Ik denk er aan mijn PC wat te upgraden door er een snellere processor in te stoppen. Dit aangezien ik momenteel met een Intel C2D E6600 zit die zo nu en dan moeilijk doet. Het lijkt zo nu en dan wel dat maar 1 core het doet, of dat de core's lager geklockt zijn dan dat ze moeten zijn.
Nu zit ik te denken te upgraden naar een Intel C2D E8400 of een Q8400.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor flink wat gamen, filmpjes koekeloeren en internet afstruinen.
Specs:
Mobo: MSI 945PL Neo3 - F
Graka: MSI 8800GT 512MB OC edition.
Werkgeheugen: 2 GB RAM (DDR2)
HDD: 350 GB Intern, 1 TB extern.
Dit lijken me de belangrijkste specs wel.
Overklocken doe ik eigenlijk liever niet, ben over het algemeen tevreden met de standaard prestaties.
Spellen speel ik op 1680x1050.
Nu wil ik dus graag upgraden naar een E8400 of een Q8400, aangezien deze beide niet te duur zijn en betere prestaties leveren dan mijn huidige CPU. Bij aanschaf wordt gelijk een nieuwe koeler gekocht, waarschijnlijk een Arctic.
Nu dus de vraag, welke processor is waarschijnlijk het geschiktst voor mij om te gaan gebruiken?
Nu zit ik te denken te upgraden naar een Intel C2D E8400 of een Q8400.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor flink wat gamen, filmpjes koekeloeren en internet afstruinen.
Specs:
Mobo: MSI 945PL Neo3 - F
Graka: MSI 8800GT 512MB OC edition.
Werkgeheugen: 2 GB RAM (DDR2)
HDD: 350 GB Intern, 1 TB extern.
Dit lijken me de belangrijkste specs wel.
Overklocken doe ik eigenlijk liever niet, ben over het algemeen tevreden met de standaard prestaties.
Spellen speel ik op 1680x1050.
Nu wil ik dus graag upgraden naar een E8400 of een Q8400, aangezien deze beide niet te duur zijn en betere prestaties leveren dan mijn huidige CPU. Bij aanschaf wordt gelijk een nieuwe koeler gekocht, waarschijnlijk een Arctic.
Nu dus de vraag, welke processor is waarschijnlijk het geschiktst voor mij om te gaan gebruiken?