zien van de foto's die ik rechtstreeks thuis op mijn server heb staan zonder iets te hoeven uploaden of converteren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het aloude Coppermine Gallery gebruiken?
Pleur een dir vol met foto's, twee klikken en hij is geimporteerd en voorzien van thumbnails + als album te zien.

Hetgeen jij vraagt is namelijk een applicatie die zelf behoorlijk wat logica moet bevatten om al je wensen af te handelen, enige interactie van jouw kant is dan toch altijd wel nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 15-10-2009 20:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 22:23

kakashi

respect my authoritah

wat ik gebruik voor fotos galeries is jalbum.
het enige is wel dat je die dus op je pc moet instaleren, moet aangeven waar je fotos staan en dan je galery maken en uploaden.
het meeren deel doet dat programa zelf je hoeft maar op een paar knopjes te druken.
hier een voorbeeld mijn galery http://kakashi.nl/foto

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Nakebod

Nope.

alt-92 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:28:
Hetgeen jij vraagt is namelijk een applicatie die zelf behoorlijk wat logica moet bevatten om al je wensen af te handelen, enige interactie van jouw kant is dan toch altijd wel nodig.
Gelukkig :P is er dan EasyPhpAlbum
1 "klein" PHP bestandje, eventueel wat javascript voor een lightbox, en foto's in de dir gooien en klaar.
Kan ook met subdirectories over weg als ik het goed heb.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Heeft toch weinig met Servers te maken, maar meer met de applicatie. Naar CSA dus.

• satoer
@kakashi, Maar dan moet ik voor elke serie foto's dat ik wil toevoegen opnieuw een gallery aanmaken en uploaden. Dat vind ik gewoon teveel werk. Ik wil m'n foto's gewoon in een mapje dumpen en die foto's wil ik meteen in een webinterface kunnen bekijken.

Ik zal dat easyphpalbum eens bekijken, nadeel is dus dan wel dat ik eerst een webserver moet gaan draaien om dat php scrip te installeren. Ik had gehoopt dat er wel een windows exacutable bestaat die gewoon op de achtergrond draait die dat allemaal voor mij afhandeld.

Net zoals sommige applicaties een webUI hebben zeg maar.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Nakebod

Nope.

Of je nu een webserver 24 uur per dag hebt draaien, of "een programma met ingebouwde webserver" 24 uur per dag hebt draaien, ik zie het verschil niet?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1