Toon posts:

Roaming Profiles automatisch verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had een vraagje. Hoe kan ik Roaming Profiles laat maar zeggen automatisch verwijderen? Ik wil graag de roaming profiles die worden gemaakt als systeemgebruikers op extern bureaublad inloggen verwijderen nadat ze een dag oud zijn. Ik gebruik Windows Server 2003.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Group Policy setting aanpassen dat roaming profiles niet gecached worden op de werkplek. Ze worden dan wel direct na afloggen verwijderd (en niet na 1 dag).

Een andere optie is om een script te schrijven wat dit doet. Kijk dan ook even naar delprof.exe. Da's een MS tool die hiervoor bedoeld is. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
De roaming profiles worden opgeslagen op de server (extern bureaublad). Dus zitten ze niet op hun werkplek als ze de roaming profile opslaan.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welkom op GoT.
Helaas is je eerste topic meteen een topic wat niet voldoet aan de eisen die we hier stellen aan een topic. We missen namelijk nogal wat eigen inzet van jou kant. Dat plus een beetje basisinzicht.
Als je op de terminal server aanmeldt, dan is de terminal server toch de werkplek. Dus die policy moet je op de TS laten gelden..

Verder zou ik zeggen: Kijk Google er eens op na. [google=roaming profiles terminal server]
Er is meer dan genoeg over te vinden.

Gaarne in het vervolg wat meer zelf proberen. Er is genoeg te vinden op het Internet.

[ Voor 72% gewijzigd door Equator op 15-10-2009 13:13 ]

Dit topic is gesloten.