Product bij webwinkel is niet meer leverbaar

Pagina: 1
Acties:

• Skizo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb een vraagje over de naleving van een contract, in dit geval tussen Azerty en de koper (ik)..

De omstandigheden:
Ik heb een PC besteld met daarin de Foxconn Bloodrage
Dat was op 29-09-2009.
Vandaag keek ik weer eens online (zoals elke dag) om te kijken welke onderdelen er nog niet waren, daaruit bleek dat het moederbord niet meer leverbaar was.
Dus bellen, blijkt dat het inderdaad niet meer leverbaar is, maar volgens mij hebben zij toch een contract om na te leven: ze moeten eerst hun uiterste best doen om een vervanging bij een leverancier te vinden (daar eventueel bewijs voor tonen en mogen mij daarin wel het verschil verekenen als hij ergens anders meer kost), ik heb de offerte 3 keer aangevraagd dus hebben ze voldoende tijd gehad daar eerder achter te komen.

Mvg (en bedankt aan iedereen die hierover meer informatie kan verstrekken)

Frank

PS: Volgens mij is het zo dat als Azerty hier iets aan wil veranderen dat dat dan binnen 2 dagen van het

Verwijderd

nee dat is niet zo. ga eerst de algemene voorwaarden van Azerty maar eens lezen, daar staat het antwoord op je vraag volgens mij al in.

je kunt het beste een vervangend bord zoeken (wat de door jou benodigde eigenschappen heeft) en vragen of ze dat dan leveren in de plaats van je huidige bestelling.

• Skizo
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:56:
nee dat is niet zo. ga eerst de algemene voorwaarden van Azerty maar eens lezen, daar staat het antwoord op je vraag volgens mij al in.

je kunt het beste een vervangend bord zoeken (wat de door jou benodigde eigenschappen heeft) en vragen of ze dat dan leveren in de plaats van je huidige bestelling.
Die had ik al eens gelezen maar natuurlijk weer te snel:

'3.4
Azerty heeft ten allen tijde het recht om de overeenkomst (bestelling) tot 10 dagen na de totstandkoming van de opdracht te herroepen, zonder opgaaf van reden.

maar het is de 12de dag..

5.5
Azerty is niet tot nalevering van eenmaal geleverde producten gehouden, indien deze producten door hem of zijn leveranciers uit productie zijn genomen of om enige andere redenen uit zijn verkoopprogramma zijn vervallen.'

Ok, deze zal het wel zijn maar mijn nederlands is zo verslechterd op de Uni, klopt het?

Maar ze zullen het mij eerst schriftelijk moeten melden aangezien ik met dat telefoongesprekje volgens de voorwaarden niks kan.

Niet boeiende ps:
Ze hadden mij al eerder beloofd om na te bellen maar niks gehoord, mail erachteraan weer niks.. nu bel ik krijg je dit.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kan toch gebeuren dat een product niet meer leverbaar blijkt te zijn... Is er echt een reden dat je geen ander (vergelijkbaar) product wilt?

Overigens is mijn ervaring m.b.t. Azerty niet slecht als het om niet-leverbare producten gaat. Mij stuurden ze na zo'n 2 weken wachten (levertijd stond op onbekend, ik had geen haast) een mailtje dat ze niet met zekerheid konden zeggen of ze hem nog binnenkregen en of ze een alternatief product voor me moesten uitzoeken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Skizo
bwerg schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:31:
Kan toch gebeuren dat een product niet meer leverbaar blijkt te zijn... Is er echt een reden dat je geen ander (vergelijkbaar) product wilt?

Overigens is mijn ervaring m.b.t. Azerty niet slecht als het om niet-leverbare producten gaat. Mij stuurden ze na zo'n 2 weken wachten (levertijd stond op onbekend, ik had geen haast) een mailtje dat ze niet met zekerheid konden zeggen of ze hem nog binnenkregen en of ze een alternatief product voor me moesten uitzoeken.
Ik kan het me van zo'n moederbord ook nog wel voorstellen, want ze waren een vd laatste winkels die ze nog verkochten (volgens tweakers) hoewel het me wel dik 2 maanden gekost heeft om deze onderdelen bij elkaar te zoeken, en daarna wachtn voor de 5870, een nieuw moederbord needs compatibility check voor de rest van de onderdelen, op de uni hebben we gewoon niet zoveel tijd om weer nieuwe onderdelen op te zoeken. Zo'n gratis OC station bij je bloodrage en die blokjes zijn ook mooi.. met zo'n asus rampage II (volgens mij) zit je dan al snel weer + oc station 200 euro verder en dat is zonder de extra koelingsopties!
Het zal ook wel meer zijn omdat ze het druk hebben maar heb toch graag binnen 3 dagen antwoord als dat je toegezegd word, zeker als je nabelt. Daarnaast nemen deze dingen per dag in waarde af en daar zou alle service op afgesteld moeten zijn, maar dat is volgens mij gewoon meer iets Nederlands, het is geen Amerika (Waar we alleen de service van over zouden kunnen nemen, daar is ook niet alles perfect, betaal graag veel belasting als het ergens naartoe gaat.)
Ik vertrouw er in ieder geval op dat ze het verder professioneel afhandelen, maar het gaat zowieso meer kosten, een bloodrage is gewoon veel voor weinig en als je daar als student voor gespaard hebt, wil je toch het meeste waar voor je geld..
mvg Frank

PS: daarnaast is de pc die ik nu heb een single core tot 3,6 ghz ge oc'd maar het is vooral de 6800 ultra die hem er toch flink wat verjaard uit laat zien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over de techniek maar over rechten bij koop.

Move PMG -> Shopping Forum

Oslik blyat! Oslik!

• Skizo
dion_b schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:31:
Dit gaat niet over de techniek maar over rechten bij koop.

Move PMG -> Shopping Forum
Dank kon al niks vinden :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

*titelfixje, zo dekt het iets meer de lading :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Sorry, maar begrijp ik het nu goed dat je een winkel wilt dwingen om een product te leveren waarvan zij inmiddels aangeven dat het niet meer bestelbaar is :? Volgens mij is dat de wereld op zijn kop.

Uit je verhaal maak ik op dat je uitermate lang hebt gewacht met het bestellen van de producten aangezien je wilde wachten totdat de producten gecertificeerd waren. Dit in combinatie met het feit dat andere winkels blijkbaar het product al niet meer konden leveren had wellicht een indicatie voor je kunnen zijn dat je bestelling wellicht problematisch zou kunnen worden. Daarnaast wordt er pas volledig gechecked of je bestelling leverbaar is wanneer jij die bestelling plaatst! Dwz als de winkel kijkt of de leverancier hem nog kan leveren en het antwoord hierop is ja, dan krijg jij dat ook nog te horen. Hierbij kijkt men alleen of het product nog in de prijslijst staat. Als de leverancier het product niet op voorraad heeft dan kom je er dus pas achter dat hij niet meer leverbaar is wanneer de leverancier het product probeert te bestellen!

• Skizo
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:37:
Sorry, maar begrijp ik het nu goed dat je een winkel wilt dwingen om een product te leveren waarvan zij inmiddels aangeven dat het niet meer bestelbaar is :? Volgens mij is dat de wereld op zijn kop.

Uit je verhaal maak ik op dat je uitermate lang hebt gewacht met het bestellen van de producten aangezien je wilde wachten totdat de producten gecertificeerd waren.
Dit in combinatie met het feit dat andere winkels blijkbaar het product al niet meer konden leveren had wellicht een indicatie voor je kunnen zijn dat je bestelling wellicht problematisch zou kunnen worden. Daarnaast wordt er pas volledig gechecked of je bestelling leverbaar is wanneer jij die bestelling plaatst! Dwz als de winkel kijkt of de leverancier hem nog kan leveren en het antwoord hierop is ja, dan krijg jij dat ook nog te horen. Hierbij kijkt men alleen of het product nog in de prijslijst staat. Als de leverancier het product niet op voorraad heeft dan kom je er dus pas achter dat hij niet meer leverbaar is wanneer de leverancier het product probeert te bestellen!
Ik heb inderdaad een tijdje gewach totdat de 5870 uitkwam en na die tijd nog een keer een offerte aangevraagd, in de tweakers lijst was er toen niks veranderd, dezelfde winkels boden het product nog aan. Hij stond nog gewoon op de website met dezelfde levertijd (en dat was nog zo tot een paar dagen geleden).

Even over dit: 'Daarnaast wordt er pas volledig gechecked of je bestelling leverbaar is wanneer jij die bestelling plaatst!', ik heb de pc 14 dagen ervoor besteld (en gelijk betaald) toen stond er telkens in de lijst dat het nog 14 dagen zou duren, dus gewacht... Na 7 dagen eens gebeld om nadrukkelijk te vragen ofdat ze de beschikbaarheid konden checken, niks gehoord. Ik heb elke dag gecheckt of er iets gebeurde, maar de 14de dag verande het icoontje pas naar niet leverbaar, , dus weer bellen, toen kwam ik er pas achter...het lijkt mij toch dat als iemand die bestelling plaatst en gelijk betaald ( wat dus 14 dagen geleden was) dat dat iets sneller kan worden doorgegeven (bijvoorbeeld bij de bestelling, of als je er specifiek naar vraagt toch misschien?) niet op de dag dat de PC in elkaar had gezet moeten worden.

Ik nu wel eindelijk een e-mail gekregen met daarin een alternatief: ASUS P6T WS Pro, maar denk dat gezien wat ik erover gelezen heb ik toch maar voor de ASUS P6T WS Revolution ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Skizo op 17-10-2009 11:49 . Reden: Vervolg ]

Verwijderd

Laat ik beginnen met stellen dat ik vind dat je er bijzonder verstandig aan doet om voor een alternatief te gaan!

Die vertraging zit hem in de keten. Jij besteld bij winkel A, winkel A koopt bij groothandel B, groothandel B koopt bij importeur C en importeur C besteld bij fabrikant D. Ik ga ervanuit dat wanneer je een wat exotisch product besteld (in dit geval exotisch want blijkbaar was het product End Of Life) hierdoor behoorlijk wat vertraging kan optreden (dit heeft te maken met bestelfrequenties van bedrijven en minimale ordergroottes voordat een bestelling plaats vindt). In dit geval vervelend voor jou, maar probeer met bovenstaand verhaal in gedachten iets meer begrip te hebben voor de situatie (hetgeen het nog steeds niet leuk maakt). Indien het product een veelverkocht product is, dan is het minder netjes van de winkel!

Edit: BTW gaaf bordje :9

• Skizo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:06:
Laat ik beginnen met stellen dat ik vind dat je er bijzonder verstandig aan doet om voor een alternatief te gaan!

Die vertraging zit hem in de keten. Jij besteld bij winkel A, winkel A koopt bij groothandel B, groothandel B koopt bij importeur C en importeur C besteld bij fabrikant D. Ik ga ervanuit dat wanneer je een wat exotisch product besteld (in dit geval exotisch want blijkbaar was het product End Of Life) hierdoor behoorlijk wat vertraging kan optreden (dit heeft te maken met bestelfrequenties van bedrijven en minimale ordergroottes voordat een bestelling plaats vindt). In dit geval vervelend voor jou, maar probeer met bovenstaand verhaal in gedachten iets meer begrip te hebben voor de situatie (hetgeen het nog steeds niet leuk maakt). Indien het product een veelverkocht product is, dan is het minder netjes van de winkel!

Edit: BTW gaaf bordje :9
Volgens mij is de Bloodrage toch een best goed verkocht bordje maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde koper of een pre configured pc koopt (nb: mijn interesse naar onderdelen zoeken kwam van de tweakers bbg, vooral de discussie die er vaak bij ontstond), of nu vooral kijken naar socket 1156 gaan met (nieuwe) i7 /i5. Maar in ieder geval bedankt voor de toelichting :)

PS (ook nb/half off topic):
Denk dat met die ws revolution je toch redelijk future proof bent kan er altijd nog een of twee 5870's bijzetten en misschien in dat geval ooit nog wel eens naar waterkoeling overstappen, in ieder geval nogmaals bedankt, ik ga weer aan de studie .. Gr. Frank
Pagina: 1