Geschil met TNT over al dan niet geleverd pakket

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313171

Topicstarter
Helaas, het zoveelste topic over TNT post, maar hetgeen wat ik nu meemaakte heb ik hier nog niet gelezen.

Volgens de track & trace code zou er op donderdag 8 oktober 2009 een bestelling zijn verzonden. Deze zou op 9 oktober zijn geleverd.
Maar aangezien het feit dat ik op vrijdag 9 oktober niet aanwezig was (ik heb zelfs nog een afgestempeld treinkaartje als bevestiging !) is het pakket op de een of andere manier wel afgeleverd.

De zondag dat ik thuis kwam, was er geen schriftelijke melding in mijn brievenbus te vinden dat het pakket bij een van de buren is afgeleverd (volgens de voorwaarden van TNT moet dit wel gebeuren) noch was er een pakket.

Na enig contact met de afzender, verzocht ze mij om toch even de buren te vragen of ze misschien iets hadden gezien of aangenomen.
Ik ging in het complex (in totaal 6 woningen) de deuren af om te vragen of zij een pakket voor mij hadden aangenomen. Helaas niet, maar 1 persoon kon wel bevestigen dat er op vrijdag middag een pakket voor mijn deur stond. Een andere persoon, mijn buurman tegenover, bevestigde dat hij de deur voor de chauffeur heeft open gemaakt zodat de chauffeur het pakket voor mijn deur kon plaatsen (dit gebeurt overigens regelmatig).

Voor alsnog, geen pakket voor mij.

Mijn volgende actie was TNT bellen. Kort maar krachtig: Uw pakket is niet verzekerd, maar u kunt wel via internet een klacht indienen en dan zullen wij het vervolgens uitzoeken.
Dit hebben ze ook netjes gedaan.
Maar in het antwoord stond iets wat op mij overkomt als een grote leugen, namelijk: De chauffeur verklaarde dat hij het pakket aan geadresseerde heeft overhandigd. Oftewel, de chauffeur zou het pakket aan mij of mijn partner hebben gegeven, woonachtig op het adres wat op het pakket staat. Maar helaas, wij waren beiden het hele weekend niet thuis !

Daarna had ik nogmaals telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van TNT. Daar kreeg ik een mevrouw aan de lijn waaraan ik de situatie heb uitgelegd. Waarna ik haar erop attendeerde dat er volgens de algemene voorwaarden van TNT post een schriftelijk bewijs in mijn brievenbus moest liggen dat het pakket is afgeleverd bij de buren begon ze op een erg irriterende toon tegen mij praten. Zij wist mij nogmaals te vertellen dat de chauffeur hierop aangesproken was en dat de chauffeur verklaarde het pakket aan de geadresseerde te hebben overhandigd, en daar te hebben aangebeld.
Voor de duidelijk, ik was nog steeds niet thuis die vrijdag .

De afzender heeft inmiddels ook een klacht ingediend tegen TNT post.

Is het mogelijk om de kosten te verhalen bij TNT post, aangezien ik meerdere bewijsstukken heb dat ik vanaf vrijdag morgen t/m zondag avond niet thuis was en dat de overbuurman bereid is om schriftelijk te verklaren dat hij de deur heeft geopend voor de chauffeur en dat nog 1 persoon in het complex schriftelijk wilt verklaren dat zij het pakket voor mijn deur zag staan.

Sjonge jonge TNT, wat een slechte zaak !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:55

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

bij een maat van mij ook gebeurt met een senseo, hadden ze bij de dozen oud papier in een hokje gezet .
zo daar zijn we ook vanaf. toen heeft maat van me naar phillips gebeld: waar blijft me senseo.
kreeg nieuwe XD.
ze hebben nu 2. we kwamen er pas achter na ongv 2 maand toen gingen we het oudpapier maar eens buiten zetten.

dus tip kijk even bij het oudpapier.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik woon in een appartementen complex, waar in totaal 6 appartementen zijn gevestigd. Geen oud papier wat hier rondslingert, helaas. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11
Heel lullig, je hebt natuurlijk gelijk maar ik denk dat het lastig wordt. Dit omdat het een ja/nee verhaal wordt. De chaffeur zegt het een en jij zegt het ander. Behalve natuurlijk als je buurman kan getuigen dat de TNT chaffeur het pakketje voor de deur heeft neergelegd en daarna is weggegaan. Ik zou het eerst gewoon via een schriftelijke klacht proberen en aangeven dat je een getuige hebt, afhankelijk van de waarde van het pakket kun je indien dat niks uithaalt juridische hulp erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Je moet toch tekenen als je het aanneemt? Laat ze dan maar met die handtekening over de brug komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:25
Ik heb zelf dit verhaal ook al eens meegemaakt en je word er niet blij van. TNT is met zn pakketten gewoon slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dersan schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:17:
Je moet toch tekenen als je het aanneemt? Laat ze dan maar met die handtekening over de brug komen?
Scherp! ;) Dit zal je overigens via de helpdesk niet kunnen eisen, die kunnen daar toch niks mee, dan wordt het toch weer een schriftelijke klacht.

[ Voor 23% gewijzigd door SCIxX op 15-10-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

Als er iemand wat kan verhalen is het de verzendende partij. Als het om een webshop gaat moet je gewoon contact met ze opnemen en dan moeten ze het pakket nog een keer verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:08
Is het mogelijk om de kosten te verhalen bij TNT post..
Lijkt mij dat jij niks hoef te verhalen, eis van de afzender dat deze de levering van je bestelling voltooid. Hoe hij dat oplost met de TNT is niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-06-2024
Los van het al hierboven genoemde: Als die postbode een pakket bij jou voor de deur heeft achtergelaten in een afgesloten appartementencomplex, dan bestaat de mogelijkheid dat 1 van die buren waar je langs geweest bent nu de inhoud van jouw pakketje heeft. Of zit ik er dan naast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-05 20:47
SCIxX schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:20:
[...]

Scherp! ;) Dit zal je overigens via de helpdesk niet kunnen eisen, die kunnen daar toch niks mee, dan wordt het toch weer een schriftelijke klacht.
Mijn volgende actie was TNT bellen. Kort maar krachtig: Uw pakket is niet verzekerd, maar u kunt wel via internet een klacht indienen en dan zullen wij het vervolgens uitzoeken.
Ze moeten (dacht ik) alleen om een krabbel te vragen bij verzekerde verzending, ik heb ook weleens pakketjes aangenomen zonder een handtekening te zetten. Dit is me ook weleens overkomen bij een verzekerde verzending, maar toen stond de chauffeur na een paar minuten weer voor de deur omdat hij zonder handtekening niet verder kon.

[ Voor 10% gewijzigd door tostyijzer op 15-10-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Die mogelijkheid bestaat, evenals de mogelijkheid dat een van de bezoekers van deze buren het hebben. Naar mijn mening moet je gewoon kopieen van je bewijsmateriaal maken, even een schriftelijke verklaring van je buren regelen en dat in combinatie met een brief opsturen als klacht, waarin je direct een vordering doet voor de geleden schade!

Edit: als iemand een goed idee heeft voor een betere titel, plaats dit idee dan even in een Topic Report (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif). Er schiet maar geen goede titel binnen :P

*done*

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 15-10-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:05

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mijn ouders hebben bijna het zelfde gehad, maar de chauffeur tekende even zelf voor de ontvangst uit de naam van mijn moeder, en zetten het pakket vrolijke voor de deur!
Mijn ouders waren vergeten dat er nog een pakket aankwam maar toen zaten ze al in in Portugal.

Naar lang gezeur en gedoe en het aan kunnen tonen dat mijn moeder onmogelijke op die datum en tijdstip in Nederland was, kregen ze wel alles vergoed gekregen via de afzender en TNT kwam met de nodig smoesjes en excuses.

TNT gaat de laatste jaren hard achteruit, ik doe liever zaken met UPS of DHL.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik denk dat je, via de officiele weg inderdaad moet verhalen op de winkel waar je het besteld hebt, de winkel kan het op zijn beurt verhalen op TNT, jij hebt namelijk geen overeenkomst met TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:27
Zonder originele inkoopfactuur en heel veel doorzettingsvermogen, wordt iedere cent boven de 6,75 verzendskosten moeilijk. Been there. TNT heeft mij heel veel geld gekost, alsof iederen die een normaal pakketje verstuurd een bedrijf is.
Ik denk dat je, via de officiele weg inderdaad moet verhalen op de winkel waar je het besteld hebt, de winkel kan het op zijn beurt verhalen op TNT, jij hebt namelijk geen overeenkomst met TNT.
TNT vind van wel en denkt boven de wet te staan. Zonder rechstbijstand kan je hier lastig tegenop boksen, gezien de bedragen te laag zijn die er meestal mee gemoeid zijn, zal je met het niet eens lukken.

Ontvanger zegt van het is DOA, dus staat in zijn recht terug te sturen en bij verkoper verhaal te halen. De verkoper kan op zijn beurt verhaal halen bij de TNT. TNT zegt dat de koper het aan TNT moet melden, en maakt het je daarin al ten alle tijden moeilijk. Na weken doorzetten zwichten ze pas hierin.

[ Voor 60% gewijzigd door Hardware Junk op 15-10-2009 18:49 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241964

Nou dat licht toch echt aan de bezorger hoor, hier is het echt toppie, een keer iets besteld, netjes een brief in de bus dat ze overmorgen nog eens terugkwamen. Toen netjes afgeleverd, ben echt wel tevreden over TNT hier in mijn buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat een van de buren, of vrienden van de buren het hebben daar ben ik wel zeker van. Maar ja, wie :D.

De overbuurman die open deed voor de chauffeur heeft al een schriftelijke verklaring afgegeven bij mij, ondertekend en wel. De boven buurvrouw die het pakket vrijdag middag voor mijn deur zag staan wilt dit eveneens doen.
Het afgestempelde treinkaartje van vrijdag morgen is ook een bewijs stuk en de mensen waar ik van vrijdag op zaterdag verbleef willen ook een schriftelijke verklaring afleggen. Al met al bewijs genoeg om aan te tonen dat ik niet thuis was en dat de chauffeur liegt.
Volgens mij kan ik dit zelfs valsheid in geschrifte noemen...

Rechtsbijstand zal in ieder geval ook de bewijsstukken ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Anoniem: 241964 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:47:
Nou dat licht toch echt aan de bezorger hoor, hier is het echt toppie, een keer iets besteld, netjes een brief in de bus dat ze overmorgen nog eens terugkwamen. Toen netjes afgeleverd, ben echt wel tevreden over TNT hier in mijn buurt.
In 99% gevallen gaat het natuurlijk goed, zit bij de ongelukkige 1% dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Anoniem: 313171 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:49:
Dat een van de buren, of vrienden van de buren het hebben daar ben ik wel zeker van. Maar ja, wie :D.
Dus de postbode liegt niet, maar één van je buren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SCIxX schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:42:
Volgens mij kan dit alleen als het pakket zoek is geraakt of niet is afgeleverd.
In mijn geval is het pakket wel afgeleverd en verklaard de chauffeur dat hij het pakket op mijn adres heeft afgeleverd terwijl ik tich bewijsstukken heb dat ik op dat moment niet thuis was en ik op dat moment niet de deur heb open gedaan.
Diegene die de deur heeft opengedaan heeft schriftelijk verklaard geen pakket te hebben aangenomen.

Dus de bezorger heeft feitelijk de algemene voorwaarden geschonden omdat hij het pakket niet aan de geadresseerde noch aan de buren heeft afgeleverd.

Het enige wat ik wil is mijn aankoop bedrag vergoed door TNT omdat TNT in dit geval fout is.

De afzender kan mij in deze officieel ook niks vergoeden als ik het goed heb, omdat het pakket staat genoteerd als afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 35978 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:52:
[...]

Dus de postbode liegt niet, maar één van je buren :?
Een van de buren of vrienden daarvan hebben voor mijn deur dus weggehaald mijn beste ;).
Sorry als het onduidelijk over kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Anoniem: 313171 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:52:
[...]

Volgens mij kan dit alleen als het pakket zoek is geraakt of niet is afgeleverd.
In mijn geval is het pakket wel afgeleverd en verklaard de chauffeur dat hij het pakket op mijn adres heeft afgeleverd terwijl ik tich bewijsstukken heb dat ik op dat moment niet thuis was en ik op dat moment niet de deur heb open gedaan.
Diegene die de deur heeft opengedaan heeft schriftelijk verklaard geen pakket te hebben aangenomen.

Dus de bezorger heeft feitelijk de algemene voorwaarden geschonden omdat hij het pakket niet aan de geadresseerde noch aan de buren heeft afgeleverd.

Het enige wat ik wil is mijn aankoop bedrag vergoed door TNT omdat TNT in dit geval fout is.

De afzender kan mij in deze officieel ook niks vergoeden als ik het goed heb, omdat het pakket staat genoteerd als afgeleverd.
Het pakket is toch ook zoekgeraakt? Het pakket is tenslotte niet afgeleverd, je buurman kan dit bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Anoniem: 313171 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:53:
[...]

Een van de buren of vrienden daarvan hebben voor mijn deur dus weggehaald mijn beste ;).
Sorry als het onduidelijk over kwam.
Lekkere buren heb je dan, zeker als er maar 6 deuren zijn 8)7
Ik zou een groot stuk papier op de deur plakken: "Niks voor de deur zetten want het wordt gejat!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteindelijk is het zoek geraakt, maar dan buiten TNT om, zoals TNT verklaart.

Dus eerst is zal ik moeten bewijzen dat de chauffeur liegt, dus valsheid in geschrifte heeft gepleegd. Maar dat lijkt mij niet moeilijk.

Op de track&trace staat namelijk dat het pakket is afgeleverd en dat verklaard de chauffeur ook. Officieel is ie dus niet door TNT zoek geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Sowieso moet je het verhalen bij de winkel, bij TNT kun je zelf niks halen, de winkel heeft een overeenkomst met TNT, jij niet. Het probleem is dat de winkel niet makkelijk zal instemmen, omdat zij ook van TNT door zullen krijgen dat het pakket geleverd is.

Overigens heb jij bewijs dat TNT het pakket niet heeft afgeleverd (je buurman), TNT heeft geen bewijs dat het pakket wel is afgeleverd. (behalve de verklaring van de chauffeur)

[ Voor 25% gewijzigd door SCIxX op 15-10-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 35978 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:05:
[...]

Ik zou een groot stuk papier op de deur plakken: "Niks voor de deur zetten want het wordt gejat!"
Hehe me gevoel weet al wie het is... Maar bewijs het maar eens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Denk ik nou te simpel als ik zeg dat ze aan jou moeten leveren en dus ook jouw handtekening moeten kunnen overleggen? En dat kunnen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SCIxX schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:07:
Sowieso moet je het verhalen bij de winkel, bij TNT kun je zelf niks halen, de winkel heeft een overeenkomst met TNT, jij niet. Het probleem is dat de winkel niet makkelijk zal instemmen, omdat zij ook van TNT door zullen krijgen dat het pakket geleverd is.

Overigens heb jij bewijs dat TNT het pakket niet heeft afgeleverd (je buurman), TNT heeft geen bewijs dat het pakket wel is afgeleverd. (behalve de verklaring van de chauffeur)
Ja dat zou wel kunnen, maar de winkel is in deze niet fout. En aangezien ik best een goede zakelijke relatie met de winkel heb wil ik dit uit principe ook niet eens op de winkel verhalen.
Maar de winkel heeft zelf ook een klacht ingediend en houden elkaar op de hoogte.

Ik wil gewoon dat TNT het bedrag vergoedt omdat zij in deze fout zijn. En dat moet lukken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:09:
Denk ik nou te simpel als ik zeg dat ze aan jou moeten leveren en dus ook jouw handtekening moeten kunnen overleggen? En dat kunnen ze niet.
Je denkt niet te simpel, maar het is niet verzekerd of aangetekend verstuurd.
Dus officieel hoeft er geen handtekening gezet te worden.

Wel moet het pakket door een persoon worden aangenomen. Als het bij de buren zou zijn dan moet de bezorger een schriftelijk bewijs in mijn brievenbus achter laten.

Maar de bezorger verklaart dat hij het pakket aan geadresseerde heeft geleverd, mij dus, terwijl ik niet thuis was en mijn overbuurman open heeft gedaan maar zelf niet het pakket heeft aangenomen.

Geen enkele persoon heeft het pakket aangenomen. Dus de bezorger is ook in overtreding van de algemene voorwaarden van TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Anoniem: 313171 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:12:
[...]

Ja dat zou wel kunnen, maar de winkel is in deze niet fout. En aangezien ik best een goede zakelijke relatie met de winkel heb wil ik dit uit principe ook niet eens op de winkel verhalen.
Maar de winkel heeft zelf ook een klacht ingediend en houden elkaar op de hoogte.

Ik wil gewoon dat TNT het bedrag vergoedt omdat zij in deze fout zijn. En dat moet lukken >:)
Nogmaals, de winkel heeft een overeenkomst met TNT om het pakket te verzenden, als dit niet goed gaat kan alleen de winkel TNT aanspreken (indien mogelijk met jouw bewijs).

Als een winkel een of ander pauper bedrijf inschakelt of hun pakketten te verzenden, en jij krijgt het pakket niet dan spreek je ook de winkel aan. Dat TNT in dit geval geen pauperbedrijf is maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SCIxX schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:21:
[...]

Nogmaals, de winkel heeft een overeenkomst met TNT om het pakket te verzenden, als dit niet goed gaat kan alleen de winkel TNT aanspreken (indien mogelijk met jouw bewijs).

Als een winkel een of ander pauper bedrijf inschakelt of hun pakketten te verzenden, en jij krijgt het pakket niet dan spreek je ook de winkel aan. Dat TNT in dit geval geen pauperbedrijf is maakt geen verschil.
Waarschijnlijk heb je wel gelijk. Helaas.
Gevoelsmatig klopt het gewoon niet dat ik door een fout van TNT het bedrag moet gaan verhalen op de afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zal best dat het gevoelsmatig niet klopt maar wat jij wilt kan gewoon niet. Je kan geen bedrag verhalen op een bedrijf als jij gewoon helemaal geen overeenkomst met ze hebt. De verkoper heeft een overeenkomst waarbij ze TNT betalen om een pakket bij jou af te leveren. Jij hebt geen overeenkomst met TNT en kan dus ook helemaal niks bij ze halen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
NVM, t is dit jaar gebeurt. T verhaal klonk mij erg bekend in de oren maar dan vanuit de positie van iemand die opschepte over hoe hij door een stommiteit van een bezorger aan een gsm was gekomen.

[ Voor 71% gewijzigd door Clementine op 15-10-2009 22:38 ]

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Anoniem: 313171 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:14:
[...]

Je denkt niet te simpel, maar het is niet verzekerd of aangetekend verstuurd.
Dus officieel hoeft er geen handtekening gezet te worden.

Wel moet het pakket door een persoon worden aangenomen. Als het bij de buren zou zijn dan moet de bezorger een schriftelijk bewijs in mijn brievenbus achter laten.

Maar de bezorger verklaart dat hij het pakket aan geadresseerde heeft geleverd, mij dus, terwijl ik niet thuis was en mijn overbuurman open heeft gedaan maar zelf niet het pakket heeft aangenomen.

Geen enkele persoon heeft het pakket aangenomen. Dus de bezorger is ook in overtreding van de algemene voorwaarden van TNT.
In dit geval ( niet als aanvullende dienst besteld, dus aangetekend / zeker etc ) betekent automatisch dat ze het bij de buren proberen, tenzij anders aangegeven. Wist er ook niet van, maar kwam het onlangs tegen, kan alleen de link niet meer vinden. Gefundet:
Bezorgservice
Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op dinsdag tot en met vrijdag, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook bij uw buren niet afgeleverd kan worden, wordt het later nog een keer aangeboden. De dag en het tijdstip van de 2e bezorging is afhankelijk van de dag van de 1e bezorging.

Als u en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

Wilt u géén bezorging bij de buren
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden. Pakketten onder rembours, of met verhoogde aansprakelijkheid worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden.
Bron TNT

Wel dit gevonden, alleen wordt volgens mij met klant de afzender ( deze betaalt immers voor het verzenden ) bedoelt itt tot wat de ontvanger denkt in dit vb.:

'De meeste klanten stellen het zeer op prijs dat hun pakket bij de buren wordt afgeleverd', zegt een woordvoerster van TPG. 'De klant kan wel bij de postorderaar aangeven dat hij niet wil dat pakketten bij de buren worden bezorgd. Die kan er dan een sticker opplakken.'
Bron

In het geval dat er bij de buren wordt afgeleverd, zou er wel een kennisgeving bij het oorspronkelijke afleveradres afgegeven moeten worden, alsdus TNT zelf.

Wat wellicht wel handig is voor mensen die niet willen dat dit gebeurt, en zelf weinig thuis zijn tijdens de reguliere bezorgtijden, is het wellicht handig om "pakjegemak" te gebruiken. Hiermee kan je het pakket ergens anders laten afleveren, bijv de lokale AH waar je het tot 20:00 kan ophalen.
Link
Anoniem: 313171 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:11:
[...]
Waarschijnlijk heb je wel gelijk. Helaas.
Gevoelsmatig klopt het gewoon niet dat ik door een fout van TNT het bedrag moet gaan verhalen op de afzender.
In de voorwaarden van de verkopende partij zal wel iets staan, dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de levering. Zou ze wel sieren, omdat voor die luttele 1,95 of zo, het als "zeker" en/of "aangetekend" te versturen. In ieder geval dat ze optie bieden tijdens het bestelproces, het zijn immers wel hun klanten die gedupeerd raken.

Wens je veel succes, want zal een welles/nietes gaan worden ben ik bang, en TNT zal wel zeggen, we hebben het afgeleverd. Jij kan wel aantonen dat je niet thuis was met allerlei bewijs, maar dat wil niet zeggen dat het niet is afgeleverd. Ben geen juridisch specialist, en weet niet in hoeverre ze het mogen afleveren bij de buren, maar aan de andere kant, moet jij ook aan tonen, dat er verder niemand thuis was etc.

In mijn post, in ieder geval genoeg info/manieren, om herhaling hopelijk te voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Yippie op 15-10-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
TNT valt bij ons nog wel mee. Ik heb zelf het telefoonnr van de bezorger. Echt topservice. Als ik zaterdag een pakket krijg dan bel ik hem en dan maak ik een afspraak of waar hij is en dan rij ik daar naar toe. Zo relaxed.

Wat jullie zeggen over TNT heb ik met GLS. Wat een hopeloos bedrijf is GLS. Dat liegt zo erg dat ze zelfs niet meer weten. Geen briefjes, retour zending binnen 1 dag, vergeten pakketen, geen handtekening nodig etc etc. Ik krijg af en toe pakketen binnen met 2e zending en dan vraag ik van waarom heb je geen briefje achtergelaten. Krijg een antwoord van "is niet nodig". Ik heb een aantal keren gehad dat ze 5 gesprekken met 4 verschillende tijden kwamen en 1 iemand zei dat ze helemaal niet zijn geweest. Nee lekker bedrijf zo.
Vroeger met GLS kon ik gewoon uit het magazijn mijn eigen pakketen halen en zo weglopen. Niet gedaan of zo maar het magazijn met pakketen stond open en niemand was aanwezig. Ik zag wel leuke pakketen (monitoren, tv etc) en ik had rustig kunnen inladen in mijn auto zonder dat 1 persoon het had gezien. de steekkar stond al klaar zal ik maar zeggen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

TerreurBV schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:38:

TNT gaat de laatste jaren hard achteruit, ik doe liever zaken met UPS of DHL.
UPS is ook niet alles, heel erg B2B gericht, dwz geen bezorging op zaterdag of mogelijkheid om op een dichtbijzijnde locatie (in het geval van TNT het postkantoor) het op te halen

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

In de voorwaarden van de verkopende partij zal wel iets staan, dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de levering.
Hebben we het over een consumentenkoop? In dat geval kan er dan meteen een streep doorheen.

Zoals eerder gezegd laat de verkoper het lekker uitzoeken, zij zijn verantwoordelijk dat het gekochte product aankomt. Daarnaast hebben ze ook nog een leveringstermijn.
Indien het allemaal te lang duurt kan je na 30 dagen de koopt ontbinden, indien de winkel zelf niets geregeld heeft.

Het gedoe met TNT is iets waar de verkoper zich druk om moet maken en niet jij.

[ Voor 7% gewijzigd door Paulus0013 op 28-10-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:46
Slasher schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:48:
[...]

UPS is ook niet alles, heel erg B2B gericht, dwz geen bezorging op zaterdag of mogelijkheid om op een dichtbijzijnde locatie (in het geval van TNT het postkantoor) het op te halen
Dat is niet waar. Als je bij de eerste levering niet aanwezig was, wordt er een briefje in de brievenbus gedaan. Hier staan verschillende dingen op, oa dat je ervoor kiest dat je het wil ophalen bij dichtstbijzijnde ups vestiging. Het enige nadeel is dat ze niet zoveel vestigingen hebben, en je dus vaak ver moet reizen hiervoor.

Ook kan je er bij UPS voor kiezen om een afspraak te maken, om het te laten leveren. Dit kan op werkdagen tussen 7.00 en 19.00 dacht ik.

Ik heb nog geen negatieve ervaringen gehad met UPS, wel met TNT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 22-01 22:55
Dan moet je UPS wel vergelijken met TNT Express en niet met de TNTPost pakketservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:36
Hou je vast, hier komt mijn verhaal, ik een amateur fotograaf kocht een nikon 80-200 AF lens voor een mooie prijs, laten verzenden, keurig tracktrace code gekregen.

2 dagen later, status onbekend.....
Meteen helpdesk gebeld en die gaven aan dat ik even moest wachten.

week gewacht, opnieuw gebeld, pakket is spoorloos.
Ik mag als geadresseerde geen onderzoek starten, dat mag alleen de verzender doen.

2 weken later, ik krijg een brief van TPG, waarin staat dat er een onderzoek loopt, ik moet dingen invullen en binnen 5 werkdagen retour zenden, zo niet, beschouwen zij de zaak als opgelost. Daarbij zit ook een opmerking dat de zaak door de bedrijfsrecherche opgepakt zal gaan worden en dat fraude zwaar bestraft wordt, duhhhhh JULLIE Maken het pakje weg, daar vraag ik niet om...

(je zal maar een paar dagen weg zijn)...

Daarnaast moet de verzendende partij een aankoopbon kunnen overleggen en hanteren zij een afschrijving, naar gelang de leeftijd van het object.

Duurde in mijn geval ruim 3 a 4 maanden voordat er een oplossing was, de TPG stort geld retour naar de afzender. Pakje is nooit meer gevonden, weg dus, valt zomaar van de band, uit de auto of de postbode heeft nu een mooie nikon lens.

Als geadresseerde sta je geheel buiten spel (terwijl jij in de meeste gevallen al betaald hebt voor je object).

Ergo, ik wens je veel succes!
Gemiddeld raakt 1 procent van de pot verloren, 1 op de 100 pakjes raakt dus zoek... lekkere gedachte :+

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Tsja, in dit geval is er wel een overeenkomst en is er dus sprake van een duidelijke waardering van het objectief. Lijkt me duidelijke zaak!

Maar aan de andere kant, je hebt in ieder geval je geld gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 22:35
Nog een korte TNT pakket tip. De normale track en trace site laat niet veel zien, maar deze site: http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/ laat zelfs het alternatieve adres waar het pakketje is afgeleverd zien! En andere interessante informatie.

Heeft me al 2 keer een pakketje opgeleverd, bij 27 ipv. 277 geleverd...

Of bij een vriend: de buren van 29, ipv de buren van 249.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, "Track & Trace vernieuwd!

Track & Trace is vernieuwd. Voortaan krijgt u meer informatie over uw zending."
Misschien dat je daarom meer ziet? :P

Maar dat het adres zichtbaar is is wel mooi :)

Wat ik wel graag zou willen is de mogelijkheid om pakketjes uit het buitenland (naar hier) te kunnen volgen waarvan ik de Nederlandse pakketcode pas weet na ontvangen pakket.

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 30-10-2009 16:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 09:31
Hmm. Grappig. Net even een oude verzending van 16oct opgezocht. En kan daar zelfs de handtekening zien.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:55

xdc

iedereen die veel verzend maakt dit vroeg of laat wel eens mee!

MIJN TIP!

aangetekend kost 7 euro (tot 5 kg)

pakket zegel kost maar ietsjes minder , dus neem voor die 50 cent extra aangetekend !
en voorkom dit soort problemen in de toekomst.
gaan ze wel verloren door "corrupte/slordige" postbodes, kan je in ieder geval geld claimen.

[ Voor 15% gewijzigd door xdc op 30-10-2009 16:37 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 22:35
Raven schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:19:
Ehm, "Track & Trace vernieuwd!

Track & Trace is vernieuwd. Voortaan krijgt u meer informatie over uw zending."
Misschien dat je daarom meer ziet? :P
Kennelijk stuurt de gewone TNT site je nu standaard door naar mijn link. :)
http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/uw-zending-volgen/

Hiervoor was dit een soort "schaduw" trackentrace 2.0 site die bijna niemand kende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Laatst online: 14:43
ik heb zal in de logistiek gewerkt. de vervoerder een handtekening op de POD heeft staan, maakt niet uit van wie of datnou de chaffeur zelf is of iemand anders. then your screwed. ik heb dit soort dingen mee gemaakt dan werden er pallets verstuurd met cisco/nortel/juniper maakt niet uit je krijg niks terug. in 1.5 jaar en 50 claims dat dingen kwijt zijn geraakt heb ik 1 keer 60 euro terug gekregen op mijn werk

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

Als TNT je niet wil vergoeden kan je natuurlijk verdere stappen ondernemen. Als een handtekening van de geadresseerde nodig is en deze staat er niet op zal je toch een grote kans maken, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

aegis schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:40:
ik heb zal in de logistiek gewerkt. de vervoerder een handtekening op de POD heeft staan, maakt niet uit van wie of datnou de chaffeur zelf is of iemand anders. then your screwed. ik heb dit soort dingen mee gemaakt dan werden er pallets verstuurd met cisco/nortel/juniper maakt niet uit je krijg niks terug. in 1.5 jaar en 50 claims dat dingen kwijt zijn geraakt heb ik 1 keer 60 euro terug gekregen op mijn werk
Ik kan hier geen touw aan vast knopen.....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

De post slaat ook nergens op. TNT is een vervoerder, maar niet iedere vervoerder is TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:26

BrammT

The one and only!

Anoniem: 35978 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:05:
[...]

En als dat papier nou ook door de buren gejat wordt? :+

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:43:
[...]
Ik kan hier geen touw aan vast knopen.....
Hij bedoelt denk ik dat als er maar een handtekening in de "PDA" van de bezorger staat en dus maakt het niet uit welke, van de melkboer, de zwerver om de hoek of zijn eigen, dat je dan als ontvanger (en daarna dus de verzender) pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Ow als we het dan over handtekeningen hebben.
Heeft iemand dan niet de plicht de handtekening te controleren aan de hand van een indentificatie als bv een paspoort? Een willekeurige krabbel is natuurlijk niets waard als die niet herleid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Paulus0013 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:15:
Heeft iemand dan niet de plicht de handtekening te controleren aan de hand van een indentificatie als bv een paspoort? Een willekeurige krabbel is natuurlijk niets waard als die niet herleid kan worden.
Bij mij is nog nooit een ID gevraagd als de postbode aan de deur stond. (postkantoor wel bijna altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Die digitale handtekeningen, leuk hoor... ik kan nooit bewijzen dat zo'n digitale handtekening van mij is, elke keer verschilt 'ie weer. Het werkt gewoon niet goed om met een plastic staafje op een schermpje een handtekening te zetten.

Eenvoudig vervalsbaar dus, zo'n digitale handtekening...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Paulus0013 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:15:
Enkel bij aangetekend wordt het paspoort/rijbewijs gecontroleerd. Aangetekend is een andere dienst dan Handtekening voor ontvangst. Laat daar geen onduidelijkheid over bestaan. Bij een aangetekende wordt het paspoort gecontroleerd op serienummer (wordt genoteerd), correcte geadresseerde, geldigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:40:
Die digitale handtekeningen, leuk hoor... ik kan nooit bewijzen dat zo'n digitale handtekening van mij is, elke keer verschilt 'ie weer. Het werkt gewoon niet goed om met een plastic staafje op een schermpje een handtekening te zetten.

Eenvoudig vervalsbaar dus, zo'n digitale handtekening...
ik teken geregeld ook voor pakketjes van mijn vriendin. Nu kan Kim ook een mannen naam zijn, maar ik denk dat de postbode echt wel weet dat ik zo niet heet. In mijn geval ook gene probleem, ben blij dat ik voo rhaar kan tekenen, maar dat opent de deur wel voor een buurman, oom, melkboer die je pakketje in ontvangst/beslag neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Fly-guy schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:55:
[...]

ik teken geregeld ook voor pakketjes van mijn vriendin. Nu kan Kim ook een mannen naam zijn, maar ik denk dat de postbode echt wel weet dat ik zo niet heet. In mijn geval ook gene probleem, ben blij dat ik voo rhaar kan tekenen, maar dat opent de deur wel voor een buurman, oom, melkboer die je pakketje in ontvangst/beslag neemt
Handtekening voor ontvangst mag iedereen tekenen die de deur open doet. Dus niet de buurman/melkboer. Dat in tegenstelling tot aangetekend dat wel persoonsgericht afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vanx schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:39:
[...]

Kennelijk stuurt de gewone TNT site je nu standaard door naar mijn link. :)
http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/uw-zending-volgen/

Hiervoor was dit een soort "schaduw" trackentrace 2.0 site die bijna niemand kende ;)
Hmm, okee.

"Inclusief buitenlandse bestemmingen. Heeft u zendingen naar het buitenland gestuurd? Dan krijgt u nu nog meer informatie te zien."
Als dat zou kunnen, laatste keer dat ik een pakket naar 't buitenland verstuurde konden ze 'm nadat ie de grens over ging niet meer volgen omdat er daar een andere pakketcode op werd geplakt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Tankiej schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:18:
[...]

Dat is niet waar. Als je bij de eerste levering niet aanwezig was, wordt er een briefje in de brievenbus gedaan. Hier staan verschillende dingen op, oa dat je ervoor kiest dat je het wil ophalen bij dichtstbijzijnde ups vestiging. Het enige nadeel is dat ze niet zoveel vestigingen hebben, en je dus vaak ver moet reizen hiervoor.

Ook kan je er bij UPS voor kiezen om een afspraak te maken, om het te laten leveren. Dit kan op werkdagen tussen 7.00 en 19.00 dacht ik.

Ik heb nog geen negatieve ervaringen gehad met UPS, wel met TNT :)
Je kan ook ervoor kiezen om het pakket bij de tweede of derde afleverpoging ergens anders af te leveren.
Ik heb zo een pakket dat hier (in utrecht) moest worden afgeleverd, bij de tweede afleverpoging in Oldenzaal (twente) laten afleveren en bij de derde afleverpoging in Hengelo (twente). Geen extra kosten.
Als het moet kan je zelfs zeggen dat ze achter je aan moeten vliegen naar New York en het daar laten afleveren :P (dat kost wel geld natuurlijk)

Zover ik weet is TNT bijvoorbeeld toch niet zo flexibel als UPS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34
Laatst lag hier een bankpas in de brievenbus met een uitgebreide bezorginstructie (van tnt zelf was die notabene)
- Alleen aan geadreseerde overhandigen
- Alleen indien ID overlegt kan worden
- en nog een puntje.

Lag doodleuk in de brievenbus (appartement, dus iedere buurman kon het ding gewoon uit het vakje pakken. Onvoorstelbaar, echt waar.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Maverick schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:04:
Laatst lag hier een bankpas in de brievenbus met een uitgebreide bezorginstructie (van tnt zelf was die notabene)
- en nog een puntje.

Lag doodleuk in de brievenbus (appartement, dus iedere buurman kon het ding gewoon uit het vakje pakken. Onvoorstelbaar, echt waar.
Het derde is waarschijnljk,"Na eerste bestelpoging naar het postkantoor". ;)

Dit is dus een AGT. Schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Laatst online: 21:40
Maverick schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:04:
- en nog een puntje.

Ach, SNSbank stuurt mijn pasje gewoon standaart via de post zonder dat je er iets voor moet laten zien of moet tekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:18
Xander2000 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:57:
[...]

Enkel bij aangetekend wordt het paspoort/rijbewijs gecontroleerd. Aangetekend is een andere dienst dan Handtekening voor ontvangst. Laat daar geen onduidelijkheid over bestaan. Bij een aangetekende wordt het paspoort gecontroleerd op serienummer (wordt genoteerd), correcte geadresseerde, geldigheid.
Dit is onzin.
Ten eerste is Aangetekend qua handelen hetzelfde als Handtekening voor Ontvangst. Het enige verschil is dat aangetekende post/pakketjes tijdens het sorteerproces anders worden behandeld dan HvO-pakketjes.
Bij een aangetekend pakketje (of brief) hoeven we niet te vragen naar de ID en mag iedereen tekenen die zich op dat adres bevind, en dit mag dus ook toevallig de oppas zijn oid.
Waar jij het over hebt zijn de zogenaamde Brief Met Legitimatie-zendingen. Over het algemeen verstuurt alleen de Rabobank deze zendingen, aangezien daar bankpasjes + pincode's in zitten. Dit zijn dus de zendingen waar ik als TNT'er de geadresseerde (en niemand anders!) om z'n ID vraag en die gegevens controleer en overneem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

De Rabo zendt pasjes _zonder_ pincode gewoon met de reguliere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Opmerkelijk, dan houdt jij als TNT'er en ik als ex-TNT pakketbezorger en TNT zaterdagpostbode er een andere werkwijze op na. Ik vraag me af hoe jij dat gaat regelen als je een AGT met HR hebt. De HR wordt met jouw manier namelijk overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:18
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:50:
De Rabo zendt pasjes _zonder_ pincode gewoon met de reguliere post.
Misschien zijn het dan creditcards oid, zelf zit ik bij de ING dus ik zie die brieven nooit van binnen. :P
Xander2000 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:53:
Opmerkelijk, dan houdt jij als TNT'er en ik als ex-TNT pakketbezorger en TNT zaterdagpostbode er een andere werkwijze op na. Ik vraag me af hoe jij dat gaat regelen als je een AGT met HR hebt. De HR wordt met jouw manier namelijk overbodig.
Bij een AGT HR heb ik nog nooit om de ID gevraagd hoor. En jij hoort dat ook niet te doen. Bij een AGT HR vraag ik om de naam en laat ik de ontvanger (die niet perse de geadresseerde hoeft te zijn, maar natuurlijk wel hetzelfde adres) tekenen op m'n lijst/pda (ligt er aan of ik voor de post of pakketservice bezorg). Daarnaast vraag ik ze om de HR in te vullen, en die scheur ik dan af en neem ik mee terug naar de vestiging.
En de HR wordt zo heus niet overbodig hoor, want de HR gaat terug naar de verzender zodat diegene fysiek kan zien dat het er getekend is. :)
Zo heb ik altijd al gewerkt (ook nog in de TPG Post tijd). Ik ben overigens pakketchauffeur, postbode & (normale) chauffeur bij TNT. En overal werken we op dezelfde manier. :)
Pagina: 1