Kabelmodem delen dmv (T splitter (?)

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hey tweakz, is t mogelijk om een splitter op je kabelmodem te zetten en dan duz nog een UTP kabel erin te zetten 9die dan naar de 2e com loopt). Waardoor er op de 2e com ook inet komt?

Zoja, kun je dan met allebei tegelijk online gaan? En moet je dan dezelfde instellingen gebruiken?

Tnx in advance!

Verwijderd

nee gaat niet. En al helemaal niet als je officieel maar 1 pc aan de kabel mag hangen.

Nou hebben wij zo een fijne isp dat we gewoon de kable uit de muur in de hun gooien en vanuit daar naar alle pc's in huis en dat werkt bij ons wel.

A;s jij wilt gaan splitsen moet je 1 pc als server gaan gebruiken (2 nic's).

Verwijderd

Neej, gaat niet.

Dat zou een goedkope oplossing zijn, maar je kabelmodem raakt flink in de war van twee netwerkkaarten (en dus twee MAC adressen).

Oplossing:
Delen via een servertje. Kost je een netwerkkaartje extra.

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 01:01 schreef RopStop het volgende:
Neej, gaat niet.

Dat zou een goedkope oplossing zijn, maar je kabelmodem raakt flink in de war van twee netwerkkaarten (en dus twee MAC adressen).

Oplossing:
Delen via een servertje. Kost je een netwerkkaartje extra.
Alleen het mag niet he? :Y)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
maar je kabelmodem raakt flink in de war van twee netwerkkaarten (en dus twee MAC adressen).
Ik weet niet wat voor kabelmodem jij hebt, maar bij @home (Com21) is dat niet zo hoor.

Staat zelfs op hun site hoe je meerdere pc's aansluit...
Afbeeldingslocatie: http://onno.dhs.org/~onno/net.gif

(daarvoor moet je wel extra ip's kopen natuurlijk)

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Altijd in de kroeg gezeten zeker?

Saviour 1457 posts,

O nee die kroeg postings tellen niet meer mee.

Dit onderwerp is al tig keer in een topic langs gekomen.

Ik durf de search hiervoor geeneens te gebruiken omdat de boel dan waarschijnlijk vastloopt als er op Internet delen gezocht wordt.

? weet jij wat.

• saviour
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 03:18 schreef PokkeNoise het volgende:
Altijd in de kroeg gezeten zeker?

Saviour 1457 posts,

O nee die kroeg postings tellen niet meer mee.

Dit onderwerp is al tig keer in een topic langs gekomen.

Ik durf de search hiervoor geeneens te gebruiken omdat de boel dan waarschijnlijk vastloopt als er op Internet delen gezocht wordt.
Anderz denk jij ook ff na, voor je post. Ik ben dit topic nog nooit tegen gekomen dildo.

De rest, tnx voor de help. Kheb alleen een coax netwerk en dat wil niet lukken...geen UTP

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 00:47 schreef saviour het volgende:
Hey tweakz, is t mogelijk om een splitter op je kabelmodem te zetten en dan duz nog een UTP kabel erin te zetten 9die dan naar de 2e com loopt). Waardoor er op de 2e com ook inet komt?

Zoja, kun je dan met allebei tegelijk online gaan? En moet je dan dezelfde instellingen gebruiken?

Tnx in advance!
Kan niet om de simpele reden dat ieder IP nummer uniek is. 2x Hetzelfde IP werkt gewoon niet.

• saviour
  • Niet online
Jammer, zoiet d8 ik ook, maar van de ene kant: hoop :)
Pagina: 1