[MBP] 3.5mm jack -> USB

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb een set speakers aangesloten op mijn MBP via de 3.5mm ingang. Sinds ik een 24" LED Cinema Display heb met ingebouwde hub, wil ik eigenlijk USB speakers hebben, maar goede vind ik nergens, tja of je moet de Bose Companion 5 set kopen, maar dat vind ik weer zo zonde van het geld.

Dus vroeg ik me af of je 3.5mm jack converters hebt naar USB...

Iemand een idee?

Apple | Marantz | B&W

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dus je wil een usb apparaat aansluiten op je Mac, en dan een 3,5mm jack daar weer op aansluiten? Dat kan, dat zijn gewoon usb geluidskaarten, deze maken echter geen gebruik van de geluidskaart in je mac, maar die hebben een eigen en die gebruiken daarom wel wat meer CPU resources. Ik weet trouwens ook niet of die usb geluidskaarten ook OSX ondersteunen.

http://www.ciao-shopping....eluidskaarten_10034_3-usb als voorbeeld

[ Voor 11% gewijzigd door TrekDude101 op 15-10-2009 11:13 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vraag me af of die speakers in je Cinemadisplay niet geowon herkend worden als USB speakers op het moment dat je ze aansluit? Ik ken OSX niet zo goed, maar ik kan me voorstellen dat dit gewoon een instelling in de displaydriver is; het meesturen van geluid :)
Wat gebeurt er als je je speakerset er uit trekt? Heeft de MBP toevallig detectie voor zoiets (bijv dat als de 3,5mm klink er in zit, hij er automatisch vanuit gaat dat je de in de monitor ingebouwde speakers niet wilt gebruiken? Zou me niet ens verbazen. meestal is het vanuitgebruikersoogpunt namelijk andersom: een externe speakerset is vaak beter van kwaliteit als een ingebouwde (zeker voor een MBP), dus dan is het logisch dat je de externe wilt gebruiken (anders sluit je hem niet aan namelijk ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
The Eagle schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:14:
Ik vraag me af of die speakers in je Cinemadisplay niet geowon herkend worden als USB speakers op het moment dat je ze aansluit? Ik ken OSX niet zo goed, maar ik kan me voorstellen dat dit gewoon een instelling in de displaydriver is; het meesturen van geluid :)
Wat gebeurt er als je je speakerset er uit trekt? Heeft de MBP toevallig detectie voor zoiets (bijv dat als de 3,5mm klink er in zit, hij er automatisch vanuit gaat dat je de in de monitor ingebouwde speakers niet wilt gebruiken? Zou me niet ens verbazen. meestal is het vanuitgebruikersoogpunt namelijk andersom: een externe speakerset is vaak beter van kwaliteit als een ingebouwde (zeker voor een MBP), dus dan is het logisch dat je de externe wilt gebruiken (anders sluit je hem niet aan namelijk ;) )
Volgens mij heeft een Cinema Display geen speakers hoor 8)7

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

BigJeff schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:35:
[...]
Volgens mij heeft een Cinema Display geen speakers hoor 8)7
[...]
Built-in iSight, mic, and speakers

With the built-in iSight camera, microphone, and speakers, you can connect your MacBook Pro or MacBook Air — leaving it open or closed — and engage in video chats* or listen to music. And now you can also connect it to a Mini DisplayPort-enabled Mac Pro or Mac mini to instantly enjoy these convenient video and audio features.
[...]
O-)

Maar als je speakers met een 3.5mm jack niet direct op je MBP wilt aansluiten, is een USB geluidskaart de enige oplossing. Voor zover ik weet worden de meeste USB geluidskaarten zonder extra software onder Mac OS X herkend.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/