PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Het is namelijk niet getest geloof ik door proferssors om dit te bewijzen. Ik heb zelf namelijk nog een 8800 ultra die werk vanaf de launch
Nee totaal niet.Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:00:
Ati is op dit moment dan in jou'n ogen ook een oplichten want de kaarten zijn nergens te krijgen om het maar grof te zeggen
Ten eerste die problemen liggen bij TMSC, ten tweede ze bieden echt iets nieuws en ten derde niet eens voor een overdreven prijs. Dat doen de winkels wel voor hun....
Tja als je de feiten blijft ontkennen. nVidia heeft het van de mobile GPU's toegegeven en de G80 GPU heeft precies hetzelfde probleem. Dat is ook de reden waarom je hem kan repareren in de oven.Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:52:
Tjah dat topic geloof ik pas als er harde feiten zijn dat de chip niet goed was.
[ Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 06-12-2009 12:55 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat topic is toch een feit? En kunnen alleen professors de waarheid spreken? Jammer dat professors zich niet met dit soort zaken bezighouden danVerwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:52:
Tjah dat topic geloof ik pas als er harde feiten zijn dat de chip niet goed was.
Het is namelijk niet getest geloof ik door proferssors om dit te bewijzen. Ik heb zelf namelijk nog een 8800 ultra die werk vanaf de launch
Ik vind het opzich al overtuigend genoeg dat grote pc-fabrikanten de productiefouten in de 8000M-kaarten hebben toegegeven. Lijkt mij dan 99.99% zeker als exact dezelfde problemen ook bij de 8800-kaarten gebeuren.
@oplichting-discussie: natuurlijk heeft een bedrijf een PR-afdeling om de tegenvallende technologische vooruitgang te verbloemen om de verkopen hoog te houden en dat doet nagenoeg elk groot bedrijf dus oplichting zou ik het niet durven noemen. Maar dat ze voor de echte hardware-wereld aan het prutsen zijn is wel duidelijk.
[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 06-12-2009 12:58 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
TMSC CEO zelf heeft toegegeven dat het 40nm proces van hun niet echt goed, maar dat zij bezig waren met verbeteringen eraan, en die snel zouden zien. Kan zo even artikel niet vinden, maar even zoeken en je vindt het welVerwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:14:
Zelfde geld voor ati deze kan tmsc mischien wel niet meer betalen en ontkend dat er niet genoeg chips worden gemaakt en dat het dan maar aan tmsc ligt ipv hun zelf.
Hier een linkje:
http://www.xbitlabs.com/n...proved_to_60_Company.html
Het zou beter worden dus, maar:
http://www.hardware.info/...to_affect_AMD_and_Nvidia/
het viel tegen, helaas.
Dus graag even dingen checken voordat je ze roept aub

[ Voor 26% gewijzigd door Darkasantion op 06-12-2009 13:26 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
HP en Dell hebben die productiefout toegegeven, die hebben er denk ik wel verstand van.Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:24:
het zal wel kloppen omdat er veel mensen last van hebben maar het klopt wel dat het nergens behard word door iemand die er heel veel verstand van heeft en dat het ook daadwerkelijk klopt. Helaas zullen we dit niet zien en komt het juiste nooit beven tafel. Het is nergens behard zeg maar.
Ja, wel een beetje wat Darkasantion zegt. Als ze zich zelf 'voor schut zetten', productiefouten die pc-fabrikanten toegeven maar waar NVidia geen vervanging voor wil geven, maar ook de vele rebrands, dan roepen ze de kritiek wel een beetje over zichzelf af.Ik vind het gewoon erg jammer dat nvidia altijd al het gezeik over zich heen krijgt en als ati wat fout zoet word het lang niet zo hard bezeikt dan nvidia. Ik vind dit gewoon erg gemeen en respectloos
Ligt eraan. Als je je mening gewoon kan onderbouwen wil ik het best horen.Maar ik zel er wel niet meer omheen draaien want wat ik zeg wil toch niemand horen want het komt waarschijnlijk te hard aan bij sommigen. En zal het dus wel niet waar zijn wat ik allemaal zeg
Veel mensen zijn het niet eens met hun beleid van de laatste tijd, op basis van redelijke argumenten, dat mogen zij toch wel laten weten. Bashen is inderdaad niet nodig maar onderbouwde kritiek is zelden respectloos, anders zou het niet onderbouwd zijn. Ik zou het juist raar vinden om onderbouwde kritiek niet uit te spreken, als er iets mis is mag daar toch over gesproken worden.Het eenige wat ik wil zien is eerlijkheid, waarheid en respect wat ik erg mis tegenover nvidia omdat zij ook niet overal wat aan kunnen doen in deze wereld. Het is allemaal niet makkelijk om iedereen blij te maken wat ati wel is gelukt. En daarom is nvidia maar de slechterik voor veel waar ze zelf waarschijnelijk heel veel moeite voor doen om het te verbeteren wat niet makkelijk is
Niemand is hier boos voor zover ik weet, een discussie kan je ook voeren als je niet boos bent.Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:46:
Jah maar dat hoeft dan nog niet express door nvidia te komen dat het daar fout gaat zij willen dit niet voor
de lol doen om de consument op zulke gedachten te brengen.
Ik probeer reël te blijven voor hun. Jamer dat mensen altijd zo snel boos worden om dingen die zij zelf niet eens snappen of beter kunnen doen
[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 06-12-2009 13:52 ]
Apple ditches 32nm Arrandale, won't use Intel graphics
[ Voor 80% gewijzigd door TERW_DAN op 06-12-2009 15:13 ]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
[ Voor 92% gewijzigd door TERW_DAN op 06-12-2009 15:39 ]
Verwijderd
http://www.realworldtech....cleID=RWT090909050230&p=2
Maar ja, aan de andere kant, met Larrabee voorlopig uitgesteld, ATI die de markt ( voorlopig ) een beetje laat liggen ( in de zin dat ze zich nog steeds volledig richten op graphics ) ligt er wel ruimte voor Fermi. Het is gewoon doodzonde dat ze zo ontzettend laat zijn en gewoon niet overweg kunnen met TSMC's 40 nm procede.
Wat betreft het ditchen van Arrendale door Apple: als dit waar is zou het een mooie opsteker zijn voor nvidia maar het blijft uitstel van executie. IGP's gaan on-package zowel bij AMD als bij Intel. Ten tijde van Sandy Bridge en Fusion gaat het zelfs on-die.
Ik denk dat dit uiteindelijk ook opgaat voor ION. Zo blijven Tegra, de HPC markt en de discrete GPU markt over.
Als het bovenstaande waar is, dan lijkt het me ook logisch dat nVidia zich meer richt op de software/data crunching kant als ze daar veel meer mee bereiken dan het blijkbaar starre Intel."The software side leaves us a bit more curious, as Intel normally has a strong track record here"
On the contrary, Intel historically has been terrible at software. They killed their UNIX expertise just as Linux started, Itanium was proof they don't understand software at any level and they wrongly opposed a move to 64-bit software on x86, losing billions in share to AMD. No surprise they are last to the parallel software party.
The people now in charge at Intel got on the launching pad to the executive suite in the early 90's. That was a time when the chip guys at Intel were doing all they could to "control" the software guys. The chip guys didn't understand software and were threatened by it. They wanted to leave all the software side to Microsoft while Intel focused on line-width and manufacturing. The chip guys won and people like Paul Otellini (nice guy, but clueless about software) took the helm. That's why software is a side show at Intel, why they learned all the wrong lessons from Itanium and why over ten years later when for the first time just turning the crank on x86 won't cut it and they really need a new software paradigm for Larrabee they don't know to do it.
NVIDIA does. They understand the central role software plays in GPGPU. Look at recent events like GTC and the big news is not so much Fermi as it is the presence of numerous software teams who have been working with NVIDIA GPGPU for three years. Fermi in key part is based on the lessons of those software experiences, expertly done by NVIDIA based on experience, not guesswork.
Intel has also been weak at working with paradigm-breakers because they can't get out of this "I'm Intel and you're dirt" mentality they have. Give them advice and they feel threatened. NVIDIA doesn't have that problem. Some of the most advanced work shown at GTC came out of companies nobody every heard of before, to NVIDIA's benefit.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Nvidia CEO: We Are Software Company.defiant schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:53:
Ik zag de volgende comment op Anandtech in reactie op Intel's Larrabee, ik kan er niet direct naar linken, dus here goes:
[...]
Als het bovenstaande waar is, dan lijkt het me ook logisch dat nVidia zich meer richt op de software/data crunching kant als ze daar veel meer mee bereiken dan het blijkbaar starre Intel.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door neliz op 07-12-2009 20:02 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Dat staat er helemaal niet: 'Intel will buy Nvidia' mere theory, but intriguingVerwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:28:
'Intel will buy Nvidia'
Dit topic gaat over de toekomst van nVidia met oog op de recente nieuwsberichten.
Het is niet de bedoeling hier een nVidia vs Ati discussie op te gaan zetten!