Toon posts:

Nieuwe processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb een tijdje geleden een Sapphire HD4870 1GB aangeschaft en het bevalt prima. Ik kon bijvoorbeeld nooit Crysis spelen met m'n oude 8500 GT, maar nu wel, maar nog steeds niet optimaal. Ik vraag me af wat ik nu het beste kan upgraden? Ik heb een Intel Core 2 Duo E4600 op 2.4 Ghz en 2GB DDR2 RAM geheugen en ik merk wel dat het spel soms wat moeite heeft met de physics en als er vele vijanden zijn. Ik speel het spel op 1680x1050 met alles behalve de shaders op high. Ik kan niet meer RAM geheugen toevoeging ivm met m'n moederbord (Gigabye GA-P31-DS3L).

Wat zou een verstandige upgrade zijn? Een nieuw moederbord met processor? Of enkel een nieuwe processor halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:43

BrammT

The one and only!

nieuw moederbord + processorkoeler + in totaal 4/8 GB werkgeheugen. en dan de CPU flink Oc'en?

[ Voor 7% gewijzigd door BrammT op 15-10-2009 15:59 ]

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gigabyte.com.t..._Spec.aspx?ProductID=2615

4 x 1.8V DDR2 DIMM sockets supporting up to 4 GB of system memory

volgens gigabyte kan er dus gewoon 4gb in,je kan ook kijken of je processor naar bijvoorbeeld 3.0 ghz kan.

je kan natuurlijk beter gewoon de graphics lager zetten, ik zou nooit iets upgraden speciaal voor crysis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:43

BrammT

The one and only!

@ Blackowo038, ik denk dat hij bedoelt dat hij maar 2 geheugensloten heeft en daarom niet wil upgraden.;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:40
2 GB extra ram, een pricewatch: Intel Core 2 Duo E8400, en een pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 zou ik durven adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie er 4, maar je kan altijd nog 2x2gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:45
ik zit zelf ook met dit probleem, ik heb zelf een 8800gt met een e6750 met 4gb ram, kan crysis wel spelen alleen upgraden is een beetje een probleem omdat de betere intel proccesoren zo duur zijn (q8000+) en ik 32 bit heb, jij kan mischein wel 2^2gb geheughen er in prikken en je processor iets overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord heeft inderdaad 4 slots en heb hier zelfs nog 2 strips van elk 1 GB RAM liggen, maar m'n PC start dan niet meer op. Het blijkt dus dat er echt maar 2 strips in horen als ik andere mensen over dit moederbord hoor. Ik heb overigens 32-bit vista.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crysis gebruikt toch maar 2 cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
ik zou een nieuw socket 1156 of 1366 moederbord halen, is toch wat meer futureproof.

de i5 is een hele leuke en goedkope CPU en kost maar rond de 170,- ook de 1156 socket moederborden zijn een stuk goedkoper dan van de 1366 en je kunt je RAM behouden aangezien deze geen tripple channel heeft

ik ben zelf voor de i7 920 gegaan welke nu ~250 euro is, moederborden zijn redelijk prijzig en je zal ook nieuw RAM moeten aanschaffen.

als ik jou was zou ik niet meer voor een C2D of C2Q gaan, maarja.. dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, maar kan ik niet gewoon een nieuw moederbord aanschaffen met socket 775 en met een i7? Zodat ik mijn RAM geheugen kan behouden en er dan zelfs 4 strips in totaal in kan doen. Of zoals Abbadon123 zei een i5 met 1156 socket moederbord? Wat zou het goedkoopste en verstandigst zijn? (Ja ik vraag veel, sorry, wil graag zeker van m'n zaak zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009 is een prima topic voor hulp bij aanschaf van een game-pc. "Wat moet ik kopen?" topics zijn niet de bedoeling, zeker niet met zo weinig eigen inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.