LLow, ik kan maar niet vinden hoe ik van een bepaalde weeknummer (2009,17) de maand kan opzoeken waarin deze week valt.. in PHP5. Kan iemand me helpen
http://nl2.php.net/manual/en/function.date.php
bij de voorbeelden staat een voorbeeld hoe je een datum omzet naar een dagnaam. Dat werkt voor weeknummers en maanden ook vast wel.
bij de voorbeelden staat een voorbeeld hoe je een datum omzet naar een dagnaam. Dat werkt voor weeknummers en maanden ook vast wel.
In feite kun je daar geen hard antwoord op krijgen, een week kan in 2 maanden vallen, de maandag in maand x en vanaf dinsdag in maand y. Wat wil je precies bereiken? Wellicht is er een andere oplossing mogelijk.
Een van de mogelijkheden is gebruik maken van strptime. Het is alleen irritant dat niet alle format options van strftime (waardoor je wel %W (weken beginnend op maandag) maar geen %V (ISO-weken)) kunt gebruiken. Je geeft expliciet aan welke dag in de week je wilt hebben, dus welke maand het is staat iig vast.
[ Voor 16% gewijzigd door ValHallASW op 15-10-2009 10:30 ]
Je kunt toch mkdate van weeknummer + jaartal kunnen doen en dan weer een mkdate van die timestamp naar je gewenste notatie?Cartman! schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:29:
In feite kun je daar geen hard antwoord op krijgen, een week kan in 2 maanden vallen, de maandag in maand x en vanaf dinsdag in maand y. Wat wil je precies bereiken? Wellicht is er een andere oplossing mogelijk.
Edit, je kunt ook je weeknummer * 7. Dan heb je het dag in het jaar. En dan kun je dat eventueel weer terugrekenen, maar ik denk dat mijn eerste ingeving iets eenvoudiger is
[ Voor 16% gewijzigd door Matis op 15-10-2009 10:32 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Op zich is dat gewoon beschreven in de NEN 2772 standaard. Daar staat het volgende:Cartman! schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:29:
Je zou dat door kunnen trekken naar maanden en dan kom je er op uit dat de week hoort bij de maand waar minimaal 4 dagen van die week in vallen.De norm schrijft voor dat de eerste week van het jaar die week is die vier of meer dagen in dat jaar heeft.
Ja, volgens php wordt het weeknummer volgens de Wikipedia: ISO 8601 behandeld.
Ah, de NEN 2772 van hierboven
Check ook: http://php.net/manual/en/function.strftime.php
Ah, de NEN 2772 van hierboven
Check ook: http://php.net/manual/en/function.strftime.php
[ Voor 27% gewijzigd door Matis op 15-10-2009 10:38 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ah, scherpHuHu schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:33:
[...]
Op zich is dat gewoon beschreven in de NEN 2772 standaard. Daar staat het volgende:
[...]
Je zou dat door kunnen trekken naar maanden en dan kom je er op uit dat de week hoort bij de maand waar minimaal 4 dagen van die week in vallen.
Ja dat kan. Maar op het forum hier niet op deze manier. Iemand die hier zl zolang rondloopt als jij moet dat toch zeker weten. Lees aub eens Beleid: PRG Beleid door.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:11:
LLow, ik kan maar niet vinden hoe ik van een bepaalde weeknummer (2009,17) de maand kan opzoeken waarin deze week valt.. in PHP5. Kan iemand me helpen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.