• milan-f
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-03-2024
Beste mensen,

ik kom er niet meer uit vandaar deze schreeuw om hulp.
Tijdens het spelen van verschillende soorten games valt opeens (hetzij bij opstarten van een spel of tijdens een spel) mijn pc uit en reboot hij zichzelf.
Bij het rebootten vraagt hij over de veilige modus en zet hij het programma epu engine-6 van turbo mode naar high performance

De volgende set up:
Antec 1200 met een goede airflow
Tagan 1300w voeding
Asus rampage II extreme met de nieuwste bios update
Intel core i7 965 extreme edition op standaar 3,2ghz
OCZ platinum ddr3 6gb 1866 geheugen (in bios overclocked maar geen extra voltage)
Triton cpu cooler
150gb velociraptor
3x xfx gtx280xxx in sli met de nieuwste drivers
Windows vista 64bit met de nieuwste updates

Ik gebruik om mijn temperatuur te controleren evga precision en daarmee zet ik ook de coolers van mij gpu's op 100% ze worden niet warmer dan 75c

Mijn cpu en north and south bridge wordt ook allemaal niet te warm

Ik heb de instelling in windows omgezet naar niet opnieuw opstarten na systeemfout

Ik heb een heleboel fora doorgespit maar het heeft allemaal niet geholpen.

Alvast bedankt voor ieders reactie!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Wat heeft Event-Viewer gelogged?
Wat geeft Memtest?
Wat gebeurt er al je jou memory niet overklokt ?
Wat doen de spanningen in je computer tijdens het gamen, (b.v. meetbaar met speedfan) ?
Wat gebeurd er als je maar 1 of 2 grafische kaarten gebruikt, en overbodige harddeschijven los koppelt ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Dergelijke klachten heb ik eens met een brakke videokaart gehad.

Probeer een de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" door te werken, dus reepjes geheugen 1 voor 1 testen, 1 voor 1 de grafka's testen. Misschien zit er een slecht functionerend onderdeel tussen.

Ik zou zo en zo dat EPU programma de-installeren, daar heb ik veel problemen mee gehad.

Manusjes van alles kunnen multitasken