[php] Rare tekens bij include

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik gebruik maak van include_once 'includes/header.php'; in de index krijg ik deze "" rare tekens in de linker bovenhoek van de site. Als ik de include regel gewoon vervang met de originele codes verdwijnen deze tekens. Heb sterk het vermoeden dat het aan de include ligt, maar kan het niet vinden

oplossing:

verander : charset=iso-8859-1

naar -->

charset=UTF-8

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:58

sanzut

It's always christmas time

Google is your friend! Heb gewoon die tekens + PHP door google gegooid
http://social.expression....e-4f6d-912e-187994fb28da/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan natuurlijk ook zorgen dat je overal in utf-8 opslaat. In je database en je bestanden zelf als utf-8 opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan het oplossen door alle code te kopieren en in een nieuw bestand te plakken.
Maar ja, voorkomen is beter dan genezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die 'rare tekens' heet een BOM :) Byte Order Mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:55:
verander : charset=iso-8859-1

naar -->

charset=UTF-8
Dit is symptoombestreiding, want die tekens zitten er nog steeds in, en horen daar niet. Het probleem is dat je je bestanden als UTF-8 hebt opgeslagen in je editor, en je editor die BOM ervoor zet. Het zetten van de charset zorgt er niet voor dat PHP de files als UTF-8 interpreteert, of dat ze niet naar de client verstuurd worden. En je zou weleens errors kunnen krijgen dat je geen headers kunt versturen omdat er al output is geweest (omdat de "" immers de eerste tegens waren, nog voor de <?php open tag)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1