Toon posts:

Pioneer VSX-818 en SONY SS-FCR6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had me onlangs een setje van Sony SS-FCR6000 speakers aangeschaft. Heel mooie speakers, maar wanneer ik naar een film kijk of een game speel, dan is het geluid van "de spreker" veel te stil ten opzichte van het omgevingsgeluid. Dus bijvoorbeeld als het een actiescène is, dan hoor ik de ontploffingen en het omgevingsgeluid heel goed, maar lijken de stemmen heel stil. Heb mijn receiver afgestemd met de MCASS die dit allemaal automatisch mooi afstemt per speaker.
Enig idee wat ik er aan kan doen? Eventueel de EQ zelf wat aanpassen, maar wat moet ik dan veranderen zodat ik de stemmen beter hoor?

Verwijderd

Ik denk dat je de center wat harder moet zetten... Verder is het vaak ook de bedoeling dat de stemmen wat zachter zijn zodat je het geluid harder zet -> meer beleving van het lawaai van de explosies enzo..

Verwijderd

Topicstarter
Zal ook eens schakelen tussen de verschillende surround effecten (momenteel staat deze op game), was ik al vergeten dat dit ook kon :-)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 11:39
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:42:
Zal ook eens schakelen tussen de verschillende surround effecten (momenteel staat deze op game), was ik al vergeten dat dit ook kon :-)
Geen effecten aan, gewoon Stream Direct kiezen en klaar. Die fake DSP soundjes maken het vaak alleen erger.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx, handige tip :-) maar gaat ie dan nog alle speakers gebruiken?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 11:58 ]

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:57:
ok thnx, handige tip :-) maar gaat ie dan nog alle speakers gebruiken?
Sure, als het bronsignaal surround is wel ja ;) Stream Direct geeft het als het ware (bijna) 1-op-1 door, zonder (nou ja, met weinig) foefjes van de versterker. Dit klinkt meestal gewoon het zuiverst/beste. Je kan dan wel alsnog als je zou willen de center een paar dB harder zetten bijvoorbeeld, dat maakt verder niet uit.

Pure Direct is nóg wat "directer", ik weet niet of jouw receiver dat ook heeft. Daar zet ik de mijne meestal op.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem even geprobeerd op stream direct maar bij bv. fifa geeft ie de commentator enkel door de center, vond het dan toch beter klinken met die advanced surround aan. Zal het strax even testen met een film, wss is dat beter

• Brad Pitt
Dan staat er sowieso iets niet goed dan wel is er iets niet goed aangesloten. Uitgesloten dat het alleen uit de center komt. Zou nog even door alle settings (en de kabels!) heen lopen dan.

Verwijderd

Topicstarter
Is blijkbaar enkel bij Fifa 10 :-) films spelen nu wel zalig af via die Direct Stream. Thnx voor de tip!
Pagina: 1