Toshiba Qosmio moederbord, kostprijs????

Pagina: 1
Acties:

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
Hoi,

de grafische kaart van mijn vaders laptop is voor de 2e maal defect, ik krijg de laptop alleen opgestart in veilige modus. De vorige keer werd het "opgelost" door het moederbord te vervangen, het viel nog net binnen garantie.

Aangezien de grafische kaart vast zit aan het moederbord (zoals bij vrijwel alle laptops veronderstel ik) had ik hier eens willen vragen hoeveel zo een moederbord kost.
We zijn nog niet langsgeweest bij onze pc-boer, maar indien het over minstens 1000 euro zou gaan, wil hij daar geen kosten meer aan uitgeven en terug een dekstop kopen.
Maar we weten niet wat de gangbare prijzen zijn voor moederborden, en wss zal het afhangen van laptop per laptop, vandaar dat we het hier eens wouden vragen.

De laptop in kwestie betreft een Toshiba Qosmio G30-134. PQG31E (hd-dvd). Het is een model van 2-3 jaar oud ongeveer.

Ik bezit trouwens een identieke laptop, hij staat veel meer aan of die van mijn vader, maar ik heb geen enkel probleem...strange, maar ik bereid mij ook voor op het ergste.

Alvast bedankt.

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Zou je deze vraag niet beter rechtstreeks aan Toshiba kunnen stellen? En hoelang is het geleden dat je mobo de laatste keer is vervangen? Na reparatie heb je in elk geval 3 maanden garantie. Verder zou ik het zeker met de verkopende partij overleggen, misschien is het een vaker voor gekomen probleem en heeft Toshiba er een regeling voor getroffen. Als je bij hen niet verder komt, zou ik contact op nemen met Toshiba als ik jou was.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• E-rikootje
ondertss al gemaild naar toshiba ook, ik wacht daar ook het antwoord af ;)

Maar wou dus eens checken of er mensen zijn die hier een iet of wat idee kunnen geven van wat moederborden zoal kosten, en specifiek voor die laptop...

En het is ondertss alweer een jaar geleden sinds de laatste herstelling, allersinds ver boven die 3m na herstelling.

Heb wel dit gevonden: http://www.dooyoo.co.uk/l...a-qosmio-g30-163/1327625/
Het is dus idd een veel voorkomend probleem van de G30 series, en men heeft er een bios update voor gemaakt om het probleem tot een minimum te herleiden. Maar een sluitende oplossing is het precies niet want hij had de bios update na het eerste deffect ook uitgevoerd.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je kan natuurlijk ook op Ebay kijken, daar zijn veel laptopmoederborden te vinden dacht ik zo, dan zou je altijd nog kunnen kijken hoeveel een vervanging gaat kosten.

• E-rikootje
nja, daar vind ik alleen een moederbord voor een G30-175, niets voor een G30-134.

En ik ben teveel leek om te weten of dat al iets een verschil uit zou maken...