[SBS2008] - Taakbalk en taakbalk iconen op Windows 7 client

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

wij zijn een tijdje geleden overgeschakeld op SBS2008 op de server en Windows 7 op de clients. Thuis heb ik ook Windows 7 draaien en een beetje aangepast naar mijn eigen wensen. O.a. kleine snelstart iconen op de taakbalk en de taakbalk zelf een beetje groter.

Hier op het werk kan ik die instellingen echter niet aanpassen op mijn pc, volgens onze netwerkbeheerder zit hem dat ergens in de group policies, maar hij heeft de tijd nog niet gehad om dit te achterhalen.

Ik kan wel de optie "Taakbalk vergrendelen" aanvinken en uitvinken, maar dat heeft geen effect.

Hoe en waar op de server kan ik deze instellingen wijzigen zodat ik op mijn pc de iconen van bombastisch groot naar mooi klein kan zetten en mijn taakbalk kan aanpassen?

Alvast erg bedankt! :)

Hierbij een screenshot van mijn eigenschappen van de taakbalk en menu start:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/1sktqe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De optie "Kleine pictogrammen gebruiken" die greyed-out is. Oftewel, waarschijnlijk heb je de rechten niet om dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euh, die optie is greyed out ja, dat is op mijn pc. En natuurlijk heb ik de rechten niet, maar dat is net mijn vraag. Hoe stel ik dat op de server in dat ik daar wel rechten voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat moet je sysbeheerder met de Windows 7 geschikte GPO ADMX aanpassen.

Kijk anders zelf even of je met gpedit.msc zelf alvast een local policy kan instellen, als er geen bovenliggende GPO is die deze specifieke setting override dan moet ie dat gewoon vasthouden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met gpedit.msc heb ik het local policy ingesteld dat ik alles kan aanpassen maar dit heeft (zoals ik reeds vreesde) geen effect. Enig idee hoe en waar ik deze group policies kan aanpassen op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
ctrl inhouden en je muiswieltje draaien? :P

Of deze proberen...

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics]
"Shell Icon Size"="36"

Weet niet of het werkt, zit hier nog met xp

[ Voor 64% gewijzigd door pennenlikker op 15-10-2009 15:18 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pennenlikker schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:17:
ctrl inhouden en je muiswieltje draaien? :P
Bedankt, maar dat is enkel voor de iconen OP het bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic, is er ook een manier om indien je voor kleine iconen kiest, de ruimte rond de iconen te verkleinen ?
Nu is het zo dat met kleine iconen de onderlinge afstand vrij groot is.
Pagina: 1