Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nefius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo,

Ik heb sinds 2 jaar een LG L1930SQ 19" tft monitor, welke overigens erg prettig is, echter sinds een paar weken heb ik er een probleem mee.

Als ik mijn pc aanzet, dan zie ik soms voor een halve seconde het beeld (dus in dit geval de bios die opstart) en daarna valt het scherm uit.
Als ik de pc laat opstarten en dan bijvoorbeeld de monitor uitzet en dan weer aan, dan zie ik een halve seconden windows, waarna het scherm weer gelijk zwart wordt.

Nu was het zo, dat als ik een aantal keren rebootte, dat op een gegeven moment, het scherm het wel weer deed, tot eergisteren.
Nu doet hij ook dat dus niet meer. Ik zie dus wel voor een halve seconde het beeld op het scherm, maar thats it.
Ook On Screen Display (zoals Menu) zie je niet, dus het zit echt in het scherm.

Is iemand bekend met dit probleem en weet iemand wat ik hiermee kan doen?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

kijk eens heel goed of je niet nog wat ziet als het scherm "zwart" is? het kan namelijk zijn dat je backlight inverter stuk is/in de overbelastingsbeveiliging schiet, dan geeft ie n seconde licht, detecteert ie dat dr wat mis is en schakelt t licht uit. dan zou je nog wat op t scherm moeten kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nefius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02-2024
Dat zou ik even moeten proberen.
Kom ik op terug.
Maar aan de andere kant.. zal ook wel een duur geintje zijn om dat te laten repareren.