Apple Mail en IMAP

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Kan iemand me helpen ?

Ik heb een IMAP account bij een hosting bedrijf. Maar met Apple mail wil het niet zo goed lukken. Hij maakt altijd een subfolder 'INBOX' aan wanneer ik een mail verstuur. Deze sent item komt dan ook onder de nieuwe INBOX > Sent

Ik heb al gespeeld met de imap PATH variable, maar het lukt me niet om dit correct te laten werken.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Heb je niet ingesteld staan dat verstuurde mail ed op de server moet worden bewaard?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als je nu de bestaande (gewenste) Sent-folder selecteert en dan uit het menu Mailbox -> Use This Mailbox For -> Sent kiest, is het dan opgelost?

Zoef

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Zpottr schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:27:
Als je nu de bestaande (gewenste) Sent-folder selecteert en dan uit het menu Mailbox -> Use This Mailbox For -> Sent kiest, is het dan opgelost?
Yes!! That did the trick.
Zal dan wellicht wel ergens op de Apple site te vinden zijn, maar ik heb me echt doodgezocht.

Thanks!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zoef

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:21
Dankzij dit topic nu ook gevonden hoe ik naar de juiste sent, trash etc. map kan verwijzen.

Dit instellen op de iPhone vond ik wel duidelijker/makkelijker moet ik zeggen. Je ziet daar heel duidelijk die instellingen per account.

Ik heb nu namelijk de indruk dat ik die map van die eerste account (de rest heb ik nog niet ingesteld) benoemd heb als map voor alle verzonden mail. Of kan ik, na instellen van een volgend account, de verzonden mail van die account naar de sent map die bij die account hoort laten verwijzen?

Ik heb een enorme aversie tegen Outlook opgebouwd in de loop der jaren omdat dat niet kan, zelfs de 2010 versie kan dat nog niet terwijl je de hoofdprijs betaald voor dat prog. Ik was dan ook aangenaam verrast toen ik de iPod Touch en later de iPhone ging gebruiken...

• dcl!
Ik ben nog steeds niet tevreden: heb nog steeds maar 1 account met imap ingesteld (die moet eerst goed zijn voor ik de rest toevoeg), maar ik zie niet alle mappen die wel via web (en ook in m'n iPhone) zichtbaar zijn. Daardoor kan ik die mappen nu ook niet de functie geven die ik wil (de trash moet de standaard prullenbak zijn, de drafts de standaard concepten).

Moet ik de account verwijderen en nogmaals opnieuw proberen, of blijkt het Mail programma van Apple gewoon net zo brak als de windows oplossingen (hoewel het in windows live mail, gratis programma, dan weer wel redelijk in te stellen was itt Outlook).

Ik had niet verwacht dat dit zo moeizaam zou gaan, na mijn aangename ervaring met de iPhone.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb het net ook geprobeerd na lezen van dit topic, onder inbox van een Imap account zie ik mappen staan, als ik er daar 1 van kies en aangeef als map voor sent-items dan doet ie dat alleen met mails die ik vanuit die account verstuur. De map wordt nu weergegeven als standaardmap onder de "sent"-kop in mail en verdwijnt uit het menu van de inbox van die mail-account.

Volgens mij als je de map niet ziet, heeft Mail uit zichzelf al de juiste IMAP map als standaard toegewezen en zie je 'm daarom alleen als standaard en niet onder de inbox. Ik heb overigens 4 IMAP en 1 Exchange 2007 account draaien in mail en alles gaat goed en staat nu automatisch in de juiste mappen. Bij 3 van de IMAP accounts ging de Sent/Trash/Spam/Drafts automatisch al in de juiste map op de server, bij 1tje heb ik het nu dus zelf aangepast.

• dcl!
Dipsausje, dank, merk dat het goed werkt inderdaad. Het bracht me even in de war dat de feitelijke mappen niet meer zichtbaar zijn onder het imap account en dat je de "standaard" mappen bij inbox blijft zien, maar het geheel synct keurig met de betreffende mappen in webmail.

Helemaal tevreden dus.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Voor mensen die enkel Gmail gebruiken is Sparrow trouwens een geweldige aanrader!

.

Pagina: 1