Ik sta op het punt om een 2-tal Nedap dozen aan te schaffen; echter ik heb een kleine vraag: hoe sluit ik de (nog aan te schaffen) netwerkkabel (Cat6??) aan op deze dozen? Ik heb de leverancier van de dozen gemaild, hij zei dat de Nedap dozen zijn voorzien van een schroef systeem en er dus geen punchdown tool voor nodig is. Klopt dit? De Cat6 kabel bevat toch 8 aderen? Hoe kun je deze bevestigen zonder punchdown tool? Iemand ervaring met dit type dozen? En aan de 'meterkast-kant' wil ik er rechtstreeks een hoesje op knippen; hoe kan ik er het beste voor zorgen dat beide kanten 'gelijk' zijn?
Verwijderd
Er zitten dus 8 schroefjes i.p.v. punchdown stripje. Het is lastiger met schroefjes, maar hierbij heb je geen punch down tool nodig.
Oh oke, relaxt! Dan heb ik nog 1 vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik beide kanten 'gelijk' heb. Gewoon een kwestie van oranje/wit op het apparaat links, dan moet 'aan de andere kant' in het sokje oranje/wit ook aan de linker-kant? Of maakt de volgorde van de kleuren nog iets uit?Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:46:
Er zitten dus 8 schroefjes i.p.v. punchdown stripje. Het is lastiger met schroefjes, maar hierbij heb je geen punch down tool nodig.
In principe kun je gewoon kleur op kleur doen, maar dat is niet volgens de standaard.smeerbartje schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:14:
[...]
Oh oke, relaxt! Dan heb ik nog 1 vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik beide kanten 'gelijk' heb. Gewoon een kwestie van oranje/wit op het apparaat links, dan moet 'aan de andere kant' in het sokje oranje/wit ook aan de linker-kant? Of maakt de volgorde van de kleuren nog iets uit?
Sterker nog, er zijn 2 'standaarden' namelijk een Amerikaanse en een Europese.
Hier wordt 9 van de 10 keer de Europese gebruikt die ook wel bekend is als de ' B-standaard.
Normaal gesproken zit er een aansluitpapiertje bij waarop de kleurcoderingen staan.

Zie bovenstaande illustratie
Is volgens mij verouderd en er staat niets in over de soorten kabels die momenteel te verkrijgen zijn. Cat6/Cat7/Cat7e? Welke moet ik nu hebben?
Pagina: 1