Laptop kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05-2025
Hallo,
Ik zoek een laptop, ik weet wat ik wil, alleen ik ben zo slecht in het vinden van de goede producten. Dit is wat ik in gedachten had:
-4 gig ram (3 mag e.v.t. ook, maar niet bv. én dit iets minder, én dat iets minder. De rest moet dan zeg maar wel kloppen met mijn wensen)
-300 gig harddisk (mag niet minder, hoogstens ong. 50 gb)
-2.25 ghz processor (2.0 mag e.v.t. ook, maar niet bv. én dit iets minder, én dat iets minder. De rest moet dan zeg maar wel kloppen met mijn wensen)
-512 video kaart geheugen. Heel veel laptops hebben shared geheugen, ik snap hier niets van. Kan iemand mij dit uitleggen?
-Minimaal 15" scherm(mag niet kleiner, hoogstens ong. 0,5")

Ik had een laptop gevonden met dit allemaal, voor 380 euro, op dixons.nl. Die is nu helaas uitverkocht, en ik denk niet dat ik ooit nog zo'n mooie aanbieding vind. Ik wil wel het liefste onder de 500 blijven...

Ps. Die laptop had shared video geheugen, dus ik weet niet wat ie kwa video kon
Mvg
Roger:)

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05-2025
Niemand?:(

Verwijderd

pricewatch?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 19:43 . Reden: link werkte niet. 8)7 ]

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-02 14:51
Waar wil je hem voor gebruiken?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik kan je niet zo 1-2-3 helpen met de keuze van je laptop, maar aangezien je blijkbaar niet van wikipedia hebt gehoord: shared geheugen houdt in dat je videokaart geheugen van je RAM afsnoept, om zo wat meer geheugen te krijgen. Je kan dit ook uitzetten voor zover ik weet, mits natuurlijk je videokaart zelf wel wat geheugen heeft.

Shared geheugen is ook trager dan gewoon geheugen op je videokaart, dus als je een laptop zoekt met een beetje snelle videokaart, dan moet je geen videokaart met shared geheugen nemen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Allereerst zal ik maar zeggen dat modjes "wat moet ik kopen"-topics niet zo leuk vinden. ;)

Maar je hebt de specificaties allemaal op een rijtje gezet, dus je zou best iets moeten kunnen vinden. Hier bijvoorbeeld een hele lijst waar wel iets tussen zal zitten (ik heb de T4200-processor geselecteerd, redelijk nieuw/goed).

Maar je geeft helemaal niet aan wat je er mee wilt gaan doen dus meer advies dan dat lijstje kan ik ook niet geven. Welke daarvan goed is kan je best in reviews vinden, er zal niemand zijn die ze allemaal kent :)

Daarbij moet ik ook nog even zeggen dat ik je eisen een beetje half-vaag vind. Een 2,25GHz pentium4 is een retesloom ding, een 2,0GHz core 2 quad is tien keer sneller. Een HD4870 (videokaart) met 512MB is high-end, een intel-videochip met 512MB is niet vooruit te branden. Dus ik vraag me een beetje af waar je deze specificaties vandaan hebt? Je kan als eisen bijvoorbeeld beter stellen "moet HD af kunnen spelen", of "er moeten nieuwe games op kunnen draaien". specificaties zeggen niet alles over prestaties (en hoeveelheid GHz en MB al helemaal niet...)

En shared videogeheugen betekent dat je videochip gewoon een stukje van je intern geheugen gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 15-10-2009 19:58 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.