Beste mensen van Tweakers,
Mijn ouders hielden altijd al van een mooie set boxen en mooi geluid. Wij hadden vroeger mooie Bose boxen staan. Nu zit ik zelf op kamers, en wil eigenlijk weer mooi geluid hebben. Nu heb ik me door een kennis een set boxen laten aan praten. (ze klonken ook wel heel erg zuiver bij hem). Maar nu wil ik daar een versterker/receiver bij. Ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
De boxen:
De beroemde Eltax Monitor III voor een wel heel lage prijs (per paar)! In vele testen zeer hoog gewaardeerd. Hoogste score o.a. in "What Hifi"van 5 sterren. Ook in combinatie met de vloerstaanders Monitor IX en Monitor Center perfect als Surround systeem te gebruiken.
In deze (en veel hogere) prijsklasse onverslaanbaar.
Bij ons leverbaar in Calvados, beuken, wit en zwart. Deze uitvoering in beuken.
* Vermogen 90 Watt RMS, 150 Watt Max. 4 - 8 Ohm
* 2-weg downfiring bas reflex systeem,
* Woofer 130 mm afgeschermd
* Tweeter 25 mm soft dome
* Biwiring schroefaansluitingen
* Frequentiebereik 50 - 22.000 Hz
* Geluidsdruk 89 dB
Ik ben langs de mediamarkt geweest, maar dat leverde mij niks op.
Wat ik graag zou willen is:
Niet te duur (blijf student, maar mag wel iets kosten)
En het liefst een optische ingang (heb macbook met optische uitgang).
Die optische ingang die maakt het dus duur. Nu is de hamvraag natuurlijk, hoeveel verschilt het? Het zijn tenslotte maar twee boxen, dus de dts die over de optische kabel gaat, die zal niet tot uitting komen bij de boxen... Maar ik wil wel de beste kwaliteit... En opzich vind ik het ook niet erg om wat te investeren.
Ik hoop dat het niet een te lang verhaal is, en dat jullie een paar goede ideeën hebben, maar daar twijfel ik niet aan Wink
Alvast bedankt,
Tim Zuidgeest
Mijn ouders hielden altijd al van een mooie set boxen en mooi geluid. Wij hadden vroeger mooie Bose boxen staan. Nu zit ik zelf op kamers, en wil eigenlijk weer mooi geluid hebben. Nu heb ik me door een kennis een set boxen laten aan praten. (ze klonken ook wel heel erg zuiver bij hem). Maar nu wil ik daar een versterker/receiver bij. Ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
De boxen:
De beroemde Eltax Monitor III voor een wel heel lage prijs (per paar)! In vele testen zeer hoog gewaardeerd. Hoogste score o.a. in "What Hifi"van 5 sterren. Ook in combinatie met de vloerstaanders Monitor IX en Monitor Center perfect als Surround systeem te gebruiken.
In deze (en veel hogere) prijsklasse onverslaanbaar.
Bij ons leverbaar in Calvados, beuken, wit en zwart. Deze uitvoering in beuken.
* Vermogen 90 Watt RMS, 150 Watt Max. 4 - 8 Ohm
* 2-weg downfiring bas reflex systeem,
* Woofer 130 mm afgeschermd
* Tweeter 25 mm soft dome
* Biwiring schroefaansluitingen
* Frequentiebereik 50 - 22.000 Hz
* Geluidsdruk 89 dB
Ik ben langs de mediamarkt geweest, maar dat leverde mij niks op.
Wat ik graag zou willen is:
Niet te duur (blijf student, maar mag wel iets kosten)
En het liefst een optische ingang (heb macbook met optische uitgang).
Die optische ingang die maakt het dus duur. Nu is de hamvraag natuurlijk, hoeveel verschilt het? Het zijn tenslotte maar twee boxen, dus de dts die over de optische kabel gaat, die zal niet tot uitting komen bij de boxen... Maar ik wil wel de beste kwaliteit... En opzich vind ik het ook niet erg om wat te investeren.
Ik hoop dat het niet een te lang verhaal is, en dat jullie een paar goede ideeën hebben, maar daar twijfel ik niet aan Wink
Alvast bedankt,
Tim Zuidgeest