Toon posts:

Draadloos netwerk loopt niet lekker.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort hebben wij thuis ons bedraad netwerk omgezet naar draadloos, alleen vinden wij het resultaat niet echt denderend.
We hebben een draadloze router (Thompson Speedtouch 780WL) en 2 draadloze kaartjes (Linksys WMP54g).
De router hadden we al en de kaartjes hebben we erbij gekocht.
De verbinding is over het algemeen uitstekend.
De problemen die wij hebben (op 2 verschillende computers) is dat het netwerkverkeer (internet over het algemeen) bijzonder traag is en soms gewoon wegvalt. Gemiddeld is de snelheid ook al niet echt om over naar huis te schrijven (een HD filmpje op youtube laadt niet snel genoeg), terwijl we een 8Mbit verbinding hebben. Voorheen hadden we deze problemen nooit.
Zelfs World of Warcraft heeft lag en smijt me er vaak uit.
Als ik kijk op de homepage van de router geeft hij vaak aan dat de snelheid van de verbinding 5.5Mbit is of zo'n 32Mbit. Zelden geeft hij aan dat het 54Mbit is. Al is alles boven de 8Mbit geen excuus voor een traag internet...

Ik heb al gekeken naar de kanalen waar de netwerken van de buren op zitten (via INSSIDER) en een (sterk) afwijkende genomen van het sterkste signaal van de buren. Vaak gaat dat een tijdje goed, maar hij stort toch weer snel in.

Als ik op een laptop ga internetten dan lijkt het internet gewoon goed op snelheid zonder vertraging of wat dan ook.

1 Computer draait XP pro
1 Computer draait Win7 RC
Laptops draaien op Vista

Alle drivers zijn up to date etc.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Kan het gewoon zo simpel zijn dat beide netwerk kaarten gewoon bagger zijn?

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Probeer eens andere netwerkkaarten, 95% dat dat je oorzaak is.

Gr.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dat een ander merk/type gebruiken? Of is een zelfde type ook goed?

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Ander type liefst ook ander merk, ik heb zelf goede ervaringen met de Sweex LW153, goedkoop maar werkt altijd en op iedere Windows versie.

Gr.