Programma Software Ontwikkeltraject

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruup
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 15:30
Ik ben al een tijdje op zoek naar een programma wat mij ondersteunt bij het maken van relatief kleine stand alone applicaties. Hierin wil ik graag documenten en aantekeningen bewaren die gedurende het traject ontstaan.
Denk hierbij aan verschillende fases, krabbeltjes over een structuur en architectuur, prioritering etc. Graag wil ik dat snel in een applicatie zien met de nodige samenhang, zonder dat ik losse documentjes ga beheren in mijn windows verkenner. Ik weet niet of jullie hier ervaring hebben met een bepaald programma? Of zit er niks anders op dan het zelf programmeren van deze applicatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Misschien is een wiki wel iets voor jou. :)
Als je ergens een webserver hebt lopen kun je het in een handomdraai installeren. Je zult even door moeten krijgen hoe het werkt, maar flexibel is het iig wel.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dit soort dingen zijn denk ik ook sterk afhankelijk van de systeemontwikkelmethode die je gebruikt (SDM, RAD, etc). Daar zijn best wel progsels voor te vinden volgens mij...maar dat wordt al gauw veel te uitgebreid denk ik. Denk in voorkomend geval aan een combinatie van MS Project en Visio ofzo, of Rational Rose. Ga je nog veel uitgebreider dan kom je bij een situatie waar sharepoint gebruikt wordt om documenten te delen met gebruikers en een hoop templates uit PRINCE2, ITIL, SDM, etc. maar daar zit je allemaal niet op te wachten.

Denk dat je een hoop mensen blij zou maken als jezelf iets zou bouwen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien is Trac iets? Mogelijk overkill, maar een wiki i.c.m. een issue tracker heb je al gauw nodig bij een projectje (naast een versiebeheersysteem natuurlijk).

[ Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 14-10-2009 23:14 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Voor relatief kleine projecten hoef je geen volledige tools te gebruiken. Raap gewoon wat open source tools bij elkaar die elkaar ondersteunen.

Zoals zwippie zegt, gebruik bijvoorbeeld een Wiki voor aantekeningen (of, doe eens gek :), gebruik gewoon Word (of OpenOffice) documenten op een share), subversion voor versioning, bugzilla voor bugtracking (en eventueel feature tracking, zodat je makkelijk kan zien wat al gebouwd is en wat nog onderweg is).

Mocht je meer samenhang willen, dan kom je snel uit op systemen als Team Foundation Server, of Endeavour of andere betaalde software. Hoe groot zijn de projecten waar je het over hebt? Heb je budget, of moet het gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruup
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 15:30
bigbeng schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 00:47:
Voor relatief kleine projecten hoef je geen volledige tools te gebruiken. Raap gewoon wat open source tools bij elkaar die elkaar ondersteunen.

Zoals zwippie zegt, gebruik bijvoorbeeld een Wiki voor aantekeningen (of, doe eens gek :), gebruik gewoon Word (of OpenOffice) documenten op een share), subversion voor versioning, bugzilla voor bugtracking (en eventueel feature tracking, zodat je makkelijk kan zien wat al gebouwd is en wat nog onderweg is).

Mocht je meer samenhang willen, dan kom je snel uit op systemen als Team Foundation Server, of Endeavour of andere betaalde software. Hoe groot zijn de projecten waar je het over hebt? Heb je budget, of moet het gratis?
Gaat om niet om hele grote projecten, want dan weet ik dat ik op die pakketten uit kom, maar ik was benieuwd of er al een klein tooltje was om alles in een context te plaatsen. Zal ieder geval eens naar Wiki kijken, en anders zelf een kleine ondersteuning bouwen.

Ieder geval bedankt voor de antwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:13:
Misschien is Trac iets? Mogelijk overkill, maar een wiki i.c.m. een issue tracker heb je al gauw nodig bij een projectje (naast een versiebeheersysteem natuurlijk).
Trac is hiervoor zeer geschikt. Wiki + bug tracker + version control geintegreerd in de timeline maakt eea heel overzichtelijk en handig, IMO.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Je kunt evt. kijken naar MS Office OneNote. Het werkt wel lekker om allerlei ongestructureerde data min of meer gestructureerd te bewaren.

Hij zit o.a. bij Office voor Thuisgebruik en studenten (als je niet al te commerciëel werkt) en bij wat andere Office pakketten.
Los is het wel weer vrij duur volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Toch windowsverkenner.
Desnoods met een hoop extra snelkoppelingen naar bestanden.

Tools maken geen applicatie voor je dat moet je nogsteeds zelf doen.

http://www.labee.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

labee schreef op zondag 01 november 2009 @ 01:26:
Toch windowsverkenner.
Desnoods met een hoop extra snelkoppelingen naar bestanden.
Ehm, leg eens even uitgebreider uit hoe Windows Verkenner je gaat helpen met de probleemstelling van de TS?
Tools maken geen applicatie voor je dat moet je nogsteeds zelf doen.
Dat vraagt de TS toch ook niet :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaiseros
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-08 19:46
Ik weet niet of je hier genoeg aan hebt, maar de PM Toolbox van Roel Grit is wel vrij aardig.

Zie:
http://www.grit-projectmanagement.wolters.nl/
Pagina: 1