[Harman/Kardon AVR 255] Signaal-probleem HDMI aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 4.155 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 13:08
Sinds 3 weken heb ik een Harman/Kardon AVR 255 AV-receiver als onderdeel van mijn FullHD set, die verder bestaat uit een Playstation 3 Slim 120GB en een Philips 47PFL7404H/12 LCD-televisie.

De PS3 is met hoogwaardige (dure) HDMI-kabel aangesloten op HDMI ingang-1 van de AVR 255.
De televisie is met hetzelfde type HDMI-kabel aangesloten op de HDMI uitgang (de enige) van de AVR 255.
De stroomvoorziening van de PS3 loopt via de geschakelde lichtnetuitgang van de AVR 255, zodat deze helemaal uit staat als ik de AVR 255 uitschakel (in standby zet).

Mijn probleem:
Bij het inschakelen van de AVR 255 komt het regelmatig (niet altijd) voor dat ik geen beeld krijg op de televisie. De tv schakelt wel automatisch over op weergave van signaal dat binnenkomt op HDMI-1 (de ingang waarop de AVR 255 is aangesloten), maar toont een melding dat er geen signaal of video-signaal beschikbaar is. Als ik via de afstandbediening probeer het instellingen-menu van de AVR 255 op te roepen, dan zie ik in het display van de receiver het menu actief is maar deze wordt niet op de televisie getoond.

Soms lost het uit- en weer inschakelen van alle componenten het probleem op, soms niet. Dan moet ik tv-kast met alle apparatuur een stuk van de muur schuiven en aan de achterkant van de AVR 255 de HDMI-plug op de HDMI-uitgang een beetje bewegen om beeld te krijgen.

Zijn er andere AVR 255/355 bezitters die een soortgelijk probleem hebben (gehad)?
Kan het te maken hebben met het relatief hoge gewicht van de kabel, waardoor deze misschien te veel aan de horizontaal gemonteerde HDMI-plug achter op de AVR 255 trekt of 'hangt' en dat daarmee na een tijdje geen goed/volledig contact meer maakt?
Is de HDMI-aanluiting achterop de AVR 255 te los en zou deze strakker moeten zijn?

Graag jullie ervaringen met deze recaiver (of evt. z'n grotere broer, de AVR 355).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
UPDATE:

De laatste paar dagen lijkt het allemaal goed te werken. Met dien verstande, dat ik nu 'handmatig' op de televisie de HDMI-1 ingang moet selecteren, waarna netjes het PS3 scherm verschijnt.

Zit ik nog wel met een andere 'uitdaging' op de televisie, maar die post ik dan wel in het desbetreffende forum ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

vtpeters schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:31:
UPDATE:

De laatste paar dagen lijkt het allemaal goed te werken. Met dien verstande, dat ik nu 'handmatig' op de televisie de HDMI-1 ingang moet selecteren, waarna netjes het PS3 scherm verschijnt.

Zit ik nog wel met een andere 'uitdaging' op de televisie, maar die post ik dan wel in het desbetreffende forum ...
Welke firmware heb je op je AVR? Ik had ook last van wegvallende signalen op mijn 355 en dat is na een firmware update verdwenen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Ik beschik helaas (nog) niet over de mogelijkheid om een (Windows) computer aan te sluiten op de RS-232 aansluiting achter op de receiver.

De firmware van de receiver is wel van een oudere versie/datum dan de laatste firmware voor de AVR 255 die beschikbaar is op de Harman/Kardon website.

Maar welke sukkel bij Harman/Kardon heeft bedacht dat een moderne AV receiver uitgerust moet worden met een dergelijke zwaar verouderde interface voor het bijwerken van de firmware? En welke moderne computer/laptop heeft tegenwoordig nog zo'n RS-232 aansluiting? Daar moet je dan ook nog speciaal een USB-verloopkabel voor aanschaffen. Tssss

De 'uitdaging' met mijn televisie schijnt volgens de informatie van gebruikers op het andere forum hier op Tweakers ook met een firmware issue te maken te hebben. Gelukkig verloopt het updaten van de firmware van mijn televisie een stuk eenvoudiger (met USB-stick) dan bij de receiver.

[ Voor 0% gewijzigd door vtpeters op 04-11-2010 10:57 . Reden: Typo's ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338305

@Melobee: Ik heb met mijn 355 en ps3 ook regelmatig last van wegvallend signaal (beeld en geluid) over hdmi.
Denk je dat dit probleem ook kan worden verholpen met de firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340655

Effe een vraag ik heb een ps3 aangesloten op de avr255.
De ps3 staat ingesteld op hdmi out.
En de AVR255 stel ik in op game en in op hdmi 1 in het avr menu.
Maar de avr255 krijgt geen signaal de spreakers icoontjes blijven knipperen.
En ik zie op mijn tv wel het avr menu maar geen beeld van de ps3.
In augustus al een update gedaan van de software van de versterker.
En 3 verschilende hdmi kabels gebruikt
Zie ik nog iets over het hoofd van een bepaalde instelling.

Goof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346230

Hoi

Gelukkig kom ik vandaag pas achter deze site want ik sukkel alvanaf de kerst mit dit probleem van het wegvallen van de ps 3 ,
Maar kennen jullie ook het probleem met een dvd(film) als je deze op pauze zet en vervolgens de film wilt hervatten het beeld doorgaat maar het geluid niet terug komt en je ziet op de versterker dat hij aan het zoeken is naar de juiste surround uitgang, alleen bij switchen tussen een ander kanaal komt het geluid pas terug.

Maar nu begrijp ik dat ik een systeem confirm moet dowlaoden waar vind ik deze???
Heb namelijk een beetje verstand van dit soort systemen alleen deze gaan mij ook iets tever

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 09:32
Ik neem aan dat je ook in het bezit bent van de Harman Kardon AVR255.
Het probleem wat jij beschrijft noemen ze volgens mij Audio Drop-out en is een bekend issue bij Harman Kardon versterkers als het geluid over HDMI wordt verstuurd.
Wat je kunt doen om het probleem op te lossen is te kijken welke firmware je op je versterker hebt staan (als de versterker uit stand-by is de volgende toetsencombinatie middels de afstandsbediening toepassen: 1-2-3-4-ok). Op de onderstaande site kun je de nieuwste firmware versie downloaden voor de Harman Kardon AVR 255 en meestal zal dan het probleem opgelost zijn.
http://www.harmankardon.c...pportDetails.aspx?PID=AVR 255/230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb sinds een aantal weekjes ook een dergelijk probleem met het bekijken van DVD's.

Ik hbe ook een AVR 255. Ik heb de HDMI out van de AVR255 op mijn Philips LED HDMI1 port.

Dan heb ik een LG BD390 Blu ray player die ik met een HDMI op HDMI port 1 van de AVR255 heb gestoken.

Als ik nu DVD's ga kijken knippert het beeld en geluid behoorlijk om de 2 a 3 sec. schiet dus niet echt op.

Iemand een oplossing. Ik ga zo wie zo ff de firmware upgrade doen, eerst even een RS232 kabeltje regelen.

Ik snap alleen niet hoe dit opeens uit de lucht kan komen vallen!

gr Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:26

FeaR

In GoT we trust

We gaan geen topic van bijna een jaar oud kicken om je eigen probleem aan te kaarten. Zeker niet aangezien je ook al Haper beeld en geluid HK avr255 icm blu ray bd 390 hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.