[W7] Kan netwerkprinter niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-03 22:20
Hallo,

(Hopelijk staat het topic op de goede plek, anders mijn excuus).

Ik probeer al sinds gisteren een HP Laserjet 4100tn (netwerkprinter) te installeren op me nieuwe computer op het werk. Gezien ik geen zin had een licentie te kopen voor Windows xp, en het 64bit moest zijn (8gb ram) en als het even kon in het nederlands (maar dat is xp 64bit niet als ik me goed heb laten informeren) heb ik windows 7 RC1 maar genomen.
Dit werkt tot op heden prima. Ik heb al enkele andere netwerkprinters met pijn en moeite kunnen installeren, maar deze wil toch echt niet lukken.

Het O/S is dus Windows 7 RC1 (ultimate). Deze hangt in een domein en netwerkprinters zijn te benaderen volgens het principe '\\server-naam\printer-naam'. Echter als ik de printer toevoegen gaat windows eerst heel lang zoeken op windows update naar een driver, die vervolgens niet wordt gevonden. Ik krijg dan 1 poging om deze lokaal te zoeken middels een INF bestand.

Ik heb de drivers van de HP site gehaald voor een 64bit os, ik heb echter keuze uit een stuk of 10 inf bestanden maar het lijkt dan geen wordt geaccepteerd. Zodra ik bij een bepaald bestand op ok druk krijg ik gelijk de melding dat de drivers niet gevonden kunnen worden en dan sluit de wizard af.

Ik kan echter in tijdens de instalatie kiezen dat er een printerdriver wordt geinstalleerd waarbij ik kan zoeken naar die bewuste printer. Deze wordt dan gevonden en kan ook gewoon een status ophalen. Maar als ik deze vervolgens wil toevoegen krijg ik de melding dat de 'locatie niet kan worden toegevoegd aan de printerpoort' oid.

Nu moet ik die printer eigenlijk wel hebben vanwege voorgedrukt papier (met bedrijfslogo's enzo). Is er een manier om het toch te kunnen installeren?

Ik heb in ieder geval geen ideeën meer. En dat zoeken naar drivers op windows update duurt ook ruim 5 minuten, en dat kun je niet cancelen om zelf naar een driver te zoeken.

Wie o Wie heeft een oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door BLACKfm op 15-10-2009 13:15 . Reden: Tekstopbouw ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe eerst maar eens
net use lpt2: \\host\sharedprinter
en ga dan nog eens met de HP Universal Print Driver aan de slag om die printer aan je lokaal gemapte poort te installeren.
http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=2100

Point & print zoals jij het gebruikt vereist dat je op de machine die als printserver fungeert ook de benodigde drivers aanbiedt.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 15-10-2009 13:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op het werk (waar mijn machine win7 draait) ook wat problemen met enkele printers die ik op die manier wilde installeren.
Opgelost door de printer als lokale printer te installeren onder een (nieuwe) ip-poort, die uiteraard verwijst naar het ip van desbetreffende printer.
Wel zorgen dat je de juiste drivers dus ook lokaal hebt staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 13:37 ]

• BLACKfm
alt-92 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:23:
Doe eerst maar eens
net use lpt2: \\host\sharedprinter
en ga dan nog eens met de HP Universal Print Driver aan de slag om die printer aan je lokaal gemapte poort te installeren.
http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=2100

Point & print zoals jij het gebruikt vereist dat je op de machine die als printserver fungeert ook de benodigde drivers aanbiedt.
Met die code in het command prompt gedaan en geeft dan aan dat de opdracht succesvol is gedaan (een 2e keer meld dat 'de lokale apparaatnaam' in gebruik is).

Ga ik in de Universal Printing (postscript) zoeken naar een gedeelde printer dan wordt deze gevonden (zoals eerder) maar zodra ik op ok druk komt de zelfde melding weer;

"Kan de printerpoort niet op dit adres instellen".

Als ik op status klikt wordt verder wel de status weergegeven dus de printer is beschikbaar en wordt ook gewoon gevonden (gaf zelfs aan dat het papier op was, wat klopte).

Gezien ik voor de optie van Mr Stagger Lee een ipadres moet hebben, hoe kom ik er achter wat die van '\\server' is? Ik heb um inmiddels toegevoegd als lokale printer, maar de poort staat nu dus nog niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door BLACKfm op 16-10-2009 13:16 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ping naam
geeft het IP-adres van de server.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2009 13:23 ]

Verwijderd

BLACKfm schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:12:
[...]

Gezien ik voor de optie van Mr Stagger Lee een ipadres moet hebben, hoe kom ik er achter wat die van '\\server' is? Ik heb um inmiddels toegevoegd als lokale printer, maar de poort staat nu dus nog niet goed.
Druk op de printer een status-pagina af daar staat het ipadres op wat de printer gebruikt.
Als je dan een nieuwe ip-poort maakt op je pc tik je enkel dat adres is, bijv 172.31.100.4

• BLACKfm
Ik zal maandag laten weten of het gelukt is. Heb er niet meer aan gedacht vandaag...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BLACKfm schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:12:

Met die code in het command prompt gedaan en geeft dan aan dat de opdracht succesvol is gedaan (een 2e keer meld dat 'de lokale apparaatnaam' in gebruik is).
Da's niet zo gek natuurlijk.
Heb je ook uitgezocht wat dat commando dan precies doet, of voer je wel vaker zomaar klakkeloos commando's die je ergens op het internet krijgt uit? :)
Ga ik in de Universal Printing (postscript) zoeken naar een gedeelde printer dan wordt deze gevonden (zoals eerder) maar zodra ik op ok druk komt de zelfde melding weer;

"Kan de printerpoort niet op dit adres instellen".
Ik denk dat je niet snapt waar je mee bezig bent. Ik heb je zojuist een lokale printerpoort al laten aanmaken - da's geen IP adres meer en ook geen netwerkprinter, het enige wat je nog moet doen is een lokale printer eraan koppelen.

Wat de poster onder mij je als alternatief aanbiedt is een IP Printerport (en die werkt wel op ip adres) waarna je net als vroegah met een parallele kabelprinter lokaal een printer installeren kan, en dáárvoor moet je voor je 4100tn de UPD gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BLACKfm
In plaats van 3 manieren aan te geven, is het dat niet makkelijk de goede te doen? Je hebt het over parallele en lokale printers, maar het betreft een netwerkprinter. Als ik volgens jou al niet weet waar ik mee bezig ben raak ik zo helemaal de kluts kwijt....

En wat betreft die UPD weet ik niet wat ik moet of KAN instellen, de enige optie's die ik heb is 'printer adres invoeren' (\\server\servernaam), 'zoeken naar gedeelde afdrukken...' (en dat gaat ook met \\server\printernaam) en hij kan zelf zoeken en dan staat er niks tussen (3 printers, maar niet de goede).

Als jij/iemand zo vriendelijk wil zijn mij te vertellen hoe het dan wel van a-z moet dan ben ik daar heel blij mee.
Ik heb intussen de configuratie van de printer afgedrukt (op de printer zelf) en hier staat een ipadres op van de printer zelf (192.168.120.207), maar als ik de printer toevoeg en die poort gebruik kan ik nog steeds niet afdrukken. Het document staat in de wachtrij en na 30 seconden staat er 'Fout - afdrukken',

Edit Het is gelukt.... Ik zat met me maandagochtend ogen te kijken naar het blaadje, het ipadres was 192.104.120.207, en nu doet ie het wel :). Overigens met de 'lokaal toevoegen' optie en dan de poort op het ip instellen.

Bedankt voor de assistentie!

[ Voor 11% gewijzigd door BLACKfm op 19-10-2009 07:49 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
BLACKfm schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 07:34:

Als jij/iemand zo vriendelijk wil zijn mij te vertellen hoe het dan wel van a-z moet dan ben ik daar heel blij mee.
Geen IT'er op de zaak aanwezig?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• BLACKfm
Deadeye878 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 07:49:
[...]

Geen IT'er op de zaak aanwezig?
Dat moet ik voorstellen :+ (en netwerkprinters op deze wijze installeren doe ik ook niet elke dag, zeker niet onder windows 7). Maar een volgende keer zal het in ieder geval gelijk goed gaan.

We hebben wel een ICT helpdesk, maar dat is alleen maar papierwerk en geouwehoer. Moet er weer een mannetje komen die waarschijnlijk nog minder weet dan ik (als ik ze soms wel eens zie prutsen) en die zullen ook wel weer beginnen te zeiken over het feit dat ik windows 7 draai (wat dan weer niet gesupport wordt of waar men helemaal niks van weet).

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
BLACKfm schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 07:34:

Edit Het is gelukt.... Ik zat met me maandagochtend ogen te kijken naar het blaadje, het ipadres was 192.104.120.207, en nu doet ie het wel :). Overigens met de 'lokaal toevoegen' optie en dan de poort op het ip instellen.

Bedankt voor de assistentie!
Volgende keer eerst koffie nemen :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1