Toon posts:

Pixelgarantie van XXODD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op zoek naar een goede desktop replacer ben ik terecht gekomen bij XXODD. Ik zie dat ze een erg interessant aanbod hebben aan notebooks; wat me wel opvalt is die 'uitgebreide pixelcontrole' die ze erbij aanbieden voor €47,-.

Quote uit hun algemene voorwaarden:
Een XXODD notebook of TFT-PC wordt geleverd met een garantienorm voor het TFT-scherm volgens ISO 13406-2 foutklasse II.
Dit betekent dat het TFT-scherm het volgende aantal defecte (sub)pixels mag hebben:
2 pixels die continue oplichten of,
2 pixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven) of,
5 subpixels die continue (groen, rood, blauw) oplichten of,
5 subpixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven).
Verklaring van de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie (geen dode pixels bij aflevering)
Aangezien de aanwezigheid van een of meerdere dode pixels bij uw net aangeschafte notebook of TFT-PC soms vervelend is, bestaat er de mogelijkheid om de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie te kopen bij de aanschaf van de notebook of TFT-PC. In dit geval controleert XS2 Europe BV voor verzending/afgifte aan de dealer of het LCD-scherm defecte pixels heeft. Alleen een notebook of TFT-PC welke geen defecte pixels heeft wordt dan afgeleverd. Eventuele defecte sub-pixels behoren nog wel tot de mogelijkheid. U heeft met de optionele XXODD 8dagen Pixelgarantie het recht om de notebook of TFT-PC binnen 8 dagen om te ruilen bij uw dealer voor een nieuw exemplaar.
Conclusie: die pixelgarantie neemt niet weg dat er ≤5 defecte subpixels in het beeldscherm zitten.
Als ik dit zo op papier zie, neig ik ernaar om de pixelgarantie niet aan te schaffen. Ik heb echter zero ervaring met notebooks, vandaar dat ik graag van jullie zou willen weten of jullie dit het geld waard vinden.

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Als je online koopt mag je alles retourneren zonder opgaaf van reden. Dit moet wel binnen 7 dagen gebeuren. Een dode pixel valt daar ook onder. Daarom zeg ik niet nemen ;)

Linkje : http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

[ Voor 17% gewijzigd door souljah1h op 15-10-2009 00:46 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je bent inderdaad (IMHO :P) niet goed wijs als je voor die 'garantie' zoveel geld neertelt.

Alsof een pixel met defecte subpixels geen defecte pixel is trouwens.

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 15-10-2009 00:53 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

souljah1h schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 00:45:
Als je online koopt mag je alles retourneren zonder opgaaf van reden. Dit moet wel binnen 7 dagen gebeuren. Een dode pixel valt daar ook onder. Daarom zeg ik niet nemen ;)

Linkje : http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand
Daar is als ik me goed herinner wel een uitzondering op: als je een product koopt dat specifiek custom-made is voor je als klant, en dus niet zomaar herverkoopbaar is. Als je dus een XXODD laptop gaan aanpassen tot een heel specifieke configuratie, dan heb je mogelijk een probleem. Gaat het om een standaard versie, dan niet.

Voor dit soort vragen kun je echter beter kijken in het Shopping Forum :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Thx allemaal. Maar op ConsuWijzer staat idd ook dat je geen bedenktijd hebt op "producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak". Ik ben wel van plan om mijn laptop daar samen te stellen.

Komen defecte (sub)pixels dan zo vaak voor bij notebooks?

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 00:00
Ik heb zelf ook een XXODD gekocht en gewoon die pixelgarantie erbij genomen. Ik heb hem nu een half jaar en geen dode (sub)pixel opgemerkt. Maar toch zou ik het opnieuw erbij kopen. Je zou maar een custom-made laptop van rond de 1800 euro aanschaffen en dan een dode pixel hebben. Wat is 40 euro dan.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:17
Ik heb die niet gehad bij mijn laptop, maar misschien kun je tweakers laptops reviews afzoeken met google? Weet niet of je zo specifiek kan zoeken met google.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Verwijderd

@phoenixT
en wat als je dan 1 dode pixel hebt?
Pagina: 1