Hallo!
Ik heb net een nieuw setje Artic cooling fans (freezer pro 7) en 2 Artic Cooling casefans gekocht en deze alle 3 aangesloten op dezelfde uitgang (standaard uitgang waar de stock cooler ook op zat)
Dit is aangeraden in de Artic cooler handleiding zodat de casefans harder gaan draaien wanneer de CPU fan dit ook doet.

(Click voor groter)
Het probleem is dat geen een van de fans versnellen wanneer de cpu warm word.
Na wat zoeken kwam ik erachter dat mijn bios geen optie heeft om de fans aan te sturen (gewoon helemaal niks) en dat dus ook waarschijnlijk de fan nooit aangestuurd is!
In de bios kan ik wel de temperaturen en de RPM van de verschillende fans zien.
Ik heb net me bios geüpdatet naar de nieuwste versie.
Ik heb wel een optie:
Cpu Fan control (Enabled)
Als ik deze uitzet blijft mijn fan bij het opstarten op 1400 toeren blazen en gaat nadat ongeveer 30 seconden het login scherm er staat terug naar zijn minimale stand.
Als ik deze aanzet gaat mijn fan meteen al naar 700 toeren en blijft daar.
(Bij beiden kan ik wel handmatig de fan snelheid veranderen M.B.V. speedfan)
Nu probeerde ik via SpeedFan de fans aan te sturen, en hoewel ik ze kan versnellen en vertragen werkt de auto functie niet en staat de CPU temperatuur op -56?
De temperaturen van de 2 cores staan wel op accurate waarden (volgens bios en andere progjes)
Hoe kan ik mijn fans automatisch aansturen? HULP!
Alvast bedankt!

Bios: SGP4510H.86A.0083.2008.0819.1026
Hier is nog een ander forum (Overclock.net) waar ik achter dit probleem ben gekomen!
Ik heb net een nieuw setje Artic cooling fans (freezer pro 7) en 2 Artic Cooling casefans gekocht en deze alle 3 aangesloten op dezelfde uitgang (standaard uitgang waar de stock cooler ook op zat)
Dit is aangeraden in de Artic cooler handleiding zodat de casefans harder gaan draaien wanneer de CPU fan dit ook doet.
(Click voor groter)
Het probleem is dat geen een van de fans versnellen wanneer de cpu warm word.
Na wat zoeken kwam ik erachter dat mijn bios geen optie heeft om de fans aan te sturen (gewoon helemaal niks) en dat dus ook waarschijnlijk de fan nooit aangestuurd is!
In de bios kan ik wel de temperaturen en de RPM van de verschillende fans zien.
Ik heb net me bios geüpdatet naar de nieuwste versie.
Ik heb wel een optie:
Cpu Fan control (Enabled)
Als ik deze uitzet blijft mijn fan bij het opstarten op 1400 toeren blazen en gaat nadat ongeveer 30 seconden het login scherm er staat terug naar zijn minimale stand.
Als ik deze aanzet gaat mijn fan meteen al naar 700 toeren en blijft daar.
(Bij beiden kan ik wel handmatig de fan snelheid veranderen M.B.V. speedfan)
Nu probeerde ik via SpeedFan de fans aan te sturen, en hoewel ik ze kan versnellen en vertragen werkt de auto functie niet en staat de CPU temperatuur op -56?
De temperaturen van de 2 cores staan wel op accurate waarden (volgens bios en andere progjes)
Hoe kan ik mijn fans automatisch aansturen? HULP!
Alvast bedankt!

Bios: SGP4510H.86A.0083.2008.0819.1026
Hier is nog een ander forum (Overclock.net) waar ik achter dit probleem ben gekomen!
[ Voor 19% gewijzigd door Taipan op 16-10-2009 00:03 ]