Verwijderd

Topicstarter
Onlangs de net uitgebrachte EF-S 18-135mm 1:3.5-5.6 IS lens gekocht voor gebruik met de Eos 500D.
Helaas is deze lens niet bekend in de Eos Utility/Control Camera/Camera Settings/Shooting Menu/Peripheral illumin.correct.
Ook zie ik in dit programma niet de mogelijkheid om te updaten, of om een nieuwere versie op te halen.
De versie die ik gebruik is al de nieuwste Eos Utility volgens de website van Canon. Op de website van Canon kan ik niets vinden, een firmware update is er ook niet.

Voor alle duidelijkheid: zie het menu van de camera en wel bij Correctie helderheid randen/set/
Met mijn nieuwe lens zie ik de mededeling "Correctiegegevens niet beschikbaar". Volgens de beschrijving van de camera wil dat zeggen dat deze functie uitgeschakeld is.
Overigens kan ik wel normaal fotograferen, maar ik mis dus 'n extra functie.

Heeft iemand 'n idee hoe ik deze nieuwe lens alsnog bekend kan maken in het cameramenu?

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Denk dat je zult moeten wachten tot Canon met een firmware update komt, ik denk voor de 500D (en niet voor de EOS utility) aangezien het een camera -lens communicatie probleem is. Staat me iets van bij dat er een tijd geleden een firmware update voor een camera was die daardoor nieuwere lenstypes ondersteunde.. allemaal een beetje `volgens mij` hoor, maar denk dat andere mensen het wel zeker zullen weten..

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

hmmm ik acht dat dit via de EOS software aangepast kon worden?

http://www.usa.canon.com/...ArticleAct&articleID=2027 misschien staat er iets meer in de manual van de 500d. Meen iets erover gelezen te hebben in mijn handleiding.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-01 21:39
Even wachten op de nieuwe EOS utility en DPP waarschijnlijk.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Loop nu ook tegen het feit dat ik in DPP de functie "Lens aberration correction" ook niet kan gebruiken.
Bij Canon heb ik via de mail geinformeerd hoe ik dat op kan lossen, maar ik heb 'n antwoord gekregen van een medewerker die absoluut niet weet waar ik het over heb.

Overigens vind ik het van Canon niet al te slim om nieuwe producten uit te brengen die niet ondersteund worden in de huidige (versies) software van Canon zelf.
Toch balen, je betaalt flink voor een product waar je niet alles uit kun halen wat er in zit. :'(

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-01 14:38
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:50:
Loop nu ook tegen het feit dat ik in DPP de functie "Lens aberration correction" ook niet kan gebruiken.
Bij Canon heb ik via de mail geinformeerd hoe ik dat op kan lossen, maar ik heb 'n antwoord gekregen van een medewerker die absoluut niet weet waar ik het over heb.

Overigens vind ik het van Canon niet al te slim om nieuwe producten uit te brengen die niet ondersteund worden in de huidige (versies) software van Canon zelf.
Toch balen, je betaalt flink voor een product waar je niet alles uit kun halen wat er in zit. :'(
Je kan het nog steeds aanpassen, alleen dan met de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je me dan ook vertellen hoe?
Ik zie in ieder geval nergens deze mogelijkheid.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-01 14:38
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:02:
Kun je me dan ook vertellen hoe?
Ik zie in ieder geval nergens deze mogelijkheid.
In DPP foto opennen, tabblad NR/Lens/ALO knopje tune, en dan aan de sliders schuiven.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/17/1255789319-860.png

edit:
Je moet alleen nu wel wat moeite doen, ipv dat alles automatisch gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 17-10-2009 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen de slider onder Raw gebruiken. Rest blijft op grijs en is niet te gebruiken.
Met foto's gemaakt met de kitlens totaal geen probleem.
Maar ik begin te geloven dat ik de enige ben die hier tegenaan loop of is dit voor de meeste amateurs niet zo spannend? Ik blijf in ieder geval een wrange smaak houden en als ik dit had geweten zou ik deze lens waarschijnlijk niet aangeschaft hebben.
Ik blijf nog hopen dat Canon een update/firmware uitbrengt.

• vandijk
Als je een beetje googled, dan kan je DPP 3.7(.1.1) vinden. Deze wordt meegeleverd met de 7D, maar is nog niet te downloaden bij Canon.

http://www.usa.canon.com/...egoryid=314&modelid=19356

Deze ondersteunt onder andere de 15-85, 18-135 en 18-200. De volledige lijst moet je zelf even in de pdf opzoeken, want Canon is zo vriendelijk geweest om de pdf te beveiligen tegen copy/paste :(

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33
Hier is ie te downloaden (versie 3.7.2):

http://www.jayceooi.com/2...professional-dpp-3-7-2-0/

Het is een updater, dus je moet wel eerst van de Canon cd een origineel installeren.

• vandijk
of even de registry fix draaien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Canon]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Canon\Canon RAW Codec]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Canon\DPP]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Canon\EOS Utility]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Canon\PhotoStitch]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Canon\PhotoStitch Installer]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Canon\Picture Style Editor]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Canon\PictureStyleEditor]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dan ook nog diverse testen/reviews lees m.b.t. deze 18-135mm lens word ik toch een beetje onpasselijk.
Als beginnend amateurfotograaf dacht ik met deze aanschaf een prima kwaliteit lens in huis te halen, er vanuit gaande dat Canon geen matige producten tegen een forse prijs op de markt brengt.
Ook het feit dat er nog geen firmware/update uit is om alle mogelijkheden van deze lens te gebruiken is teleurstellend. De hand in eigen boezem steken? Jazeker, 2 keer nadenken en tevoren flink wat info verzamelen. 8)7

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:49

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:31:
Als ik dan ook nog diverse testen/reviews lees m.b.t. deze 18-135mm lens word ik toch een beetje onpasselijk.
Als beginnend amateurfotograaf dacht ik met deze aanschaf een prima kwaliteit lens in huis te halen, er vanuit gaande dat Canon geen matige producten tegen een forse prijs op de markt brengt.
Ook het feit dat er nog geen firmware/update uit is om alle mogelijkheden van deze lens te gebruiken is teleurstellend. De hand in eigen boezem steken? Jazeker, 2 keer nadenken en tevoren flink wat info verzamelen. 8)7
Misschien moet je eerst eens gewoon beginnen met fotos maken ipv te jammeren over software die je waarschijnlijk helemaal niet hoeft te gebruiken...

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
inmiddels is DPP 3.7.2 gewoon te downloaden van canon.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:31:
Als jij er al op voorhand vanuit gaat dat je de Lens abberation correction functie nodig hebt dan kun je nooit gedacht hebben dat het een prima kwaliteit objectief is..
Pagina: 1