Vervanger iTunes voor iPod touch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb gisteren een Ipod Touch gekocht en kan totaal niet overweg met Itunes.
Ik ben opzoek naar een simpele vervanger die niet meer doet dan er muziek op zetten.
Op het net staan genoeg vervangers, ik ben blijkbaar niet de enige. Deze zijn alleen niet geschikt voor de touch. Weet iemand of ze wel bestaan? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ze zijn er wel, maar om een ander programma te gebruiken zal je je iPod touch moeten jailbreaken. Hierdoor vervalt de garantie wel. Weet dus waar je aan begint ;) .

Hier een klein overzicht van alternatieven:
http://www.simplehelp.net...s-for-managing-your-ipod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Dat doe ik eigenlijks liever ook weer niet.
Is er een mogelijkhied om de nummers in je bibliotheek van itunes te ordenen, dus dat het in de mappen blijft staan waar ze oorspronkelijk in staan? Dit vind ik namelijk het ergste. Een ander probleem wat ik nog niet opgelost heb is; moet je nou echt nummer voor nummer in je afspeellijst zetten? Ik heb meer dan 3000 nummers die ik op de touch wil zetten en om dit nou met de hand te moeten doen en dan ook nog in de juiste map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:20:
Bedankt.
Dat doe ik eigenlijks liever ook weer niet.
Is er een mogelijkhied om de nummers in je bibliotheek van itunes te ordenen, dus dat het in de mappen blijft staan waar ze oorspronkelijk in staan? Dit vind ik namelijk het ergste. Een ander probleem wat ik nog niet opgelost heb is; moet je nou echt nummer voor nummer in je afspeellijst zetten? Ik heb meer dan 3000 nummers die ik op de touch wil zetten en om dit nou met de hand te moeten doen en dan ook nog in de juiste map...
Mappen in iTunes?
Bestaat dat??

Alles staat toch gewoon in je Bibliotheek?
Begrijp niet helemaal wat je nou precies bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijvoorbeeld hitlijsten, deze staan op mijn computer. Ik wil niet dat deze nummers door de andere heen gaan. Itunes gooit alles op één hoop en zet ze op een volgorde die ik al helemaal niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Er van uit gaande dat je die afspeel lijsten hebt gemaakt met windows media player: speel zo'n lijst af en ga dan naar Bestand -> Lijst Nu Afspelen Opslaan Als -> "naam.m3u".

Je moet dus .m3u als extensie kiezen en die kun je zo in iTunes laden.

Ik snap ook niet wat er mis is met iTunes want het is in alle opzichten veel makkelijker en overzichterlijker dan Windows Media player. Je stopt je iPod erin, klinkt op sync en je hele bibliotheek van iTunes wordt op je iPod gezet. Ik denk dat je gewoon het programma nog moet ontdekken.

[ Voor 37% gewijzigd door Mick1990 op 15-10-2009 21:02 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

dat ontdekken moet je zeker gaan doen, speel eens met playlists en dan de slimme variant daarvan, kan je bijvoorbeeld 25% van je ipod vullen met je laatst toegevoegde nummer, 25% favorieten en 50% wat anders.
Als je dat eenmaal goed instelt ben je van een hoop gesleep af.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sharepod niets voor je? Gebruik ik altijd voor de ipod van mn vriendin omdat ik geen itunes op mn pc wil hebben. Op de site staat dat ze ook de ipod touch ondersteunen. http://www.getsharepod.com/about/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mick1990 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:00:
Er van uit gaande dat je die afspeel lijsten hebt gemaakt met windows media player: speel zo'n lijst af en ga dan naar Bestand -> Lijst Nu Afspelen Opslaan Als -> "naam.m3u".

Je moet dus .m3u als extensie kiezen en die kun je zo in iTunes laden.

Ik snap ook niet wat er mis is met iTunes want het is in alle opzichten veel makkelijker en overzichterlijker dan Windows Media player. Je stopt je iPod erin, klinkt op sync en je hele bibliotheek van iTunes wordt op je iPod gezet. Ik denk dat je gewoon het programma nog moet ontdekken.
Die lijstjes zijn gewoon mappen waar de nummers in staan, dat staat los van windows media player.
Ik zal misschien nog meer moeten ''ontdekken'' met itunes, maar ik ben van mening dat een programma direct gemakkelijk moet overkomen. Is dat het niet, dan heb ik er al geen zin meer in.
In ieder geval tot zo ver bedankt, ik zal eens gaan zien.

@DJ-sannyboy,
Ook daar zal ik eens naar gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:12

Qck

Bazinga

Je bent niet de enige die een hekel heeft aan iTunes, ook ik vind het niet fijn werken. Maar ik heb voor mijn iPod altijd Foobar2000 in combinatie met iPod manager (toen nog foo_dop genaamd) gebruikt. Werk heel erg simpel en heb er nooit problemen mee gehad.
Nu met de iPhone gebruik ik iTunes, maar wel alles zo ingesteld dat ik alle controle heb over mijn muziek en de content van mijn iPhone. :)
Voor het afspelen van mijn muziek op de PC gebruik ik foobar2000

[ Voor 9% gewijzigd door Qck op 15-10-2009 21:32 ]

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosat
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:58
CopyTrans Manager is freeware. Dit is een vervanger voor itunes.(edit: je kunt geen muziek op de ipod zetten, je kan het wel managen) IMTOO iPod Computer Transfer is er ook een. Deze laatste kost wel pieken.

[ Voor 20% gewijzigd door Gosat op 29-10-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Je kan toch ook een afspeellijst in iTunes maken? Kun je per map een verschillende lijst maken en daar al die nummers inslepen. Links onderin op dat plusje kun je een afspeellijst aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:49
Als je in itunes alles instelt op niet door itunes laten beheren, en je klikt je iPhone er in, kan je volgens mij gewoon in 'oldschool' verkenner stijl nummer slepen naar het iPhone icoontje binnen iTunes.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Volgens mij heeft dit niets met iTunes te maken, maar met de TS die niet met libraries overweg kan/wil.

Ik gebruik iTunes zowel voor simpele zaken als power stuff. Afspeellijsten kan je maken met sleur en pleur, maar ook met filters (de zogenaamde smart playlists). iTunes gooit dingen nooit op een hoop, tenzij je ID3 tags een rommeltje zijn (maar dat kan je iTunes moeilijk verwijten).

Als je OS X hebt, dan kan je DoubleTwist eens proberen, maar volgens mij werkt dat qua functionaliteit redelijk gelijk aan iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond iTunes ook jarenlang een heel vervelend programma. Toen kocht ik een iphone en ben ik het toch maar gaan gebruiken. Ik ben begonnen met het sparen van albums heel netjes met albumcovers enzo allemaal. En ik houdt mijn muzieklibrary heel netjes bij. Het kost wat moeite maar het valt uiteindelijk wel mee als je weet hoe het werkt. En echt, het is superoverzichtelijk en heel mooi met alle album art in je coverflow, zowel op je comp als op je iphone, of touch in jou geval. Dus een alternatieve oplossing is, probeer itunes te accepteren en probeer bepaalde dingen uit. Je kan er leuke dingen mee, de app store zit erin, je kan zelfs met je ipod touch met de gratis app "remote" via je wifi vanaf afstand je itunes bedienen... ik gebruik het regelmatig als ik in bed lig of als ik aan het koken ben ofso :) ik geef toe, iTunes is soms wat raar in het begin maar echt, als je het eenmaal begrijpt is het een best fijn programma. Maja offcourse moet je gewoon doen wat je zelf wilt, misschien wil je er niet zoveel moeite voor doen.
Pagina: 1