[iPhone] Telefoon kalender met Google kalender

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:05
Ik heb mijn iPhone opgezet om de lokale agenda te synchroniseren met mijn google kalender.
Ik heb daarvoor de volgende stappen doorlopen op mijn iphone (3.2.1):
1. Open the Settings application on your device's home screen.
2. Open Mail, Contacts, Calendars.
3. Select Add Account...
4. Select Other.
5. Select Add CalDAV Account.
6. Enter your account information:
* In the Server field, enter [ google.com ]
* In the Username field, enter your full Google Account email address.
* In the Password field, enter your Google Account password.
* In the Description field, enter the name you'd like to appear on the account.
7. Select Next at the top of your screen.

After you've completed setup, open the Calendar application and syncing will automatically begin.
Zodra ik een event toevoeg in mijn google kalender wordt deze ook getoond op mijn iphone maar zodra ik een event toevoeg op mijn iphone voor mijn standaard 'Agenda' dan wordt deze niet getoont in mijn google kalender.

Is dit een beperking van de implementatie of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Een beperking hoort dit niet te zijn, hier werkt dat wel degelijk. Er zal dus ergens een stapje net anders zijn, maar welke...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Ik heb het sync probleem opgelost door in de iPhone mail instellingen de default kalender op de CalDav kalender te zetten (staat helemaal onderaan). Elk nieuw event wordt netjes getoond in beide kalenders, echter oude events, die zijn aangemaakt voordat ik de link met CalDav had gemaakt, worden niet ge synced.

Wat ik zo snel als workaround kan vinden is dat je dit alleen maar oplost door je kalender met vb een outlook kalender op je pc te synchen en vanuit daar de lijst exporteren en importeren in google. Beetje omslachtig maar het zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Simkin schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:20:
Ik heb mijn iPhone opgezet om de lokale agenda te synchroniseren met mijn google kalender.
Ik heb daarvoor de volgende stappen doorlopen op mijn iphone (3.2.1):

[...]

Zodra ik een event toevoeg in mijn google kalender wordt deze ook getoond op mijn iphone maar zodra ik een event toevoeg op mijn iphone voor mijn standaard 'Agenda' dan wordt deze niet getoont in mijn google kalender.

Is dit een beperking van de implementatie of doe ik iets fout?
Ik heb Pocket Informant op mijn iPhone gezet. Het kost wel zo'n 10,- maar het is echt een geweldige agenda, synchroniseren gaat geweldig met googlecalendar. Was mijn beste aanschaf tot nu toe, deze agenda heeft ook push notificaties, todo etc. Misschien is PI een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:48
Waarom maak je geen gebruik van Google Sync via Exchange? Zie hier: http://m.google.com/sync (via een normale browser bezoeken, safari mobile wordt om één of andere reden niet ondersteund). Werkt bij mij prima voor het syncen van mijn contacten en mijn agenda. Mail is ook mogelijk maar werkt bij mij erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
martijn007 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 01:23:
Waarom maak je geen gebruik van Google Sync via Exchange? Zie hier: http://m.google.com/sync (via een normale browser bezoeken, safari mobile wordt om één of andere reden niet ondersteund). Werkt bij mij prima voor het syncen van mijn contacten en mijn agenda. Mail is ook mogelijk maar werkt bij mij erg traag.
het is al gelukt met CalDav, alleen worden bestaande events niet gepushed naar mijn google kalender (alleen nieuwe events), gebeurd dat wel als je de exchange optie gebruikt? Anders zie ik geen reden om exchange te gebruiken.

Verder vind ik contacts sharen maar ruk. Ik hoef mijn email contacten niet op mijn mobiel te hebben en visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangemaakte events in je iphone worden niet gepushed naar Google Calendar. Je kunt er zelf voor kiezen om contacten wel of niet te sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb nu ook een iPhone en wil deze met Google laten syncen maar het wil nog niet helemaal lukken.

Ik heb een MS Exchange acc. aangemaakt met mijn gmail account.
OK, ik krijg mijn afspraken door in de standaard iPhone agenda, echter alleen van mijn "standaard" agenda.
Aangezien ik meerdere agenda's met deze account beheer wil ik ook deze zichtbaar hebben.
Iemand een idee?

Verder heb ik als alternatief Google Calender gedownload en geconfigureerd.
Met Safari browse ik dan naar mijn account en "zie" mijn afspraken uit ALLE agenda's.
Maar...... alleen de afspraken uit mijn "standaard" agenda worden in het maandoverzicht 'blauw'
(Ik bedoel hiermee dat ik zo in een oog opslag kan zien dat ik op die dag een afspraak heb staan)
Met mijn overige agenda's en afspraken zal ik dus moeten gokken of er op een willekeurige dag afspraken zijn.
Als ze er zijn, dan zie ik ze wel......!

Het gaat er dus om om dat deze ook in het maandoverzicht herkenbaar worden.
Iemand een idee?
Pagina: 1