Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe: Data (nmea) van serieel in Excel (realtime)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een Excel bestand die NMEA data (voorbeeld), wat via een COM poort de computer binnenkomt kan tonen. Van deze data wil ik dan realtime grafiekjes kunnen maken, zoals bijvoorbeeld een grafiekje van de snelheid die door de GPS doorgegeven wordt.

Ik heb dit Excel bestandje al gevonden, maar deze kijkt alleen maar naar COM1 t/m COM4 terwijl mijn NMEA data juist binnenkomt op COM7. En als ik dan straks weet hoe dit bestandje ook op COM7 kan luisteren, moet ik nog uitvissen hoe ik de weergegeven dat in realtime grafieken kan visualiseren.

Misschien zijn er mensen die mij hier verder kunnen en willen helpen.

B.v.d.

Berend

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 15:05 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hoezo zou die code niet werken op COM7 en waarom zou je trouwens de COM-poort niet hernoemen?

Overigens vraag ik me af of Excel wel de beste tool is voor dit klusje.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik er verstand van heb dacht ik dat op te maken uit de code. Maar jij denkt dus dat het wel moet kunnen op COM7?

En wat voor tooltje zou je dan adviseren? Zelf vind ik Excel wel makkelijk omdat het al op veel computers geinstalleerd staat.