Toon posts:

Zoek hulp voor Athlon systeem !!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik gister een athlon 550, Asus K7M en de hele rotzooi gekocht. Middagje sleutelen. Alles werkt. ff een benchmarkje draaien om te kijken wat ie kan. Nou weet ik niet of ik het beste programma hiervoor gebruik (Norton System Works), maar ik krijg een score van 52.6 terwijl een P233 57.8 scoort :(

Iemand enig idee wat hier nou fout is ????

PS. Paar andere vraagjes:
Welke bios moet ik hebben (waar kan ik die halen)
Welk progje kan ik hebben om softwarematig DVD's te spelen?

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik zit behoorlijk te balen !!!

Verwijderd

1. 'k zou gewoon de laatste final gebruiken: 1007.
2. www.dvdutils.com

En als benchmarks: 3Dmark99/2000 en games zelf

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Elefino, je moet Norton gewoon laten lullen. Ik heb een amd k6-2 450 en met edo/fastpage gemixt geheugen gaf hij 86 aan en nu met 128 mb sdram hal ik wel 63.2 terwijl een p2-400 geloof ik 203 haalt. Ga maar voor 3dmark 99/2000, ook Sisoft Sandra is heel aardig.

Verwijderd

Topicstarter
ThnX,
Maaruh, het kan dus kloppen dan hij alle benchmarks te laag aangeeft, want bijv,. mijn IBM 7200rpm u-dma schijf vindt hij ook "matig" :(

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gebruik de 224 bios. Werkte beter dan de 1007 bij mij. Ik heb de 126 nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Gebruik HDTach voor benchmarken van je harde schijf. Als die niet aangeeft dat je harde schijf snel is, mag je je ongerust maken ;)

Verwijderd

En ik gebruik nog steeds 1007 tot een volgende final BIOS omdat alles al snel en gladjes verloopt(nee, die K7M van mij heeft geen Super Bypass)

Verwijderd

Bios kun je het beste 1.26 gebruiken en deze kun je downloaden bij Mic's 3DZone - www.m3dzone.com deze site ligt momenteel wel plat!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allemaal.
Maakt het nog uit welke bios ik moet hebben voor wel of geen super bypass?? Ik meen zo iets te begrijpen van sake?
Hoe kan ik trouwens zien of mijn mobo dat wel heeft?

Verwijderd

Elefino: Op http://www.slota.com/files/(2e site van AMDZone) vind je het proggie om te checken of je al een goede revisie hebt. Vanaf 5 kun je Super Bypass aanzetten. En inderdaad in een van de beta's('k weet niet meer vanaf welke beta) na de KM1007 wordt Super Bypass automatisch enabled of kun je 't in de BIOS handmatig aan/uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Sake, ik heb rev.C stepping 6. Maar Super Bypass staat uit. Dat zou dus met een nieuwe bios aan moeten kunnen. Maar op die link die je me gaf staat een versie die AMD van z'n site heeft gehaald. (v124) Dat is toch ook niet voor niets lijkt me??

BTW dat HDTech kan ik ook nergens vandaan halen. Waar ik ook zoek komt een verwijzing naar http://tcdlabs.simplenet.com/hdtach.htm maar die is dood!!

Verwijderd

Topicstarter
'K heb HDTach ondertussen gevonden. Hij staat op http://epsilon.silicon.net.my/adrian/Files.htm Ik moet gewoon wat meer geduld krijgen en wat langer zoeken :)

Verwijderd

Die link was alleen voor dat SB proggie. Voor BIOS'n kun je gewoon naar een van de Asus' sites gaan.

En uiteraard altijd leuk om een nieuwere revisie te hebben.
Pagina: 1