Op zoek naar een goede desktop replacer ben ik terecht gekomen bij XXODD. Ik zie dat ze een erg interessant aanbod hebben aan notebooks; wat me wel opvalt is die 'uitgebreide pixelcontrole' die ze erbij aanbieden voor €47,-.
Quote uit hun algemene voorwaarden:
Als ik dit zo op papier zie, neig ik ernaar om de pixelgarantie niet aan te schaffen. Ik heb echter zero ervaring met notebooks, vandaar dat ik graag van jullie zou willen weten of jullie dit het geld waard vinden.
Quote uit hun algemene voorwaarden:
Een XXODD notebook of TFT-PC wordt geleverd met een garantienorm voor het TFT-scherm volgens ISO 13406-2 foutklasse II.
Dit betekent dat het TFT-scherm het volgende aantal defecte (sub)pixels mag hebben:
2 pixels die continue oplichten of,
2 pixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven) of,
5 subpixels die continue (groen, rood, blauw) oplichten of,
5 subpixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven).
Conclusie: die pixelgarantie neemt niet weg dat er ≤5 defecte subpixels in het beeldscherm zitten.Verklaring van de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie (geen dode pixels bij aflevering)
Aangezien de aanwezigheid van een of meerdere dode pixels bij uw net aangeschafte notebook of TFT-PC soms vervelend is, bestaat er de mogelijkheid om de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie te kopen bij de aanschaf van de notebook of TFT-PC. In dit geval controleert XS2 Europe BV voor verzending/afgifte aan de dealer of het LCD-scherm defecte pixels heeft. Alleen een notebook of TFT-PC welke geen defecte pixels heeft wordt dan afgeleverd. Eventuele defecte sub-pixels behoren nog wel tot de mogelijkheid. U heeft met de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie het recht om de notebook of TFT-PC binnen 8 dagen om te ruilen bij uw dealer voor een nieuw exemplaar.
Als ik dit zo op papier zie, neig ik ernaar om de pixelgarantie niet aan te schaffen. Ik heb echter zero ervaring met notebooks, vandaar dat ik graag van jullie zou willen weten of jullie dit het geld waard vinden.