Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 10:48
Goedendag,

Een tijdje geleden heb ik hier voor een vriend advies gevraagd voor een nieuwe pc. Daar is dit toen uitgekomen. Besteld en eergister binnengekomen. In elkaar gestart, maar hij start niet op. Het "power" lampje op het moederbord brand gewoon.

Nou heb ik nog eens zitten zoeken en zag ik in de handleiding van het moederbord dat de PSU op de 12V rail minimaal 15A moet leveren. Deze voeding levert echter maar 12 of 13 A. Kan dit de oorzaak van het niet opstarten zijn? Zo ja, wat is dan de beste manier om dit op te lossen? Terugsturen lijkt me niet kunnen, omdat het product al "gebruikt" is. Een nieuwe voeding kopen dan? Hoeveel zou hij dan voor de voeding uit de kast (Z400-08F) kunnen krijgen?

Alvast hartelijk bedankt,
Joris

Edit: ik schaam me werkelijkwaar dood.. Ben zo slim geweest om de verkeerde kabel op het 4-pins ATX gat van het moederbord aan te sluiten 8)7 Lekker bezig vandaag :)

[ Voor 9% gewijzigd door Joris op 15-10-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbertoyltp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02-2024
Wel raar dat ongeveer elke stekker een eigen vorm heeft, en dat er dan op dit punt toch nog verwarring kan ontstaan.

Ik heb dit moederbord net zelf een week in bedrijf, en vind het een hoop features voor het geld: HDMI, D-sub VGA en DVI . Ik was op zoek naar een uAtx bord met onboard video en eSata aansluiting. Heel handig vind ik ook de Express Gate optie, surfen via een klein Linuxje binnen een halve minuut na opstarten.
Dit bord is mijn basis voor een budget Quad Core met de AMD Athlon II 620. Eindelijk een boxed cpu met een koeler die redelijk stil is.

Ik had bij het testen even een optische USB muis van Wibra (ja, ik heb van Logitech gehoord :S ) aangesloten, en toen bleek dat de pc niet wilde booten. Mogelijk een bios instelling die te maken heeft met verwisselbare media, maar wel raar. Op andere systemen had ik er geen last van.