Hallo allemaal, ik heb gisteren een XFX Geforce GTX 275 voor mijn splinternieuwe computer gekocht en nu zit ik met een probleem. Kaart in mijn computer gezet, windows startte prima, drivers geïnstalleerd, werkte allemaal... Alleen, toen alles erop stond en ik probeerde een spel te starten, BOEM, computer start opnieuw op. Ik heb dit tot dusver met zowel World of Warcraft als Aion geprobeerd. Ik heb gisteren dan ook maar tijdelijk weer mijn oude Radeon 4650 erin gezet, die werkte prima, dus het lijkt me sterk dat ik tijdens het monteren iets kapot heb gestoten.
Ik heb in ieder geval netjes twee 6-pins kabels in mijn voeding en mijn kaart geprikt, precies volgens de aanwijzingen. Ik heb wel tijdens het monteren de harde schijf helemaal naar onderen moeten verplaatsen... Dit moederbord heeft de PCI express poorten echt op een hopeloze plek, mijn videokaart paste niet in het bovenste PCI Express 2 x16 slot, omdat de geluidskaart er direct onder zit... Dus maar de middelste gepakt. Het lijkt me ook sterk dat het een driver probleem is, ik had de Catalyst drivers eraf gemikt voordat ik de kaarten om heb gewisseld.
Ik denk zelf dat het aan mijn voeding ligt, die is 520 watt en volgens de doos moet ik minimaal 550 watt hebben, liever zelfs 630. Heeft iemand een idee of het ook aan iets anders kan liggen? Ik ben vrij zeker van de voeding, maar ik wil toch voor de zekerheid weten of het iets anders kan zijn, voor ik naar de winkel stap.
Hieronder mijn pc specs, is dus net een week oud, de meegeleverde videokaart was alleen niet geweldig...
Coolermaster Centurion behuizing
520 watt voeding (ook van Coolermaster denk ik)
Asus P6T SE moederbord
Intel Core i7 CPU, 2,67 ghz
6 GB DDR3 RAM
XFX Geforce GTX 275 (voorheen dus ATI Radeon 4650)
Creative Soundblaster X-Fi geluidskaart
Sitecom 300N wireless WL181-XR (Uitgeschakeld in windows, ik gebruik weer een kabel voor internet)
1 TB harde schijf
Windows Vista 64 bit
Ik heb in ieder geval netjes twee 6-pins kabels in mijn voeding en mijn kaart geprikt, precies volgens de aanwijzingen. Ik heb wel tijdens het monteren de harde schijf helemaal naar onderen moeten verplaatsen... Dit moederbord heeft de PCI express poorten echt op een hopeloze plek, mijn videokaart paste niet in het bovenste PCI Express 2 x16 slot, omdat de geluidskaart er direct onder zit... Dus maar de middelste gepakt. Het lijkt me ook sterk dat het een driver probleem is, ik had de Catalyst drivers eraf gemikt voordat ik de kaarten om heb gewisseld.
Ik denk zelf dat het aan mijn voeding ligt, die is 520 watt en volgens de doos moet ik minimaal 550 watt hebben, liever zelfs 630. Heeft iemand een idee of het ook aan iets anders kan liggen? Ik ben vrij zeker van de voeding, maar ik wil toch voor de zekerheid weten of het iets anders kan zijn, voor ik naar de winkel stap.
Hieronder mijn pc specs, is dus net een week oud, de meegeleverde videokaart was alleen niet geweldig...
Coolermaster Centurion behuizing
520 watt voeding (ook van Coolermaster denk ik)
Asus P6T SE moederbord
Intel Core i7 CPU, 2,67 ghz
6 GB DDR3 RAM
XFX Geforce GTX 275 (voorheen dus ATI Radeon 4650)
Creative Soundblaster X-Fi geluidskaart
Sitecom 300N wireless WL181-XR (Uitgeschakeld in windows, ik gebruik weer een kabel voor internet)
1 TB harde schijf
Windows Vista 64 bit