Beste Tweakers,
Ik heb dus een moederbord aangeschaft bij Azerty.
Bij ontvangst van het moederbord is er al een socket pin beschadigd.
Deze is zo gebogen dat het tegen de bodem aan ligt achter een ander pin.
Ik heb dus maar een poging gedaan om mijn systeem te laten werken met een gebogen pin.
Hij werkte ook. Dat was mooi.
Echter merkte ik in de tijd van de afkoelingsperiode (en DOA) dat een RAM schijf kapot was.
RMA aangevraagd bij Azerty. Goed opgelost.
Ná de afkoelingsperiode heb ik mijn nieuwe RAM schijven ontvangen.
Deze heb ik weer gemonteerd en mijn PC werkte prima.
Echter na een paar uur ging mijn PC uit. Deze kon niet meer opgestart worden.
Ik ben achter gekomen dat het aan mijn moederbord ligt.
Ik heb hiervoor een RMA aangevraagd en moederbord opgestuurd.
Krijg ik een bericht terug van Azerty. Garantie is vervallen wegens beschadigde pin.
Door gebruikersschade. Ik denk, ho wacht eens even. Dit is niet veroorzaakt door mij zelf.
Ik vertel dat de pin zo gebogen is dat het onmogelijk is gebeurd als gebruikersschade.
Want alle pins stonden goed recht op, behalve één pin tussen al die andere was heel diep gebogen.
Ze blijven maar hardnekkig reageren van: "Dit hebben we nooit gezien en gehad, dus het is een gebruikersschade."
Sorry hoor, maar omdat je dit nooit hebt gezien is het een gebruikersschade?
En volgens hun had ik dit direct moeten vertellen.
Maar waarom zou ik dat toen doen, als het nog werkte en nog eens de RAM tussen door kapot is gegaan.
Wat mij beetje overkomt is: Als je het direct zei is het een DOA en na 8 dagen is het een gebruikersschade.
Dit slaat echt nergens op.
En ik heb voor zover ik weet gewoon ná 8 dagen gewoon nog recht op garantie bij fabricage fouten etc.
Ik krijg achteraf weer een mail terug dat ze dit kunnen opsturen en bij enige kosten dat ik dit moet betalen of dat ik dit zelf moet regelen bij de fabrikant zelf.
Ja, dit noem ik dus echt geen service. Ze nemen niet eens de poging om dit op te lossen samen met de fabrikant.
Hoe denken jullie er over en wat zou ik nu moeten doen?
Ik heb dus een moederbord aangeschaft bij Azerty.
Bij ontvangst van het moederbord is er al een socket pin beschadigd.
Deze is zo gebogen dat het tegen de bodem aan ligt achter een ander pin.
Ik heb dus maar een poging gedaan om mijn systeem te laten werken met een gebogen pin.
Hij werkte ook. Dat was mooi.
Echter merkte ik in de tijd van de afkoelingsperiode (en DOA) dat een RAM schijf kapot was.
RMA aangevraagd bij Azerty. Goed opgelost.
Ná de afkoelingsperiode heb ik mijn nieuwe RAM schijven ontvangen.
Deze heb ik weer gemonteerd en mijn PC werkte prima.
Echter na een paar uur ging mijn PC uit. Deze kon niet meer opgestart worden.
Ik ben achter gekomen dat het aan mijn moederbord ligt.
Ik heb hiervoor een RMA aangevraagd en moederbord opgestuurd.
Krijg ik een bericht terug van Azerty. Garantie is vervallen wegens beschadigde pin.
Door gebruikersschade. Ik denk, ho wacht eens even. Dit is niet veroorzaakt door mij zelf.
Ik vertel dat de pin zo gebogen is dat het onmogelijk is gebeurd als gebruikersschade.
Want alle pins stonden goed recht op, behalve één pin tussen al die andere was heel diep gebogen.
Ze blijven maar hardnekkig reageren van: "Dit hebben we nooit gezien en gehad, dus het is een gebruikersschade."
Sorry hoor, maar omdat je dit nooit hebt gezien is het een gebruikersschade?
En volgens hun had ik dit direct moeten vertellen.
Maar waarom zou ik dat toen doen, als het nog werkte en nog eens de RAM tussen door kapot is gegaan.
Wat mij beetje overkomt is: Als je het direct zei is het een DOA en na 8 dagen is het een gebruikersschade.
Dit slaat echt nergens op.
En ik heb voor zover ik weet gewoon ná 8 dagen gewoon nog recht op garantie bij fabricage fouten etc.
Ik krijg achteraf weer een mail terug dat ze dit kunnen opsturen en bij enige kosten dat ik dit moet betalen of dat ik dit zelf moet regelen bij de fabrikant zelf.
Ja, dit noem ik dus echt geen service. Ze nemen niet eens de poging om dit op te lossen samen met de fabrikant.
Hoe denken jullie er over en wat zou ik nu moeten doen?