DTS DD passtrough Theatron dd windwos7

Pagina: 1
Acties:

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-02 16:37
Een tijdje geleden heb ik een nieuwe computer aangeschaft met een Theatron DD geluidskaart. Windows 7 leek mij interessant dus daar ben ik ook maar mee gaan experimenteren. De drivers van Club 3D gaven problemen dus gebruik ik nu andere (HT OMEGA STRIKER7.1). Deze drivers bieden volgens mij geen optie om surround geluid door te sturen zonder gebruik te maken van DD live. Bij een DTS film die ik via VLC afspeel krijg ik een raar stotterig geluid. Bij de DD en DTS tests die ik via windows 7 kan afspelen lijkt het prima te werken. Oplichtende lampjes op de versterker en uit alle kanalen geluid. Laat het duidelijk zijn dat ik een spdif verbinding gebruik. Heeft iemand misschien suggesties hoe ik dit zou kunnen oplossen, want na googlen en experimenteren ben ik weinig wijzer geworden.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik volg het niet hoor :? Eerst zeg je dat DTS stottert en de zin erna zeg je dat het prima werkt. Wanneer werkt het nu wel en wanneer werkt het nu niet?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

VLC en DTS samen is een bekend probleem, zoek er maar eens op met google. oplossing is gebruik maken van media player classic

• Bumpy_NL
Als ik bij de properties van windows 7 de DTS een DD test uitvoer lijken deze geluiden (soort van belletjes) goed over te komen. Als ik een film via VLC afspeel (va spdif) is het geluid niet goed. Als ik bij sound wissel tussen 'speakers' en 'digital output' loopt het systeem soms vast. Bij digital output kan ik DTS en DD testen uitvoeren. Met speakers geselecteerd als default device werken de pcm output en DD live prima.

Edit: met MPC krijg ik ook geen DTS naar mijn versterker.

[ Voor 6% gewijzigd door Bumpy_NL op 14-10-2009 23:04 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou als ik jou was toch de drivers pakken van Club3D. Die werken an sich wel, maar als je met SP/DIF geluid wilt krijgen moet je het volgende doen
Pff, eindelijk mn Agrippa aan de praat..na installatie zonder HSmgr.exe had ik nog geen geluid, heb toen handmatig in c:\Windows\System32 het bestand cmicnfg.cpl gedraaid om het configuratiescherm-item voor Xear3D te openen. Hier kon ik eea op SPDIF zetten en het werkte.
In http://gathering.tweakers...message/32451518#32451518

• Bumpy_NL
De drivers kon ik dit keer wel installeren. VLC geeft nog steeds schokkerig geluid. Even wat andere dingen proberen. Is PCM de juiste keuze om DTS door te zenden via spdif?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bumpy_NL schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:39:
De drivers kon ik dit keer wel installeren. VLC geeft nog steeds schokkerig geluid. Even wat andere dingen proberen. Is PCM de juiste keuze om DTS door te zenden via spdif?
Nee, DTS moet je ongemoeid laten.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 09:20

Houston3

ole

wat je moet doen in VLC is
extra > opties > audio > bij uitvoer type op win32 waveout extensie zetten

als je dan een dts film gaat spelen zet je het audio apparaat (door naar audio > audioapparaten te gaan) op A/52 over SPDIF.

Bij mij had ik toen geen stotter meer in VLC bij gebruik van DTS. De drivers die ik gebruik voor mijn theatron zijn gewoon die van Club 3d :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb ook plenty gezeik gehad met dat schijt-vlc en spdif (met totaal verschillende geluidskaarten.)

AC3filter en een mediaplayer zoals Zoom Player of MPC gaf geen enkel probleem. (Lees, goed geluid en niet dat vage gestotter van VLC)

Na 5 verschillende versies van VLC die -allemaal- dat probleem hadden, ben ik gestopt met die meuk te gebruiken.

Aannames zijn fataal.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met ^. MPC is op alle fronten beter imho. Geen gezeik, weinig resources én gratis.

• Bumpy_NL
De tip van Houston levert ook goed DTS signaal bij VLC. Bedankt voor de tips allemaal! Het werkt nu prima. Ik moet alleen geen DTS of DD content afspelen met DD live ingeschakeld. Dat houdt in dat ik bij gamen nu even DD live aan moet zetten en daarna uit :). MPC heeft volgens mij als enige grote nadeel dat het standaard geen ondertiteling leest uit mkv's (en misschien andere formaten). VLC is dan wel niet heel efficiënt maar het doet wel alles wat het moet doen.
Pagina: 1